Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 493 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
miamaria | 2009-01-31 17:42 | |
![]() | har ordene du legger forskjellig "farge" for deg? har ordene du legger forskjellig "farge" for deg! - | |
tonjemarie | 2009-01-31 17:50 | |
![]() | ???? | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-01-31 17:56 | |
![]() | hva mener du, miamaria? | |
miamaria | 2009-01-31 18:06 | |
![]() | rent følesesmessig. | |
slengbukse | 2009-01-31 18:06 | |
![]() | Kanskje det er snakk om synestesi: Synestesi (av gr. syn-, «sam-», og aesthesis, «sansning») er i psykologien betegnelsen på en blanding av ulike typer sansninger. Mennesker kan f.eks. høre farger, se lyder og smake berøringer. En utbredt form for synestesi er å se bokstaver og tall i farger. (fra wikipedia) | |
miamaria | 2009-01-31 18:07 | |
![]() | *følelsesmessig | |
miamaria | 2009-01-31 18:07 | |
![]() | duverden. føler meg forstått! | |
VIng1 | 2009-01-31 18:30 | |
![]() | jeg ser ukedager og måneder i farger!:) | |
Fennia | 2009-01-31 18:31 | |
![]() | For meg har alle ordene den samme fargen; ordspillfarge ;-) Ukedagene derimot - de har hver sin unike farge. Lørdag er den fineste dagen. Den er flott rødfarget i mitt hode. synestesi.se | |
slengbukse | 2009-01-31 18:33 | |
![]() | Jeg har ingen form for synestesi, og er bittelitt misunnelig på de som har det. Særlig de som har sånne spennende kalender-synestesier, hvor dager og årstider har en plass i rommet (og farger for den saks skyld). | |
fredmol | 2009-01-31 19:07 | |
![]() | Jeg har noe slikt ift musikk - hører forskjell på ulike tonearter, og klarer ikke å forklare det på noen annen måte enn at det likner litt på opplevelsen av farger. Men ordspill-ord rammes ikke av denne - kanskje bortsett fra at bingo-ord lyser litt ekstra. | |
miamaria | 2009-01-31 19:21 | |
![]() | min datter har en utrolig fiskelykke. da hun var barn hadde hun en utrolig vinnerlykke når hun trakk lodd i en bøtte. en gang spurte jeg henne , mest for gøy, hvordan hun gjorde det for alltid å vinne. - jeg bare tar det loddet det lyser av, mamma, sa femåringen.... | |
carisma | 2009-01-31 19:30 | |
![]() | De forskjellige ordene har absolutt forskjellig farge ja. Og ikke minst tall =) og måneder, og dager.... | |
Alfa93 | 2009-01-31 19:47 | |
![]() | ALLE ord har forskjellig farge for meg - hovedsaklig forskjellige nyanser av rødt og blått. ORDSPILL er f.eks. et veldig rødt ord, mens BINGO er blå... En gang satt jeg, mamma og broren min i bilen og hørte på radio, og så kom det en sang med veldig mange høye toner (husker ikke hvilken). Da den var ferdig, sa broren min: "Jeg liker ikke sånne rosa sanger"... Jeg har nok ertet ham endel for det senere, men skjønner godt hva han mener også! | |
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-01-31 20:55 | |
![]() | Ukedagene har ulike farger og former: 1. Mandag: Rød. Stort areal. Glatt. Noe kurvet. 2. Tirsdag: Rødrosa. Tynn. 3. Onsdag: Gulhvit. Rund. 4. Torsdag: Brun og knudrete. Likner på en rosin. 5. Fredag: Hvit. Hakkete og lang. 6. Lørdag: Grønn. Sirkulær. 7. Søndag: Gulhvit. Stor og rektangulær. Jeg kan videre opplyse om at året er sirkelrundt. Nyttårsaften er rett opp, resten av årstidene følger så MOT klokka, men våren rett til venstre, sommer rett ned og høst til høyre. | |
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-01-31 20:56 | |
![]() | "...MED våren rett til venstre, osv...." | |
Alfa93 | 2009-01-31 20:59 | |
![]() | hehe, du er morsom, seierherren:) | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-01-31 21:03 | |
![]() | :-D | |
nattlys | 2009-01-31 21:17 | |
![]() | Forsåvidt enig med deg i anskuelsen av årstidene. Året er en sirkel. Nyttåraften er rett opp. Men der skilles våre veier. Våren er til høyre! Høsten til venstre. Min "års-klokke" har sitt utspring i hva som hang i klasserommet hele småskolen på folkeskolen. Der var året simpelten ei pappklokke med viser. Det var stas å være ordensmann i månedsskiftet. Få være den som flyttet pappviseren. Men dette var jo i forrige århundre. Faktisk i forrige årtusen! | |
Rabiaz | 2009-02-01 12:59 | |
![]() | Moro, Seierherren, men jeg tror jammen meg du faktisk mente det ;) Mine ukedager, uker, måneder har også forskjellige farger og former, men ikke sååå detaljerte da... Ang farger på ord, der defineres de som enten spennende (mye poeng) eller bæsj (lite poeng). Sistnevnte har jeg lært av min 4 år gamle nevø, som syns alt som ikke er bra er bæsj. Veldig enkelt og greit! | |