Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 338

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Den 9nde - Ikke medlem lenger2009-08-09 09:57
Antall innlegg: 120

AVR
Det er opplagt at vi trenger en funksjon som ivaretar interessene for de som spiller slik systemet tillater. Altfor ofte dras det igang diskusjoner omkring rating-jagere, bingojagere, uhøflige, støtende nick, at man avbryter, avviser eller bruker andre strategier. Jeg har til og med registrert at noen har meninger om det å hilse eller å takke for spillet. Og sist men ikke minst er det folk her inne som har meninger om hvor mange profiler man kan ha. Det er uhørt. De som eier spillet (Aftenposten) har lagt inn de tekniske begrensningene som de anser å være nødvendige. Hvorfor i alle dager skal noen late som om de er dommere med uskrevne regler som liksom skal finnes på utsiden av det tekniske systemet?

Spillvertene og forumvertene har i stor grad en begrensende funksjon. De hindrer folk å ta i bruk ulike nick, de sletter "upassende" innlegg, og håndhever kardemommeloven.

Så har vi noen svært aktive debattanter i forum som helt frivilleg opptrer som vokterrådet. De har meninger i alle retninger som de ønsker å gi uttrykk for. Av og til kan det minne om en slags omvendelsesprosess, der hensikten er å strømlinjeforme ordspill.

Tiden er moden for å danne et AVR - antivokterråd. Rådet skal ha som formål å verne om spillets muligheter slik det er programmert. Rådet skal videre ivareta ytringsfriheten i forumet. Et av virkemidlene er at innlegg heretter ikke skal slettes, men flyttes over i en kategori for "slettede innlegg". Da vil det være helt frivillig for alle å lese innleggene eller la være. På den måten vernes brukerne i tilstrekkelig grad for religion-lignende tilstander.

Noen retoriske spørsmål som med all tydelighet dokumenterer behovet for AVR:
* Er det galt å spille for å øke ratinga? Hvorfor har vi da rating og topplister i det hele tatt?
* Er det galt å avbryte kamper? Hvorfor finnes det da en slik knapp i spillet?
* Er det galt å jage bingoer? Over alt i spillet påminnes vi det gode med bingoer, hver eneste bingo kringkastes jo som om det var skattelister vi snakker om.
* Er det galt å la være å hilse eller å ikke takke for kampen? I så fall ville det vel ikke være mulig å legge ut noen brikker før man skrev en eller annnen (godkjent) frase. Og hvem skulle vel godkjent frasene?
* Er det galt å nekte noen å delta i et spill man har opprettet? Hvorfor finnes nekte-knappen da?
* Er det galt å utnytte de tekniske mulighetene i spillet? Hvordan skal vi da kunne holde rede på de uskrevne reglene i ordspill? Må vi henvende oss til vokterrådet hver gang vi lurer på noe?

Et tips til medlemmene av vokterrådet: bruk energien i et politisk parti, gjerne et veldig lite parti med spesielle meninger. Da vil dere trives bedre i hverdagen.

Medlemmene av AVR må merkes slik at andre som plages av vokterrådet har noen å henvende seg til. Man kan merke disse nickene med €.

Hvem vil være med i AVR?

liselotta2009-08-09 10:55
Antall innlegg: 564

i tillegg kan man ha en egen kategori for spillere som har lagt 6 bingoer, uten å spilt en eneste kamp! imponerende.......

MyRuin2009-08-09 11:18
Antall innlegg: 201

Ja til anarki!!

May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-09 11:31
Antall innlegg: 614

dette høres konge ut! .. faktisk

Torill2009-08-09 11:39
Antall innlegg: 3664

Jeg er med!!!

Maisen2009-08-09 12:00
Antall innlegg: 177

Så for at sikre ytringsfriheden skal ytringsfriheden til det såkaldte vokterråd knebles?

Efter mine mening er forslaget ikke bare molbo men også lidt paranoidt, men jeg kan sagtens tænke mig partier som kunne være interesseret i dit engagement, Den9ende.

hallooo2009-08-09 12:08
Antall innlegg: 3

Kan man være med i AVR om man er aktiv i vokterrådet?

Torill2009-08-09 12:13

Klabbert, her tar vi mot alle, bare bli med i AVR!

andermg - Ikke medlem lenger2009-08-09 12:44
Antall innlegg: 212

hehe, herlig. jeg melder meg lett inn

GULL - Ikke medlem lenger2009-08-09 12:51
Antall innlegg: 664

sitat: Et av virkemidlene er at innlegg heretter ikke skal slettes, men flyttes over i en kategori for "slettede innlegg"

hensikten med å slette innlegg er jo at f.eks. nedverdigende tekst om en person ikke skal få stå i evig tid og til forlystelse for envher.

torill, kness, kirsti eller noen andre kunne jo f.eks. skrive at baltez og jeg kjøper snus for tusenvis av kroner hver måned eller det som enda mer tabu er, ikke morsomt at f.eks. ev slektninger skal kunne lese dette om oss, når vi har forsøkt å holde dette skjult for offentligheten i mange år......

Torill2009-08-09 13:01

Skal vi ha medlemsmøte snart??? I Pumaen kanskje???

GULL - Ikke medlem lenger2009-08-09 13:14
Antall innlegg: 664

jeg blir ikke med, men om jeg får gratis Cola så kanskje......

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-08-09 20:30
Antall innlegg: 710

Jeg støtter Gull fullt ut. Han er en hedersmann av dimesnjoner. Stå på veslebror.

Lemona2009-08-09 21:54
Antall innlegg: 16

Ellers er det jo også en annen kjempefin mulighet på ordspill; synes man ikke det er noe artig å diskutere ulike måter å spile på på forum, kan man fint la være å delta. (-:

Duppedingser2009-08-09 21:57
Antall innlegg: 467

Jeg er med! donerer gjerne også symbolsk medlemsavigift via paypal :p

Kirsti2009-08-09 22:24
Antall innlegg: 1946

Har bare ett spørsmål til initiativtageren, jeg, siden du er så opptatt av hva som er rett og galt: Er det galt å ha meninger som avviker fra dine og å gi uttrykk for disse?

kjeften - Ikke medlem lenger2009-08-09 22:58
Antall innlegg: 21

Hva i huleste er det lov å diskutere da? Jeg er ny her, og bare fordi jeg dro igang en, etter mitt syn helt påkrevet debatt om brukernavn, er det liksom greit å melde meg inn i vokterrådet? Hmf! Tror jeg skal melde deg for sjikane

Duppedingser2009-08-09 23:07
Antall innlegg: 467

hold kjeft! :p

Den 9nde - Ikke medlem lenger2009-08-31 09:53
Antall innlegg: 120

De som er medlem av vokterrådet kan ikke være med i antivokterrådet! Noen i denne tråden som føler seg truffet? Altså kan du ikke være med i begge. Noen i denne trur jeg er medlem i vokterrådet.

Det er ikke galt å ha meninger som avviker fra mine, men står for mine meninger og vil kjempe for det jeg mener og trur er riktig.

Antivokterrådet skal altså jobbe for å vinne og bedre sin ranking med alle tekninske muligheter som går ann i ordspill. Man skal ikke trenge å være høflig, man skal kunne passe, man skal kunne jage bingoer, man skal kunne lage nye profiler.

Alt dette da det ikke er begrenset av det tekniske her inne. Altså en motpost til vokterrådet som har slått rot her inne.

tingeling2009-08-31 10:35
Antall innlegg: 113

Hei!
Spillvertene legger ned mye tid og innsats for å organisere turneringer, premier o.l. og er viktige brikker for at ordspill.no oppleves som et hyggelig sted å være. Vi gjør en kontinuerlig vurdering av reglene, når det kommer konstruktive innspill.

Det er viktig for Aftenposten å understreke at dette er et spill, og ikke noe annet enn det.
Vi har tillit til at de spillvertene vi har valgt ut, ivaretar intensjonen om dette.

Fra vår side håper og tror vi at alle de snart 40 000 brukerne er på ordspill for å ha det hyggelig. I den grad noen brukere ikke er det, vil vertene utestenge disse.

Ønsker dere en riktig morsom ordspill-dag.

Tingeling / Aftenposten

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?