Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 277 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
roannima | 2009-05-04 01:56 | |
![]() | eh,,,,,forsvunnet?? kikka på mine besøkende......blabla,... .pleier som regel å ta en gjentur til de......men,,,,,may lene...borte??? fant ikk profilen.. | |
roannima | 2009-05-04 01:58 | |
![]() | skulle frem til...... syns hennes innlegg her på forumet var til tider knakende go......derfor jeg spør.-)) | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 02:01 | |
![]() | Hun har et nytt nick, som forøvrig har referanser til avgasser i magen. | |
roannima | 2009-05-04 02:12 | |
![]() | hehe,,, med min barnslige humor....tenkte jeg promp..... | |
Ø N | 2009-05-04 08:15 | |
![]() | Ta en titt nesten på slutten av denne tråden så finner du henne igjen. www.ordspill.no/foru...am p;page=3 | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 10:41 | |
![]() | Baltez: Hva har ordet liquify med avgasser i magen å gjøre? Mulig engelskkunnskapene dine står i stil til din evne til politisk tenking. Liquify er et helt vanlig ord for "å gjøre flytende". Og ja, da. Jeg vet hva LNG er. Referansenivået er likevel omtrent lik 0. | |
Rabiaz | 2009-05-04 11:29 | |
![]() | Håper hun har ny profil....blir kjedelig uten hennes sterke og ærlige meninger... | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 11:43 | |
![]() | angry-shoes: Istedetfor "å gjøre flytende", kan du sikkert si kondensering / å kondensere, men norsk-kunnskapene dine er tydeligvis på nivå med engelsk-kunnskapene dine. Det kan fort bli kostbart i et spill som ordspill... To liquify blir nesten utelukket brukt i forbindelse med å gjøre gassene "mindre", hovedsaklig i forbindelse med transport av gasser, veldig ofte naturgass. Referansenivået er kanskje ikke så lett å se for mindre intelligente. Men vi er da alle forskjellige. | |
matias | 2009-05-04 11:59 | |
![]() | to liquify/liquefy = å gjøre flytene = f.eks. kondensere eller smelte Men prøv å ikke flytt diskusjonen ned på et usaklig nivå. Det er ikke avgasser i magen dette handler om. Hvis det fortsetter på det nivået, blir tråden stengt. Forøvrig håper jeg May Lene kommer til å trives med ny profil, eventuelt kommer tilbake med den gamle profilen :) | |
Ø N | 2009-05-04 12:01 | |
![]() | baltez. Bare en tanke på noe jeg overhode ikke har greie på men jeg spør uansett i håp om at jeg vil lære noe nytt. Hvis en skal gjøre en gass mindre i volum å mindre farlig ved ulykker gjøres ikke denne gassen da om til flytende veske ? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 12:53 | |
![]() | Det stemmer, er ikke eskpert på området men. Ordet liquefaction = kondensering. (Jeg tror ikke ordet; forvæskning / forvæsking, er godkjent på norsk, så kondensering suser og går.) Er vil slik at under transport av endel gasser, gjøres denne om til flytende, for å ta mindre plass. (ombord i båter, tog etc), da kostnader spart for at det tar mindre plass, vel overgår kraftig kostnadene ved å omgjøre gassen til flytende væske. Og når det gjelder sikkerhet, så er jo naturgass for eksempel ikke eksplosivt / brennbart i flytende tilstand, mens den jo er det som gass, så sikkerhetsperspektivet er en "bonus". -Tipper dog at det økonomiske perspektivet er det viktigste, kjenner jeg denne verden rett!! På engelsk vil "to liquefy" og "to condense" være synonymer, men; "to liquefy" blir nok oftest brukt i denne typen industri, da prossesen blir satt igang med overlegg (for å spare penger på transport), mens to "to condense", nok oftere vil bli brukt da denne prosessen foregår naturlig i miljøet. mathias: jeg skal ikke strekke strikken for langt, vær litt grei da....alle har jo uskyldige intensjoner her....bare må passe på at man får svar på tiltale vet du.... | |
Liquefied - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 16:39 | |
![]() | Så fint, da har vi fått avklart det for alle som lurte. Og nei, kommer ikke til å delta mer i forum.. Til glede for de fleste :3 | |
MyRuin | 2009-05-04 17:26 | |
![]() | jeg er visst mindre inteligent jeg, iflg baltez... Uten at det bekymrer meg veldig.. | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 17:44 | |
![]() | Haha, baltez, du er jo litt morsom også da. Fyrer deg opp og gode greier. Kan ikke se at du presterer å komme med en eneste opplysning som skulle tilsi at ordet liquify burde gi assosiasjoner til luft i magen. At du har googlet ordet er jo imponerende, men det forandrer ikke saken. Og nei, liquify er ikke det samme som å kondensere. Sistnevne vil si at gasser går over til flytende form pga. kulde. Liquify derimiot er et ord som dekker alle fenomener eller hendelser der noe blir flytende. Noe sier meg at du ikke er den rette til å gjøre narr av andres norskkunnskaper, forresten. ;) | |
Kirsti | 2009-05-04 18:07 | |
![]() | Liquefied - jeg tror ikke det gleder de fleste at du ikke deltar i forum, gitt. Vi er mange som setter stor pris på dine innlegg, uansett hvilket navn du skriver under! (Og nei, jeg er ikke ironisk.) :) | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 19:21 | |
![]() | angry-shoes: Tror du gjør alt omvendt jeg...du leter etter beskrivelser på google, og så fant du at når noe er smeltet, så kan du forsåvidt tekninsk riktig si at det er "liquefied", men det er ikke alltid det hjelper å lete på internett. I daglig tale vil ordet "liquefied" kun brukes om når en gass blir flytende, og IKKE når andre ting blir flytende. Hvis du bruker det i en sammenheng når noe er blitt smeltet, vil du umiddelbart bli møtt med kommentaren; "don`t you mean melted??". Sånn kan det fort bli når man kun søker på internett, og ikke har satt foten utenfor bygde-Norge, det blir ikke så greit å lære seg et annet språk liksom.... | |
Liquefied - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 19:27 | |
![]() | Greit, skjønner.. nicket mitt er forvirrende.. skal finne meg ett nytt ett igjenn, og holde kjeft slik at jeg ikke skiller meg ut. Lykke til på letinga etter meg, og tolkinga av mitt neste nick da. *himle med øya* | |
miamaria | 2009-05-04 19:29 | |
![]() | selv født i trondhjem foreslår jeg "trønderberte"! ta tyren ved hornene! heia may lene! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-04 19:31 | |
![]() | Jeg liker nicket ditt jeg, men skjønner ikke hvorfor du måtte bytte?? Det gamle var da bra nok, pent navn har du og! I tillegg har nicket ditt fått besvisst at man ikke kan lære seg engelsk på internett....man må liksom bruke det og....så kanskje ikke verden er blitt så liten som alle tror? | |
sinecera | 2009-05-04 20:07 | |
![]() | Engelsk er vanskelig - jeg trodde det var slik at hvis man snakker om "liquefied", uavhengig av sammenheng, så vil man umiddelbart bli møtt med kommentaren; " Do you have problem with gas in your stomach?" | |