Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 260

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
DanielK2008-04-14 20:57
Antall innlegg: 3

Dyrt å måtte avbryte
Det hender ofte at jeg MÅ gå fra dataen fordi jeg må være et sted. Dette hender ofte i et spill og da taper jeg MASSE ranking.. Jeg synes det er for dyrt å miste så mye rank. Jeg mister jo sikkert 5 ganger så mye som jeg ville gjort hvis jeg tapte etter fullført spill selv om jeg leder stort når jeg avbryter.

Synes dette blir feil og for dyrt

bogeni2008-04-14 20:59
Antall innlegg: 5

ikke sett deg ned å spill viss du ikke har mulighet for å fullføre. Jeg synes det er bra at det fungerer slik. Meget irriterende for oss andre når noen bare stikker..

DanielK2008-04-14 21:24

meget irriterende for meg også når folk stikker, men om jeg er på jobb eller en eller annen ringer og sier han eller hun står utenfor og jeg MÅ gå. dette visste jeg ikke når jeg startet spillet. synes det bare er for strengt og at det ødelegger ranking da en som er dårlig kan ha 2000 i ranking fordi andre har avbrytt.

jeg har jo 1500 i ranking så klarer meg fint, men den kunne vært MYE høyere hvis det ikke var for dette.. og ja jeg bryr meg om ranking

Mooseman2008-04-14 21:36
Antall innlegg: 1596

Dersom du har en til tider uforutsigbar arbeidsituasjon, så ville jeg nok tenkt meg om to ganger før jeg startet et spill.

Du kan be om en pause i spillet og forklare motstanderen at du har 'folk på døra' og håpe at motstanderen din har forståelse for situasjonen.
Du kan også nevne dette i chatten FØR du starter et spill, at du kan måtte be om en pause hvis de ringer på eller lignende. Da er det lettere å få aksept for pause.
Ennå en mulighet er selvfølgelig å spille ubegrenset tid, da kan du ta deg så lang pause du vil uten å tape ranking

Bongo2008-04-15 00:47
Antall innlegg: 47

Kanskje du heller skal konsentrere deg om å jobbe når du er på arbeid. Stakkar deg som taper ranking poeng pga at jobben krever sitt

olapaloma2008-04-15 09:06
Antall innlegg: 115

syns det er dumt når nokon berre forlet spelet, men også når ein ber om pause og forklarar grunnen og dette ikkje blir akseptert syns eg er feigt. Det hender at ein må ta ein liten pause pga telefonen ringer e.l. Ellers tek eg alltid på hurtig eller lynrask når eg veit at eg ikkje kan spela så lenge.

torillhs2008-04-15 13:45
Antall innlegg: 37

...om du er på jobb, skal du vel ikke spille spill her inne på Ordspill?!! .. eller andre steder, for den saks skyld.. Kan ikke noe for det, men jeg ble veldig nysgjerrig på hva slags jobb du har..

:-)

nabodama2008-04-15 14:37
Antall innlegg: 119

Samme her, hva jobber man med når man kan sitte og spille ordspill ? Og hva tjener man på en slik jobb tro ?
Helt greit for meg at noen må gå, men jeg er glad jeg slipper å sitte å vente i timesvis mens motspilleren er "ute til lunch"

Blikkboks2008-04-15 18:46
Antall innlegg: 85

''Kanskje du heller skal konsentrere deg om å jobbe når du er på arbeid. Stakkar deg som taper ranking poeng pga at jobben krever sitt''

Ja, får lønn og taper poeng, stakkars liten ;-D

Mooseman2008-04-15 20:38
Antall innlegg: 1596

Det er nok mange som har muligheten til å ta et spill på jobben, selv har jeg det ( men nei, ikke hele dagen ), jeg jobber i IT bransjen og har internett som et av mine arbeidsområder.
Man kan jo også ta et spill i lunsjen ;)

Fint om vi også holder denne type diskusjoner på et rent saklig nivå og ikke på personnivå ;)

Bagdad2008-04-15 21:09
Antall innlegg: 28

Dersom man har lyst på et spill for moro skyld,
kan man jo alltids invitere til et spill utenom rankingen.
Da kan man beklage seg, forlate spillet og ingen lider
etter at vinduet er lukket.

nala2008-04-15 21:37

det er bra at man mister masse i rank, det er så kjedelig når en er i et godt spill. og man må binde seg litt, det er bare bra.
Jeg hadde aldri sitti og spilt dette spillet på jobb, for det krever at jeg holder meg ved Pc'en hele tida.

Kirsti2008-04-16 02:17
Antall innlegg: 1946

Å forlate et spill her, uansett grunn, er like uhøflig overfor motspillerne som å reise seg og gå ut for å lufte bikkja midt i et spill hjemme ved stuebordet. Skulle bare mangle at det ikke skulle gå ut over den som forlater spillet. Dataspill eller ikke, det er ekte mennesker man spiller med.

Å be om pause er greit nok, men man må også akseptere at det ikke passer for motspiller.

Blikkboks2008-04-16 07:03
Antall innlegg: 85

Jeg har også anledning til å spille noen ganger på jobb, og en gang måtte jeg avbryte. Da beklaget jeg, og skjønner at måtte miste ranking. Det er jo endel av spillet

d--b2008-04-16 13:26
Antall innlegg: 1

Haha intressanta diskussionsämnen här på norska sidan! :P

Lesehesten2008-04-16 14:18

Sånn må det jo nesten være, for om noen plutselig ser at 'oj, dette spillet kommer jeg til å tape', kan de jo bare krysse ut om det blir mindre.

NuIda2008-04-16 15:23

Hva om det hadde vært en funksjon, ala "pause", sånn at man må søke motspilleren om "lov" til å trekke seg? Evt kan man skrive en beskjed om at man MÅ gå sånn at begge parter trykker pass 3 ganger, da blir det jo ikke avbrutt på samme måte?

norei2010-02-28 21:33
Antall innlegg: 97

hvorfor skal man ikke miste mange poeng er jo ett håpløst tema synes jeg. Jeg har en haug avbrutte av forskjellige grunner og det har kostet sabla mye poeng.Eget valg å starte ett spill når man ikke er sikker på å kunne avslutte det.
Sier som regel ifra og beklager men motspiller tjener jo masse på det og har aldri klaget.

vyxir2010-02-28 21:41
Antall innlegg: 81

Be motstander passe ut. Det godtar de fleste. Da taper vi ikke så mye. (Men å passe ut ved stilling f.eks. 10-40 etter ett trekk kan straffe seg...)

Maisen2010-02-28 22:47
Antall innlegg: 177

Jeg passer mig ikke ud på kommando. Jeg spiller som regel spill jeg selv har startet og forventer at folk som melder sig har tid til at spille.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?