Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 469 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
miamaria | 2010-05-12 22:22 | |
![]() | 17.mai-tråden 2010 hvilke minner har du fra tidligere 17.mai'er? | |
toeren | 2010-05-12 22:33 | |
![]() | 17.mai 2008 er vel den vi har best bevart i minnet akkurat nå? Da vi her i Østfold hadde 4 plussgrader, regn og surt vær! Det året var ca 75% av korpset nybegynnere, og det ble mange kalde fingre å varme for oss som fulgte dem! Utrolig at mange holdt ut og fortsatt spiller :-) ! | |
tinkerbell | 2010-05-12 23:10 | |
![]() | Uff, jeg føler jeg er helt alene i landet her, med å synes 17.mai er en slitsom dag. Stille opp i 17.mai komiteer, barneleker etc. etc. med falsk giv og lyst.... Kakebaking, stryking av klær... uff, nei, jeg er alltid mest glad kl. 1700 på 17.mai - for da er pliktløpet over. Her venter jeg mange reaksjoner. Jeg går mot strømmen, og jeg vet 17. mai er historie og viktig for landet og alt det der. Jeg setter pris på å være norsk og leve i Norge, men føler allikevel, 17. mai er en slitsom dag. Jeg slår et slag for 18. mai - da er det et år til neste gang ;) | |
gompedyret | 2010-05-12 23:41 | |
![]() | 17. har i ganske mange år nå vært ensbetydende med bakfylla, slumring utover formiddagen, glemme 17.mai-sløyfa i år også, bytur på ettermiddagen, softis, matodysse på grønland, kafeskravling med venner, mer softis, sutring fordi softisen var for liten, en kaffe, oppdage at du hadde sløyfa i lomma likevel, heftig spasering, så hjemover, bestille pizza, klemme så mange som mulig ned i sofaene og sette på en katastrofefilm. Gode tider, altså. Nå i år faller 16. mai på en søndag, så da blir lørdagen tatt i bruk i stedet. Jeg er litt spent på hvilket utslag det vil gi for grunnlovsdagen. | |
kuami | 2010-05-13 00:00 | |
![]() | Helt enig, tinkerbell! ønsker meg regnvær - da kan man trekke inn. | |
tinkerbell | 2010-05-13 00:37 | |
![]() | åh takk kuami! trodde jeg var helt ensom!!!!:) | |
ave - Administrator | 2010-05-13 00:49 | |
![]() | 17 mai er stryking, skjorter, uniform, spilling, bunad, verdens beste kake, penger, bamselotteri, vonde føtter, lang gåtur, sjampis, grill, kaker, is og kubbespill. Masete, men ålreit....på en måte vil jeg ikke være det foruten selv om det er mye styr..... sånn er livet etter å ha fått unger som deltar med liv og lyst.... | |
kuami | 2010-05-13 01:20 | |
![]() | Ulempen ved å ha barn = 17. mai. Ellers er det topp å være i utlandet da (men ikke i norske kolonier). Skal tenke på deg tinkerbell når jeg står frysende og speider etter barna i toget... | |
Nordavind | 2010-05-13 01:24 | |
![]() | 17. Mai er en fin fridag, eventuelt for de av oss som jobber, et fint helligdagstillegg. Er ikke noe fan av dagen. Først var det is og pølser og tegnefilm. Så ble det korps (ingen suksess). Så bakfylla noen år. Til sist en hvilken som helst annen dag. | |
tinkerbell | 2010-05-13 01:36 | |
![]() | Nordavind: bare vent til du får barn. Det skal følges opp. Kuami: Glad det er noen som forstår hva jeg mener. Det er ikke det at jeg setter pris på Nasjonaldagen, men jeg synes det er noe krampeaktig ved opplegget. Noe som ikke gjør dagen like fri og gledesrik som den symbolsk skal være. Litt for høy bunadsfaktor, litt for høy dugnadsfaktor... Min familie ville kanske gjerne valgt å reise bort langhelgen til utlandet, men vi føler pliktene kaller. Ergo, 17.mai samvitttighetenstyrer, og vi blir hjemme for å stille opp. I mitt hode blir det feil! Ergo, 17. mai er ingen festdag... | |
tinkerbell | 2010-05-13 01:40 | |
![]() | Nei unnskyld! Jeg synes 17. mai er en festdag, misforstå meg rett pls!!! Det er bare den obligatoriske, opphøyde festfaktoren jeg sliter med. | |
kroko | 2010-05-13 01:48 | |
![]() | Kjære Tinkerbell og Kuami, Jeg støtter meg til dere. 17. mai feires absolutt best i utlandet;) Her hjemme er det blitt for krampeaktig, og ingenting er bedre enn å være bortreist for dagen. Med det sagt: hipp hipp hurra for 17. mai! Møtes på spikerslaget, der er vi forpliktet i år :))))) | |
Skalle | 2010-05-13 02:19 | |
![]() | 17. mai har blitt årets mest slitsomme dag.... | |
mymlen | 2010-05-13 07:24 | |
![]() | Etter en del år med korpsbarn OG hund - hvor 17.mai startet med en time i skauen med bikkja fra kl.06, deretter hjem og få hele familien i uniform/bunad og være klare til flaggheising kl.08, gå lange ditanser i vonde pensko, finne igjen barn i mylderet på Rådhusplassen, hjem og spise i full fart for så å arrangere leker etc på skolen med tilhørende opprydning til sent på kveld, alt sammen med en litt sliten entusiasme av hensyn til barna, og så opp på jobb 18.mai - så må jeg si jeg setter pris på friheten i det å ha fått store barn! Jeg tror 17.maifeiringen vil endre karakter etter hvert som "krigsgenerasjonen" blir borte. For de har jo en oppriktig glede 17.mai, for dem er det en stor festdag - forståelig nok! | |
innocenta | 2010-05-13 08:18 | |
![]() | 17.mai for meg er barnefri og slumring på sofaen. Med mormor som kidnapper ungen hver 17.mai slipper jeg styret som det snakkes om over, til glede for alle. Alle minner jeg har om 17.mai handler om stress og folkemengder. | |
gompedyret | 2010-05-14 14:43 | |
![]() | Jeg har forøvrig blitt en liten smule voksnere de siste dagene. Jeg har nemlig trent førsteklassinger i å gå i tog! Fascinerende opplevelse, altså, nesten så jeg får lyst til å troppe opp ved skolen 17. mai bare for å se på de små gærningene. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-14 14:59 | |
![]() | Jeg har droppa 17.mai de siste åra.. Gidder ikke å ha på meg en bunad i telt-størrelse og det er jo akkurat det samme som skjer år etter år, så man blir lei.. Bruker å gå å kjøpe meg en is på butikken, men that's it :P | |
anino | 2010-05-14 15:56 | |
![]() | Men May-Lene butikken er nå stengt 17 mai hehe... I år blir 17 mai et rotterace uten like.. eldstemann må møte ved kirka 5.15 *sjokk* Speidertoget klokka 7, minstemann i barnehagetoget klokka 10, eldstemann i skoletoget i sentrum klokka 11, dugnad på skolen klokka 12 der vi skal stå for pølsesalg frem til 15, og eldstemann skal gå i lokaltoget klokka 13.. Begge ungene+meg liker absolutt ikke store folkemengder og bråk.. Kommer til å være ei oppvridd vaskefille på slutten av dagen.. I år blir det ingen 17 mai sammenkomst på kvelden.. Men vi skal spise god mat og sette oss i sofan :) Hipp Hurra for 17 mai ;) | |
Alfa93 | 2010-05-14 18:19 | |
![]() | Jeg synes nå 17. mai er hyggelig, jeg, da. Men det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg slipper dugnadsarbeidet ;) Gleder meg i år spesielt til å se på toget, og slippe å gå selv! Etter ti år med toggåing blir det morsomt å endelig få se hva jeg har vært med på ;) | |
maf | 2010-05-14 18:30 | |
![]() | Først handlet det om å spise flest mulig is. Så handlet det om å drikke flest mulig øl. Så flyttet jeg utenlands, og nå handler det om å huske å sende et par 'gratulerer med dagen'- meldinger hjem til familien. | |