Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 185 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
kjeften - Ikke medlem lenger | 2009-09-30 17:49 | |
![]() | Er det usportslig å trekke seg? Mulig det, men jeg blir i alle fall mye mer irritert over de som bare forsvinner uten spor, og lar meg sitte der og spille for meg selv. Det er kjedelig det! Jeg synes man skulle fjerne "vil du virkelig trekke deg, du kommer til å råtne en viss plass"-knappen. | |
Krystall | 2009-09-30 18:08 | |
![]() | Det har skjedd meg noen ganger at jeg har blitt koblet fra midt under et spill, og at jeg ikke klarer å komme meg inn igjen. Det er fryktelig kjedelig, og jeg får dårlig samvittighet for de som sitter "i andre enden" og venter og venter... Det er ikke alltid folk bare forsvinner frivillig. | |
awi | 2009-09-30 18:34 | |
![]() | Når motspiller forsvinner og man blir sittende å spille alene, så er årsaken som regel at motstanderen har blitt frakoblet, selv om det ikke kommer noen beskjed om det, som Krystall også nevner. I stedet for å spille alene resten av spillet, så kan man passe tre ganger på rad. Da vil spillet bli avsluttet automatisk. Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det greitt å gi opp hvis man ønsker det. Man bør imidlertid være oppmerksom på at man kan bli oppfattet som en dårlig taper når man ikke fullfører spillet, og at noen lar være å spille mot brukere med mange avbrutte spill. Men knappen er der, og det er tillatt å bruke den hvis man vil. | |
Sydsklie | 2009-09-30 19:08 | |
![]() | Krystall klart det Krystall sier. Det er nok ofte en grunn for at folk forsvinner. | |
kjeften - Ikke medlem lenger | 2009-09-30 19:36 | |
![]() | Jeg vet at man av og til (og innimellom altfor afte) mister forbindelsen. Men noen ganger virker det på meg som at motspilleren bare gir f og kutter (f.eks umiddelbart etter en høy score mot seg). Da ville jeg foretrukket at vedkommende bare trakk seg. Jeg har ikke følt det tilsvarende dumt at en motspiller trekker seg på ordentlig vis. Men takk for tipset om å passe seg ut - det hadde ikke jeg tenkt på | |
kjeften - Ikke medlem lenger | 2009-09-30 19:39 | |
![]() | Og det heter krystallklart, ikke krystall klart, jmf tråden om orddelingsfeil | |
Amygdala | 2009-09-30 20:25 | |
![]() | ...og etter "jmf" skal det være et punktum, jmf. grunnleggende ordskrivingsregler. | |
Slurvesara | 2009-09-30 20:54 | |
![]() | Har noen ganger blitt sittende igjen mens motspilleren bare har forsvunnet. DET er irriterende og vanvittig kjdelig. Men jeg syns det er helt greit at noen velger å trykke på "gi opp" | |
Slurvesara | 2009-09-30 20:56 | |
![]() | Visst kan man passe, men en må jo likevel sitte å vente til tiden har gått ut tre ganger for motspilleren. Det er ganske lenge å vente om man spiller hurtig eller normal. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-09-30 21:05 | |
![]() | Hva med en "ping"-knapp? Dersom det ikke er noe svar i andre enden etter 1 minutt, avsluttes spillet? | |
twiver | 2009-09-30 21:07 | |
![]() | Egentlig en god ide stabur :) | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-09-30 21:08 | |
![]() | Eller to eller fire. Man slipper i det minste å sitte å vente på motstanderens tid om det skulle bli nettbrudd? Stillingen ved pinging må jo være den som teller ved rankberegning, eventuelt at spillet annuleres. | |
vyxir | 2009-09-30 21:16 | |
![]() | Hvis man må avbryte (telefon, besøk, barn som våkner....) kan man jo også be motstanderen om å passe ut, bare rask passing 3 ganger hver så er spillet slutt. (Men det kan være "farlig" for rankingen hvis det er i begynnelsen av spillet med stor relativ forskjell i poeng, f.eks. 20-40...) | |
torubra | 2009-09-30 21:39 | |
![]() | Men så har man ALLE dem som itte vil ta pause.......... hva gjør vi med dem? Je har hatt tilfeller hvor je har måtte trekke meg, for at je plutselig måtte et "ærend" eller ta en tlf og motstanderen har nektet pause...... | |
Amygdala | 2009-10-01 08:34 | |
![]() | Oi, blemme i mitt forrige innlegg. Det heter selvsagt ikke "jmf.", men "jfr.".. Litt pinlig når man skal hovere; at man ikke legger merke til den mest åpenbare feilen... ;) | |
Blyant2 | 2009-10-01 09:47 | |
![]() | Det burde ikke være regnet som usportslig å trekke seg (alts å gi opp spillet, ikke og bare forsvinne mens motstanderen sitter og venter). Vet ikke helt hvorfor normen har blitt at det å erkjenne at spillet er tapt, for deretter og trekke seg, blir ansett som usportslig. I sjakk er det jo heller omvendt, det blir nærmest regnet som respektløst overfor motstander å fortsette spillet i en åpenbart tapt posisjon. Egentlig burde ikke det å gi opp føre til ekstra oppføringer på "avbrutt spill". Kun når man forsvinner uten å avslutte spillet ved å gi opp burde telles der. | |
kjeften - Ikke medlem lenger | 2009-10-01 11:04 | |
![]() | Helt enig med deg, blyant. Kanskje våre utmerkede spillverter kunne se på dette? | |
Blyant2 | 2009-10-01 12:17 | |
![]() | Men må selvfølgelig legge til at det stiller seg annerledes i spill med 3 og 4 deltakere. Da er jo ikke spillet avgjort, selv om en selv er sjanseløs, og en spiøøe ferdig. | |
HanneH | 2009-10-01 13:51 | |
![]() | Tror nok ikke maskinen skiller mellom hvilken måte spillene blir brutt på. Man kan ryke ut med maksimal tillatt minustid, få brudd med internettlinjen, eller man kan velge å bryte spilelt selv. Alle de 3 valgene der blir nok behandlet likt som avbrutte spill og det er de jo også, så akkurat på den fronten tror jeg ikke det blir noen endringer. Og egentlig synes jeg det er greit jeg med den beskjeden man får når man trykker for å avbryte spillet, det er ikke alltid man får minuspoeng ved å bruke den, men det heter vel at den som blir sittende igjen i spillet ikke skal få tape noe på det. Alt dette har jo med spillerenes rank og gjøre i tillegg til hvordan stillingen er i spillet. For i tillegg til å bryte så har man jo mulighet til å spørre motspiller om han vil passe ut. Det finnes flere alternativ, og da synes jeg personlig det er greit slik det fungerer i dag. Blir man sittende igjen alene så bruker jeg å passe ut, selvfølgelig må jeg da vente til 3 av motspiller har gått ut, men synes allikevel det er bedre enn å sitte og spille resten av spillet alene om det er mange bokstaver igjen. | |
HanneH | 2009-10-01 13:52 | |
![]() | * 3 trekk av motspiller, skulle det stå :) | |