Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 761

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
liselotta2009-06-28 22:47
Antall innlegg: 564

konspirasjonsteorier
Et passende tema i sommervarmen:

Ingenting er som en saftig konspirasjonsteori.
Hva er DIN favoritt konspirasjonsteori?

minos - Ikke medlem lenger2009-06-28 22:50
Antall innlegg: 69

www.nyhetsspeilet.no...pa -veggen/

bris12009-06-28 22:52
Antall innlegg: 2601

liselotta og GULL har blitt enige om å skape røre i forum!

liselotta2009-06-28 23:06
Antall innlegg: 564

Skarp observasjon av bris1, men h*n holder seg sørgelig lite til temaet. Kutt ut sutringa bris og host opp en konspirasjonsteori heller..!

sla2009-06-28 23:14
Antall innlegg: 76

Skatteverket har gått sammen med andre offentlige etater med sitt absolutt overordnede mål å tömme våre lommeböker...
- för vi får en sjanse til å tömme dem selv!

sla2009-06-28 23:15
Antall innlegg: 76

Forresten tror jeg ikke det er en konspirasjonsteori, men fakta!

bris12009-06-28 23:17
Antall innlegg: 2601

Hm, liselotta - skarp obervasjon og sutring?
Holder fast på teorien inntil videre.

twiver2009-06-28 23:27
Antall innlegg: 3469

Hva er en konspirasjonsteori ??

Bongo2009-06-28 23:32
Antall innlegg: 47

Favoritten er helt klart den gjengen i Sverige som prøver bevise at fotball VM i Sverige i 1958 (eller deler av det) ikke ble avholdt i Sverige, men i USA. Alt for at Amerikanske myndigheter skulle teste ut om det nye mediet TV kunne brukes til å forlede folk etc.

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-28 23:32
Antall innlegg: 664

har svært mange på lager og regner med at mange er reelle

USA hadde atomvåpen på norsk territorium for noen år siden

Mye av oljepengene går til bestikkelser

mafiavirksomheten i oslo basert på narkotikaomsetning er mye større enn det myndighetene vil gi uttrykk for, og det foregår mye hvitvasking av penger på travbanen som tradisjonelt er

kness - Ikke medlem lenger2009-06-28 23:32
Antall innlegg: 1134

www.dagbladet.no/nyh...79 958.html

Scrabla2009-06-29 00:42
Antall innlegg: 2275

www.filmweb.no/kino/...e6 5420.ece

stank2009-06-29 01:14
Antall innlegg: 4

Jeg fikk en tanke om konspirasjon i dag: Jeg var hjemme hos mine foreldre og grillet og det ble ikke servert øl til maten. Dette er ikke en nødvendighet, men faen så godt det hadde vært til spare ribs!
Diskusjon rundt savnet ble det, mellom meg og mine "merellermindreavholdsfol k". Hvorfor kan ikke butikker selge alkohol etter 20:00 eller søndager? Og hvorfor kan ikke f. eks. bensinstasjoner selge det i det hele tatt? Det motsatte er jo praksis i de fleste andre land. Hvorfor ikke i Norge?

Så slo det meg som lyn fra klar himmel: Avgifter. Norge A/S tjener enorme summer på disse avgiftene. Tankene mine vandret til antakelser om at det er lettere å forsvare enorme avgifter ovenfor få aktører enn mange aktører. Dersom kriteriene for hvem som kan selge alkohol utvides vil de eksisterende aktørene havne under press, antakelig pga. svekket salg. Vinmonopolet slik vi kjenner det i dag ville slutte å eksistere. Om dette hadde vært tilfelle ville vi gått fra ufrie- til frie markedskrefter innen også denne bransjen, som i de fleste andre bransjer. Dette ville ført til kutt på priser og større krav fra kjøpegruppene. Alkoholenhetene i Norge er i utgangspunktet ikke dyre, det er kun etter medregnet avgift det blir dyrt. Derfor ville avgiftene vært leddet man eventuelt kunne kuttet ned mest på. Vinmonopolet ar ikke en gang lov til å informere om hvilke varer som selges til nedsatt pris!

Min antakelse er som følger at Norge A/S har tenkt på dette lenge før det slo meg i dag, med svin i høyre hånd og en venstre jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av(drikker ikke Cola).

Desverre er det kun FRP som åpner for et videre salg av alkohol(jeg stemmer ikke FRP), og de blir som alltid latterliggjort av andre politiske partier. En av de offisielle begrunnelsene for begrensningene av alkoholsalget er som kjent at det ville ført til mye mer fyll og vold i samfunnet. Dette er for meg en dårlig begrunnelse. De som vil lage bråk og faen klarer det uansett om ølsalget stenger 20:00 eller når butikkene stenger. Jeg tror heller ikke vi vil få en økning av antall alkoholikere da disse kjenner sin besøkelsestid og får tak i det de vil ha uansett. -Jeg ser derimot logikken i at utesteder med alkoholsalg burde stengt tidligere enn de gjør, fordi det er når fulle folk som ikke kjenner hverandre møtes og krangler det blir bråk.

For ordens skyld: Jeg synes Vinmonopolet er en ypperlig bedrift som sikrer nordmenn gode viner til en forholdsvis rimelig penge, pga. god kontroll og strenge kvalitetskrav.

Da jeg sa til Mutter at jeg skulle hente meg et glass vann informerte hun meg om at det stod Munkholmere i kjelleren. Jeg lot meg ikke be to ganger og løp ned for å hente lunken liksompils.

mymlen2009-06-29 11:32
Antall innlegg: 701

Iranske myndigheter beskylder CIA for å stå bak drapet på Neda, for å fyre oppunder opprøret i landet. Den synes jeg er ganske søkt...

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-29 16:57

har dere tenkt på hvorfor vi stadig hvert år liksom bør oppdatere med nye virusprogrammer til pc-en. kan det være fordi at de firmaene som selger disse virusprogrammene har en egen lukket lite kjent avdeling som driver på å sprøyter ut virus til verdens pc-er.

gompedyret2009-07-01 01:04
Antall innlegg: 4381

Og her er en mening om konspirasjonsteorier:
www.dagbladet.no/200...r/ 6959981/

Men han nevner ikke min favoritt, den om at månelandingen egentlig bare fant sted i et studio i hollywood. Dårlig!

AtomicForce2009-07-01 08:05
Antall innlegg: 1

Må si meg enig med Bong. Konspiration 58 er by far den morsomste:)

www.konspiration58.c...ef ault.php

darksome2009-07-01 15:33
Antall innlegg: 145

åååå.. det finnes mange artige teorier.

ang MJ, har dere ikke sett Men In Black? MJ er bare en alien, som har gått lei av å være her og dratt hjem ;)

så var det månelandingen til amerikanerne, som enkelte synes var fake.

hva med attentatet på JFK?? alle som hevder at det var flere enn 1 skytter blir ja kalt for konspiratører.

terrorangrepene 9/11, hvem står bak?

osv osv

GULL - Ikke medlem lenger2009-07-01 16:21

har dere tenkt på hvorfor vi stadig hvert år liksom bør oppdatere med nye virusprogrammer til pc-en. kan det være fordi at de firmaene som selger disse virusprogrammene har en egen lukket lite kjent avdeling som driver på å sprøyter ut virus til verdens pc-er.

Hvem er det egentlig som tjener penger på virusproblematikken ?

Det er jo de firmaene som lager antivirusdataprogrammer.. ...............
......................... ........

Atentatet på JFK : Hvem tjente på at han ble skutt ? FBI og USA`s svar på norske LO arbeiderorganisasjonen, og mafiaen (som ønsket Lyndon B. Johnson i presidentembedet).

baltez - Ikke medlem lenger2009-07-01 16:32
Antall innlegg: 1398

Gull: USA`s svar på norsk LO finnes rett og slett ikke. Kun 5 % av befolkningen er fagorganisert i USA, og de har en brøkdel av den makten og betydningen fagforeninger har i Norge og andre land i Europa.

Antar dog at du tenker på AFL-CIO, men lurer på hvordan i alle dager du mener de var tjent med Kennedys bortgang, og hvor du egentlig har det fra?? Høres ut som en utrolig påstand, i og med det at det er liten tvil om at JFK er USA`s mest sosialistiske og venstrevridde president gjennom alle tider!

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?