Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 679

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-14 11:00
Antall innlegg: 664

Islam og sensurering
Er det riktig at innlegg slettes dersom man forteller på en saklig måte hva man synes om Islam og man forteller fakta fra grunnleggeren Muhammeds liv ?

Hva mener dere ?

Har nettoppp blitt utsatt for at en jente som kunne vært min datter i alderssammenheng slettet noen av mine saklige synsing og faktainnlegg fordi hun er spillvert her.

Er det riktig at unge idealistiske jenter som knapt har levd noen år her på jorda skal ta seg slik til rette og slette voksne menneskers innlegg ?

Hva mener dere ?

Superduper - Ikke medlem lenger2009-05-14 11:04
Antall innlegg: 24

Ja :)

Ø N2009-05-14 11:09
Antall innlegg: 725

Selv barn skjønner at Islam ikke har noe med Trening og Slanking.

Hvorfor ikke starte en Egen tråd på tema hvis det er dette Du ønsker å debattere slik at Du slipper å Avspore debatter på denne måten.

Å Sutre i forum etter sletting gjør ..... enda mer komisk.

Ruschne2009-05-14 11:12
Antall innlegg: 711

Jeg har tidligere kritisert at umyndige personer er Spillverter her på forumet. ( fikk ikke gehør for mitt synspunkt )

På den annen side kan jeg ikke se at dette er det rette forumet for det temaet GULL ønsker å mene noe om.

mymlen2009-05-14 11:17
Antall innlegg: 701

Jeg skjønner ikke helt fokuset på alder - hadde handlingen vært lettere å bære om det var en jevnaldring som utførte det? Jo eldre vi blir, jo oftere vil vi nok oppleve at det er mennesker yngre enn oss selv utøver samfunnets autoritet.
Et eksempel - om du blir tatt i fartskontroll av en ung politikvinne, ville du da trekke hennes "rett" til å stoppe deg i tvil fordi du er mye eldre?

Nei, Gull, vi som begynner å "gå ut på dato" må nok bare innse at framtida tilhører ungdommen...

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-14 11:19

Ja jeg burde nok startet egen tråd om dette om man går for langt utenom trådens tema.

Videre alle temaer kan man ta opp i dette forum.

Dette er ikke sutring, men en viktig ting å ta opp. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at mine innlegg ble sletta, men prinsippet er viktig.

Ø N2009-05-14 11:30
Antall innlegg: 725

Avsporinger av tråder vekk fra trådens tema blir bare støy
således så er løsningen egne tråder på de temaene
som ønskes debattert.

Alle temaer skal kunne tas opp i forumet men i egne tråder
altså ikke som avsporinger av allerede opprettede tråder.

Når en ikke skjønner hvorfor en blir slettet å argumenterer
med at den som har slettet innlegget er for ung
å knapt har levd noen år på jorden forteller
vel bare at vettet ikke kommer
med alderen...... ;)

HanneH2009-05-14 11:43
Antall innlegg: 2290

For å svare både GULL og Ruschne. Det er mange spillere her på ordspill, og de varierer i alder, fra 6 år og til 109 :)
Jeg mener da det er bra for ordspill og ha spillverter som representerer også forskjellige aldersgrupper. De unge og vi som er litt eldre har ofte litt forskjellige måter og se tingene på, men når vi gjør tingene sammen slik som det blir gjort her på ordspill, så blir vi som regel enig oss spillverter i mellom før ting blir gjort noe med, om det er alvorlige saker. Så det hele lar seg fint kobinere alderen har nok ikke så stor betydning for at man kan gjøre en god jobb som spillvert. Og jeg synes de 2 yngste i denne flokken vi er nå, gjør en flott jobb.

Så kan jeg legge til følgende til GULL, om ikke den yngste spillverten som var her da dine innlegg kom hadde slettet dine inlegg, så ville nok jeg ha gjort akkurat det samme. Muligens du med din alder da ville følt det noe bedre siden jeg da er 4 år eldre enn deg, i følge våre profiler :), men utfallet ville nok blitt akkurat det samme, så akkurat den store forskjellen kan ikke jeg se.

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-14 11:56
Antall innlegg: 1398

Har stor tro på at dette har vært noen tullete useriøse innlegg fra GULL sin side....men la dem nå sto da....blir helt satt ut av denna sensuren jeg asså.....! Er det så fantasktisk moro å utøve sin myndighet her inne??

Rabiaz2009-05-14 11:59
Antall innlegg: 897

Huffa meg...dette hørtes helt makabert ut! Gull har blitt UTSATT FOR EN IDEALISTISK UNG JENTE her på ordspill....skrekk og gru....
Jeg lurer fælt på hvem denne unge idealisten er altså, vi må passe oss for henne, dere!!

Farlig Farlig!!!

Desverre Gull, jeg tror nok vedkommende er gammel nok til å skjønne hva som bør slettes og ikke slettes. Og selv om hun har levd "knapt noen år", så virker det også som hun har mer vett i hodet enn mange andre her på ordspill.

Nå vet du hva JEG mener ihvert fall :)

Scrabla2009-05-14 12:12
Antall innlegg: 2275

Alle spillvertene har lest ditt innlegg GULL. Ingen av oss var uenige med vedkommende spillvert. Det kunne vært hvem som helst av oss som slettet/flyttet innleggene dine. Du sier innlegget var saklig kritikk. Vi mente det var over grensen for hva som er saklig.
Alder på den spillverten som utfører slettingen har altså ingen ting med dette å gjøre.
Vi har jevnlige samtaler i administrasjonsforum om hva vi bør reagere på. Mener du at vi er rigide, må du ta det opp med Afteposten og be de finne helt nye soillverter.
Hilsen en av spillvertene

Jeg vil også legge til dette som privat mening til deg:
Jeg kan ikke unngå å undre meg over at samme person både kritiserer en gruppe på grunnlag av og religion og kritiserer andre på grunnlag av alder. Det forteller meg mer om personen som skriver enn om de han kritiserer.

Maisen2009-05-14 12:30
Antall innlegg: 177

Personlig er jeg ved at være godt træt af at høre hvad mere eller mindre saglige og oplyste folk mener om islam og muslimer rundt omkring på forskellige steder på nettet. Man kan tydeligvis lave problemer af islam på baggrund af den mindste ting. Her altså i forbindelse med træning. Det er bare helt utroligt.

Og nej, jeg er ikke en såkaldt snilistisk person. Jeg er kritisk til mange religioner (og jeg er overmyndighedsalder), men jeg er synes at du, GULL, kan tage dine flåsete, respektløse og tåbelige kommentarer til et mere brunsnusket netsted, hvor du sansynligvis vil blive taget imod med åbne arme. Jeg er ihvertfald ikke interesseret i dem her.

Kirsti2009-05-14 13:33
Antall innlegg: 1946

Enig med Maisen.

Jeg har for øvrig problemer med å forstå hvorfor et nettsted for folk som liker å legge brikker slik at de danner ord og gir poeng oppfattes som et egnet forum for religionskritikk.

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-14 13:38

Scrabla , jeg mener dere har gått for langt. Det er bare sunn kritikk jeg kommer med. Nevner bl.a. fakta om "profeten" Muhammed. Fakta som er så utrolige at folk flest i Norge ikke kjenner til disse. Og den uheldige påvirkning radikal Islam har på jorden kjenner alle til.

jeg er bare ærlig, men noen elsker tydeligvis å støtte opp om den undertrykking som pågår i verden i dag.

Anja832009-05-14 13:41
Antall innlegg: 148

Det handler vel ikke å støtte opp om hverken det ene eller andre. De fleste her gir uttrykk for at de ikke synes dette er et egnet nettsted for slike meningsytringer og diskusjoner.
Tror vel folk her inne er mer oppegående enn at de "elsker å støtte opp om undertrykking." Kan liksom ikke se hvor du fikk den fra..?

Maisen2009-05-14 13:45

Men hvorfor fortsætte at sprede det glade budskab her når vi nu ikke er så interesserede i din såkaldte sunde kritik og ærlighed?

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-14 13:46

Vi kan jo bare la ting seile sin egen sjø. Om ingen tør si ifra om kvinneundertrykking i Islam, steining basert på koranens tekst, avkapping av lemmer, småjenter som blir sprøytet med syre fordi de tar utdanning, osv...

Hvordan kan da informasjonen komme ut og hvordan kan siviliserte demokratier få gjort noe med problemet da ?

piaf2009-05-14 13:54
Antall innlegg: 995

Herregud a mann! Det vrimler av folk som "tør" å kritisere ulike religioner - til og med under fullt navn! Spar oss for dine ignorante oppgulp - pliiiiis.

Maisen2009-05-14 13:56

Oh, du store folkeoplyser. Har det strejfet dig at andre kan være optaget af store spørgsmål uden at det er dem påtvingende nødvendigt at tage det op i....forumet på ordspill.no? Kan det tænkes at andre arbejder med at gøre gode ting i verden på andre måder end at nøre op under fremmedfrygt og hets?

Ruschne2009-05-14 13:56
Antall innlegg: 711

NÅ er blitt sagt opp til flere ganger............ mange av oss er ikke uenige med deg, GULL i sak, men det er feil forum.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?