Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 213 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
liselotta | 2009-10-13 21:28 | |
![]() | tv-aksjonen årets tv-aksjon går til CARE Norge og deres arbeid mot fattigdom, kvinnerettet bistand. Støtt opp om aksjonen! Bli bøssebærer! | |
Pee-Jay | 2009-10-13 22:06 | |
![]() | Meldte meg for lenge siden! :D | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-10-13 23:03 | |
![]() | Kommer du innom liselotta så skal du få enormt mye penger :-) | |
Poffity - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 00:21 | |
![]() | Jeg skal også være bøssebærer. :) | |
liselotta | 2009-10-14 09:24 | |
![]() | USA: kom opp med adressa di :-) | |
pelna | 2009-10-14 10:25 | |
![]() | er det bare meg som ikke er redd å innrømme at bøssebærere noen ganger maser like mye som tiggere? og at jeg misliker sterkt at de kommer hjem til meg og banker på døra? vil jeg hjelpe, gjør jeg det på andre måter (telefon/konto/osv). | |
liselotta | 2009-10-14 11:44 | |
![]() | pelna: hvor ofte får du bøssebærer på døra? tv-aksjonen foregår en gang årlig. har du faktisk opplevd at bøssebærere maser og tigger ???? i såfall lurer jeg på din definisjon av tigging. Tv-aksjonen er solidaritet i praksis. I år går innsamlingen til kvinneretta bistand. I fjor var det til barn som lever i rusbelasta miljø. Er det ikke bra at Norge tar et nasjonalt løft for folk som lider under dårlige forhold eller oppvekstvilkår? Det er en kjensgjerning at det samles inn mer penger ved felles innsamlingsaksjoner. I tillegg nasjonalt fokus på et tema/problemområde. Felles løft, felles sak, flere folk på banen. Norge topper FNs liste over levestandard. Solidaritet, giverglede og engasjement en gang årlig takler vi vel............ | |
pelna | 2009-10-14 11:57 | |
![]() | min giverglede senker proporsjonalt antall bøssebærere som vil ha mine penger.. | |
HanneIL | 2009-10-14 17:56 | |
![]() | Hvor har givergleden din senket bøssebærerne? I Oslofjorden? Er det å senke noen proprsjonalt verre enn å senke dem på andre måter? Er dette en sak for myndighetene? | |
Maisen | 2009-10-14 19:08 | |
![]() | Akkurat når det gælder indsamling til Care og lignende er det efter min meningen bare småligt at klage over at de opsøger potentielle givere. Vi skal hellere være glade for at nogen faktisk gider at gøre noget for andre mennesker. Hvis man ikke vil give kan man sige nej. | |
pelna | 2009-10-14 20:17 | |
![]() | HanneIL, norsk er mitt 4.språk, sorry jeg snakker ikke helt perfekt. Maisen - jeg har aldri sagt nei til selveste aksjonen... bare ikke mas! | |
HanneIL | 2009-10-14 21:38 | |
![]() | Slutter meg til Maisen. Supert at dere skal være bøssebærere liselotta, pee-jay og poffity! Jeg skal åpne med et smil :) Pelna: Beklager hvis du ble støtt av humoren min. Jeg ble forøvrig støtt av innstillingen din til solidaritet og veldedighet. Jeg håper at det bare er du som ikke er redd for å innrømme at du misliker at det kommer bøssebærere hjem til deg. | |
Valpen | 2009-10-15 10:31 | |
![]() | Jeg skal ikke være bøssebærer. Jeg skal bære bøsser! | |
fredmol | 2009-10-15 10:49 | |
![]() | Det høres morsommere ut på dansk. Tenk så gøy å få hjelp av en ekte bøssebærer til å komme ut av skapet! | |
mymlen | 2009-10-15 17:13 | |
![]() | Helt greit å mislike at folk kommer på døra di og spør etter penger - det KAN oppleves som vanskelig å finne på et avslag på stående fot. Og på min dør kommer vel 5-6 bøssebærere i året, så det er andre innsamlere som bruker samme metode, faktisk! Når det er sagt, har jeg i årevis gått med bøsser under TV-aksjonen og de aller fleste er glade (ordentlig glade, altså) for at vi kommer! Veldig hyggelig måte å få gjort unna søndagsturen. Og NB Pelna - et lite innsidetips: DA er det ingen som legger merke til om du legger på penger eller ei... :)) | |
Ewa | 2009-10-16 22:26 | |
![]() | Er du en en ordspiller fra Trondheim(og helt sikkkert resten av landet) som kunne gått med bøsse så er du overmåte velkommen! Trondheim har høstferie denne uken og har derfor for få bøssebærere. Har selv gått for Tv-aksjonen i flere år og kan med hånden på hjertet si at jeg har bare positive opplevelser med det! 02025 er nummeret å ringe :) | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-10-18 09:47 | |
![]() | Ja i dag Søndag kommer bøssebærerne. Her kan dere se hva pengene fra innsamlingsaksjonen går til, hvem som mottar pengene og hvor i verden: www.care.no/ Selv bruker jeg å gi et brukbart beløp til slike innsamlingsaksjoner og jeg gir av og til beløpsstørrelsen etter hvor bra hjelpetiltak man syns det er. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-10-18 12:48 | |
![]() | Å gi penger til veldedighet er det absolutt dummeste som finnes. Det er både usosialt og urettferdig. Nå må folk faen meg begynne å klare seg på egen hånd. Veldedighet skaper en latmannskultur uten sidestykke, da folk ikke gidder å jobbe fordi ola dunk gjerne sender en slant i hytt og gevær. Slutt å gi penger til veldedighet!! Verden kommer ingen vei hvis folk ikke lærer seg å klare seg på egenhånd. Verden hadde vært et mye bedre sted å bo hvis veldedighet ikke fantes (beviselig). Jeg oppfordrer alle som ønsker rettferdighet og et bedre samfunn: IKKE gi et øre i TV-aksjonen eller til noen anne veldedighet!! Tenk dere om før dere deler ut penger til folk som IKKE har gjort seg fortjent til det!! | |
matias | 2009-10-18 12:53 | |
![]() | Sier mannen som har vokst opp med en sølvskje i munnen... (ved å være født i norge) | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-10-18 13:05 | |
![]() | Det er nettopp hva baltez her er inne på som avgjør størrelsen på beløpet jeg gir. Det er langt bedre å gi bistand som bidrar til at folk greier seg selv og selv kan starte opp en egen bedrift i samarbeid i en større sunn nasjonal bedriftsstruktur. Å gi penger til nødlidende som passiv hjelp uten at disse for informasjon om og opplæring i å klare seg selv er som å gi brødskiver til en sulten ungdom i Afrika uten å lære vedkommende hvordan han skal dyrke jorda og omsette sine varer og uten å implementere dette i nasjonalsystemet. | |