Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 466

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gompedyret2010-05-15 15:14
Antall innlegg: 4381

En ekstra god dag!
Hva er en ekstra god dag?

Det kan være så mangt. Hvis vi nå lar være å fokusere på rent ytre faktorer (som lottogevinster, nye jobber og seier i dagens ordspillturnering) men etter hvordan en selv tar dagen og det den måtte bringe. Noen dager er man rett og slett bare utstyrt til å sveive gode følelser ut fra alt og ingenting, ikke bare hos en selv, men alle man møter.

Hvordan vet man at det er en ekstra god dag? Det er fantastisk nok OGSÅ så mangt! De fleste tingene er muligens for subtile til at man klarer å sette fingeren på dem. Kanskje man bare har et perfekt nivå av endorfiner eller noradrenalin eller tilogmed blodsukker den dagen? Kanskje er det som å være forelsket. Man bare VET at denne dagen blir bra, og at du kommer til å utgjøre en positiv forskjell for ethvert menneske som måtte være så heldig å krysse din vei.

For min del finnes det iallefall et sikkert tegn: Musikk gir ekstra stor nytelse! Alle sanger høres 70 % bedre ut på sånne dager (du har rett, jeg fant på det, sånt kan selvsagt ikke tallfestes!). I dag høres tilogmed Baba Nation bra ut. Nesten.

Et annet tegn er at du med en gang får grønt lys i ethvert lyskryss du måtte havne i. Dette er selvsagt en ekstern ting, men kanskje du egentlig ikke får grønt lys i alle kryssene, du bare filtrerer de røde lysene vekk fra hukommelsen. Da blir det selvsagt noe annet, idet det avgjørende er din oppfatning av verden.

Hvordan kan man oppnå flest mulig slike dager? Se, det er et spørsmål noen visere enn meg får svare på.

Jeg ønsker dere en musikalsk dag full av grønne lyskryss! Og i morgen. Og i overimorgen.

Kattami102010-05-15 15:38
Antall innlegg: 47

Det er en ekstra god dag, når det regner ute og jeg deler sofaen med to dachser og ordspill :)

heidihi2010-05-15 15:43
Antall innlegg: 134

de gode dagene ligger bare der og venter...

Scrabla2010-05-15 16:40
Antall innlegg: 2275

Smil - og verden smiler til deg:) Da kan hver dag bli en ekstra god dag.

Scrabla2010-05-15 16:42
Antall innlegg: 2275

Glefs til verden og verden glefser til deg. Ja, jeg har prøvd begge deler:

VeldiGlad2010-05-15 16:48
Antall innlegg: 1077

Jeg begynner å gjøre ukontrollerte dansebevegelser. Noe som ser temmelig pussig ut, jeg er svært lite grasiøs. Dog føles det bra =)

Anja832010-05-15 18:25
Antall innlegg: 148

En ekstra god dag er en dag da jeg virkelig innser hvor heldig jeg er. Hvor heldig jeg er som bor i Norge, hvor heldig jeg er som har en så flott familie og så mange gode venner og hvor heldig jeg er som er ung og frisk. Er ikke hver dag jeg er like bevisst på sånne ting, og tar ting som en selvfølge. Men noen ganger slår det meg veldig, og da blir jeg veldig glad.
Et sikkert tegn på en god dag er de gangene jeg smiler selv om ingen andre er tilstede! :)

miamaria2010-05-15 18:29
Antall innlegg: 1002

en god dag er når jeg merker at jeg synger.
huske moren min sang alltid.
hun må ha hatt gode dager! :)

Tredis - Ikke medlem lenger2010-05-15 19:24
Antall innlegg: 45

En god dag(fridag) er en langtur i fjellet. God middag på terassen, slappe av etter det med resten av vinen lyttende til fin musikk......mett i kropp og sjel.....åhhh så god en dag.....

Ninaxxx2010-05-15 19:39
Antall innlegg: 1437

En god dag er en dag som jeg har i dag. Vanskelig å definere hvorfor akkurat dagen i dag er god, men det er liksom bare dagen da alt stemmer. Blodsukker og endorfiner har sikkert mye å si, men jeg har stor tro på ens egen evne til å påvirke hvordan dagen skal bli.

Tenk positive tanker, vis tålmodighet og generøsitet overfor andre og smil!
Jeg prøver å la hver eneste dag bli en så god dag som mulig, og nettopp derfor tror jeg at den blir nettopp det!

Grip dagen, - så enkelt, og så vanskelig, kanskje :)

Takk til Gompedyret for en god tråd!

USA - Ikke medlem lenger2010-05-15 19:41
Antall innlegg: 1252

Greit gompedyret, fin tekst. Positiv ønsker du å fremstå og det er jo mye bra. Det som bekymrer meg er at folk som deg skal få tak på informasjon som mailadresser o.l. til spillere bare fordi du er spillvert. Mulig jeg virker litt tverr nå, men dette burde reguleres bedre.

miamaria2010-05-15 20:33
Antall innlegg: 1002

stønn.

AaseB2010-05-15 21:06
Antall innlegg: 8147

Snakk om malplassert kommentar, USA!

Ellers er eg enig i Ninaxxxs oppfordring.

Dersom du møter folk med positivitet, får du som regel det samme tilbake. Evna til å sjå det store i små gleder er og viktig for å ha det bra.

sovi2010-05-15 22:15
Antall innlegg: 58

I like måte, gompedyret og alle dere andre!

(USA: Start en egen tråd hvis du virkelig mener dette alvorlig, og ikke ødelegg denne som var så fin :))

Yksi2010-05-15 22:38
Antall innlegg: 72

Smil til verden, og verden ler av deg!

myst2 - Ikke medlem lenger2010-05-16 04:26
Antall innlegg: 95

Ååå... Jeg kjenner det på meg når jeg står opp: dette blir en fin dag!
Da spiller det ingen rolle om det meste blir en surriball av tullball den dagen. Jeg har en god dag uansett!

anino2010-05-16 08:08
Antall innlegg: 196

Når gutta har sovet natt gjennom og helt til klokka 7! Og det ikke regner, huset er nogenlunde rent og pent.. DA er det en god dag :)

May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-16 10:47
Antall innlegg: 614

Hoss meg er en god dag en frisk dag, med kroniskt dårlig imunforsvar så er ikke det så ofte det skjer. Da går som regel dagen på skinner og jeg gliser og er ubehagelig glad... ^^

Er også gode dager når du vet du skal gjøre noe moro man ikke har gjort på lenge, som å besøke slekt og venner, eller se kjæresten igjenn etter noen uker. Da flyter endorfinene i strie strømmer hoss meg i allefall :D

SandraLinn2010-05-16 11:41
Antall innlegg: 122

Å se ungene glade og fornøyde ( uten krangling ), spille med barna eller en helaften med samboeren min. Det er eksempler på en god dag :)

avgjort - Ikke medlem lenger2010-05-16 14:29
Antall innlegg: 8

En god dag for mæ e når den her tråden avsluttes

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?