Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 412

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
baltez - Ikke medlem lenger2009-04-18 22:05
Antall innlegg: 1398

Spillvert-statistikk
Jeg foreslår å lage en liste over alle spillverter, og gi dem egen statistikk over:

-Antall spillere de har utestengt / utestengelser per måned
-Antall diskusjoner de har stengt / per måned
-Antall klager de har sendt ut til spillere / per måned

På denne måten kunne vi vanlige dødelige vite hvem vi skal passe oss for, og hvem vi ikke skal tulle med.
Er det noen interesse rundt en slik statistikk?

Helen2009-04-18 22:29
Antall innlegg: 745

Vi spillverter har et eget forum, hvor vi diskuterer avgjørelser, og blir enige om hvor lista bør ligge. Hvem som sletter upassende innlegg, og formidler klager vi har mottatt, er tilfeldig.

Håper dere ikke tuller med noen av oss, eller med med andre ordspillere, for den saks skyld.

starey2009-04-18 22:34
Antall innlegg: 956

En liste over alle spillverter kan du godt få:
www.ordspill.no/foru...ea did=2291

(de tre nederste er ikke nevneverdig aktiv for tiden.)

Del 2 av spørsmålet ditt vil ikke bli realitet. Det er ikke slik at det finnes store forskjeller på oss spillverter. Vi snakker alltid med hverandre før en evt. utestengning, og rapporterer vårt arbeid ellers, slik at alle oss spillvertene er klare om hva som foregår. Det finnes ikke spesielt "snille" eller "slemme" innenfor gruppen, vi er veldig samkjørte.

Ø N2009-04-18 23:19
Antall innlegg: 725

En liste over alle spillverter kan du godt få:
www.ordspill.no/foru...ea did=2291

Bare en avsporende tanke.

Hvorfor ikke lage en postkasse på startsiden der de som har behov
for å komme i kontakt med en Spillvert / Forumvert legger posten
så kan den Spillverten / Forumverten som er pålogget og har tid
hente beskjeden i en felles postkasse på startsiden.

pike22 - Ikke medlem lenger2009-04-18 23:25
Antall innlegg: 8

Jeg synes dette var et unødvendig innlegg. Spillvertene som er her er med på å holde Ordspill siden i gang, hva skulle vi gjort uten de? Jeg synes det er bra at de stenger ute folk som ikke kan oppføre seg og som de får klager på. De holder turneringer i plentyvis og har en stå-på vilje. Tusen takk til dere alle!

baltez - Ikke medlem lenger2009-04-19 00:08

Joda...men å drive å stenge alle disse diskusjonene, samt slette innlegg i debatter = motstander av ytringsfrihet (sosialisme, kommunisme, nazisme (alt hva vi ikke ønsker)), det er vel høyst unødvendig. Uten ytringsfrihet har vi ingen fremtid, og det er helt utrolig hvor mange leserinnlegg som blir slettet her, kun på grunn av at en enkelt spillvert ikke liker innholdet....skulle tatt seg ut om NRK og TV2 nektet arbeiderpartiet eller høyre uttale seg, fordi redaktøren stemte venstre.

Ø N2009-04-19 00:22
Antall innlegg: 725

Det kan ikke eksistere demokrati uten bestemte regler.

De kan ha frihet som innhold, men frihet betyr ikke
at man skal gå på feil side av gaten.

Spillverter / Forumverter skulle slettet enda flere innlegg i debattene der hensikten til innlegget kun er å avspore og ødelegge.

Startes en debatt om fisk så skal den handle om det
å ikke vris over til en debatt om ful ?

Scrabla2009-04-19 00:33
Antall innlegg: 2275

Denne tråden er allerede nå et eksempel på hvordan hvordan diskusjoner avsporer. Jeg vil avklare noen punkter her:
1. Dersom et innlegg blir slettet, er det fordi det inneholder ufine angrep på navngitte personer eller grupper.
2. Andre grunner til at hele tråder blir slettet eller stengt for videre diskusjon kan være usaklighet. Med det menes at innleggene avsporer klart fra innholdet i det første innlegget i tråden.
Et eksempel på dette er nettopp denne tråden som starter med et innlegg som antyder store forskjeller mellom spillvertene, men som nå heller til at alle spillvertene er kommunister eller det som verre er.
3. Mitt forslag til de som ønsker å diskutere politikk og religion, er først og fremst å finne andre egnede forum for dette, men i ytringsfrihetens navn kan man alternativt starte en egen tråd med tydelig tema for de som ønsker å diskutere videre.

scapegoat - Ikke medlem lenger2009-04-19 01:02
Antall innlegg: 225

Jeg synes dette var et unødvendig innlegg. Spillvertene som er her er med på å holde Ordspill siden i gang, hva skulle vi gjort uten de? Jeg synes det er bra at de stenger ute folk som ikke kan oppføre seg og som de får klager på. De holder turneringer i plentyvis og har en stå-på vilje. Tusen takk til dere alle!"

Støttes!

baltez - Ikke medlem lenger2009-04-19 03:09

scapegoat: du må gjerne bytte ut de med dem hvis du forstår norsk. i tillegg skulle jeg gjerne likt å vite om plentyvis blir godkjent som bingo?? det er vel nå snart det mest brukte ordet i denne tråden.

baltez - Ikke medlem lenger2009-04-19 03:20

det som virkelig føles betryggende er at en 16 år gammel jente kan utestenge / sensurere / slette hvem enn det måtte være her inne. Kan jo for eksempel utestenge alle som er bedre enn henne..... i likhet med å slette innlegg / stenge diskusjoner..... ekstremisme som knapt hører hjemme i den 3. verden.....tror vi må til den 4. ....

Sinabelle2009-04-19 07:49
Antall innlegg: 412

*riste oppgitt på hodet over baltez*

Sydsklie2009-04-19 08:09
Antall innlegg: 703

Kjære Herr Balterzen,

Har du lest svarene over?
Jeg tolker dem kl. 08:00 (litt morgentrøtt).
- Det er retningslinjer for hvilke innlegg som skal slettes.
- Det diskuteres mellom vertene hvilke personer som skal utestenges.
Det er ikke bare at en vert kan slenge ut hvem som helst.

Mener du en bør være 18 år for å arrangere turneringer og slette ufine innlegg?

Ytringsfrhet er viktig. Men det skal ikke diskuterers i denne tråd.
Jeg skal starte en ny en så får vi se hvor lenge den lever.

Statistikk er gøy. Lag en så jeg vet hvem jeg kan tulle med. (Tuller alltid med den mest sure).
Har ennå ikke opplevd en sur vert.

Kvadrat - Ikke medlem lenger2009-04-19 08:12
Antall innlegg: 110

Hvis personer under 18 år ikke skal kunne være spillvert, er det nok av en helt annet grunn - for å bli beskyttes mot personangrep etc. fra fremmede voksne. Min mening. Ser fram til en ny tråd, Sklie.

Majel2009-04-19 10:28
Antall innlegg: 131

Alminnelege brukarar av eit forum som dette veit ikkje kva diskusjonar moderatorane (her: spelvertane) har seg imellom.

Eg går ut frå at dei, så sant det ikkje er heilt klare overtramp og regelbrot, nøye diskuterer alle saker om sletting/stenging av trådar og utestenging av medlemmer.

Det er fornuftig å ha ein moderator eller to under 18 år.
- Dei unge treng også sine talsfolk.

Alfa932009-04-19 11:08
Antall innlegg: 7771

Hei, regner med at du sikter til meg, Baltez.

Jeg kan jo bare med en gang si at jeg ikke får slettet noen uten at de andre vertene ser det, og skulle det skje at jeg slettet en person med det grunnlag at vedkommende var bedre enn meg, er jeg helt sikker på at de ville tatt affære, og jeg ville mistet +tegnet mitt.

Menjeg håper det aldri kommer til å skje at jeg (eller noen av de andre vertene) misbruker stillingen sin. Vi er veldig samstemte, og er vi i tvil om noe, diskuterer vi det oss imellom før vi gjør noe.

Jeg må også si at jeg synes det er underlig at mange mener at man skal være 18 år før man får hode. Jeg kan lese, jeg kan skrive, jeg kan be om hjelp hvis jeg er usikker - noe jeg også gjør. Jeg har ikke problemer med å se eller bedømme et støtende innlegg i forum, eller å gjenkjenne juks hvis jeg ser det.

Jeg forstår selvfølgelig at det kan være merkelig å få tilsnakk av en 15-åring, men som sagt tidligere er spillvertene stort sett veldig enige, og når jeg eller en av de andre spillvertene sletter noe/ utestenger noen/ gir tilsnakk til noe, gjør vi det på vegne av gruppa, ikke som privatperson.

Jeg personlig mener at alder ikke har noe med egnethet å gjøre. Hvis noen har en konkret klage på meg, vil jeg veldig gjerne få høre om det.
Vil til slutt legge til at da jeg ble valgt som spillvert, ble det mye snakk om alderen min i samtalene mine med de gamle spillvertene, og jeg er sikker på at de snakket mye om det seg imellom før de spurte meg.

Jeg liker jobben min godt, og vil selvsagt gjerne gjøre den godt. Hvis noen har forslag til hvordan jeg kan gjøre den bedre, vil jeg (som sagt) gjerne høre det.

Ninaxxx2009-04-19 11:19
Antall innlegg: 1437

Alfa ruler!
Godt innlegg, Anna :)

May Lene - Ikke medlem lenger2009-04-19 11:34
Antall innlegg: 614

Man skal vell ikke trenge slik info, så lenge man ikke har tenkt å teste grensene til enkelte spillverter?

Med normal oppførsel trenger man ikke engang å bekymre seg for sånt.

heei2009-04-19 12:14
Antall innlegg: 6

BRA innlegg Anna (Alfa) hehe :) Du er kjempe flink her inne :) :) ;)

scapegoat - Ikke medlem lenger2009-04-19 12:34
Antall innlegg: 225

Baltez: man retter ikke opp eventuelle skrivefeil i sitater. Innholdet var det viktigste, og jeg signerte 'pike22's innlegg.
Spillvertene gjør en god jobb og Alfa er et meget godt eksempel på at vettet nødvendigvis ikke kommer med alderen....

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?