Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 492

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
hippilus2010-07-28 07:02
Antall innlegg: 16

Slumre........
Ligger og vrir meg i senga omtrent hele natt og den gode søvnen glimrer med sitt fravær. Blir noen dupper innimellom og midt i ene duppen skjer det. ringeklokka på mobilen til gubben ringer. Klokka er kvart på syv. Når klokka er skrudd av venter jeg ett par min på at han skal stå opp og når så ikke skjer dytter jeg i ham og sier han må opp. Svaret jeg får er:- Jeg skal bare slumre en gang først! Dette har vært diskutert til tusen her i huset før og jeg mener det er sinnsykt unødnvendig når det er flere i rommet(altså meg) som faktisk skal sove videre og ikke har lyst å våkne kvart på syv. Så jeg blir forbanna- meget forbanna. Og nå kan jeg jo bare glemme å sove videre igjen. grrrrrrr. Han blir også sint og forstår ikke hvorfor jeg ikke kan la ham slumre først når det er så nødvendig å få en fin start på dagen. Grrr. Kjenner at til tross for ferie som jeg har gleda meg til lenge nå-første 2 uker sammenhengende ferie på 1,5 år så savner jeg jobben!! Jeg jobber netter og slipper da å irritere meg over først snorking som hindrer meg i god søvn og så slumringa som kommer om morgenen. Sitter seriøst og vurderer muligheten for hver sitt rom! Klikk. Andre slumrere og irriterte her inne? Hvem bør egentlig få holde på sitt i denne situasjonen?

sommerfugl2010-07-28 07:28
Antall innlegg: 473

Kjærligheten overlever alt - også snorking! Kan du ikke kose litt med han når klokka ringer så våkner han til på en deilig måte og står opp mens du kanskje blir beroliget av hans nærhet og sovner igjen? Alle har forskjellig døgnrytme og forskjellig måte å våkne på, nyt at han fortsatt ligger ved siden av deg istedenfor å irritere deg. Vet det er lettere sagt enn gjort, men man må se litt stort på ting noen ganger. Det kunne vært verre.

Et godt sovetips er å ha en iPod med lydbok lavt på - uansett hvor spennende det er eller uansett hvor engasjerende det leses så dysses man i søvn :-)

innocenta2010-07-28 07:32
Antall innlegg: 186

Eventuelt kan man vurdere separate soverom.

Lynge2010-07-28 12:04
Antall innlegg: 103

Det er ikke alle som har mange soverom!

rbm2010-07-28 14:47
Antall innlegg: 859

Er enig i hvert sitt rom! Snorking er til å bli gal av!! LOL--eller mer gal hehe Søvn ..god søvn..er faktisk veldig viktig for helsa. De fleste har kanskje et annet rom som man kan sove i ved behov..

innocenta2010-07-28 14:51

Lynge: Det er jeg smertelig klar over gitt. ;)

hippilus2010-07-28 16:20

Men hva med den slumringa da?

jeykz2010-07-28 16:29
Antall innlegg: 346

Finnes det ikke noe som forhindrer snorking da? Når du sier slumring tenker jeg på at man utsetter vekkeklokka et par min før den ringer igjen og det KAN være smålig irriterende, men du mener kanskje at han drøyer litt med å stå opp? Er enig med Sommerfugl :)

innocenta2010-07-28 17:13

Jeg syns i grunnen det er naturlig å ta hensyn til den som skal sove lengst, så om jeg har overnattingsbesøk lar jeg være å slumre. Det må jo være ganske irriterende å bli vekket hvert 9 minutt fordi vekkeklokkepersonen ikke gidder å stå opp.

jeykz2010-07-28 17:17

Jeg syns man skal ta hensyn når den andre sover, man trenger ikke skru på full belysning, bråke med dører, skaper osv. Men om personen vil slumre litt, så har jeg full forståelse for det for jeg veit selv hvor tungt det kan være å stå opp med engang!

innocenta2010-07-28 17:20

Jeg tror hun mener at mannen trykker på slumreknappen på vekkeklokka, og derfor blir hun vekket gang på gang også.

hippilus2010-07-28 18:10

Mener det ja. Han har den på 6 min for hver gang han slumrer... Irriterende til de grader

Wehey2010-07-28 20:08
Antall innlegg: 6

Det der er vel ingen ting.. Samboeren min må høre på at min mobil slumrer 8-10 ganger før jeg står opp... Han har heldigvis ikke noe imot det da ;-)

jeykz2010-07-28 20:09

Ja det var jo det jeg trodde også. Jeg tar alltid en 7 min slumring :-)

sommerfugl2010-07-28 21:10
Antall innlegg: 473

Jeg tror generelt at menn har bedre sovehjerter enn oss damer! Er vel ingen som er så flinke til å snu ryggen til og sovne som dem, mens vi kvinner ligger og tenker og bekymrer oss for alt mulig... Dog synes jeg det virker så trist med separate soverom, men hvis man er enige og har plass til det så er det kanskje en løsning for to ukers kvalitetssøvn? Det er jo sikkert deilig for han å slumre uten at han plager deg, men hvis du normalt jobber nattskift så er det vel kanskje ikke så ofte dere våkner sammen og det også er vel litt kos?

Eller er jeg helt ute å kjøre nå, hippilus? Jobber turnus selv og derfor setter jeg stor pris på å våkne sammen med gubben innimellom selv om jeg har våknet flere ganger av at han både snorker og fiser :-)

Cygnus2010-07-28 21:30
Antall innlegg: 44845

Enig med den som foreslo litt kosing med din mann! I alle fall : Hvis du til vanlig slett ikke kan stå opp sammen, synes jeg du kan stå opp og være sammen mens det er ferie - er det ikke mulig å ha det litt koselig over en kopp kaffe og en liten frokost? Togetherness!

Mississippi2010-07-28 21:43
Antall innlegg: 21

Her er hva som funker i mitt tilfelle:
1. Ørepropper
2. Spisse albuer (han snorker sjelden om han legger seg på venstre skulder)
3. Sover med ansiktet vendt fra hverandre. Selv om det i sommerens nettaviser ble antydet at en slik sovestilling betyr at man sklir fra hverandre - det er jo på en måte sant, om natta.

mumilein - Ikke medlem lenger2010-07-28 22:02
Antall innlegg: 192

heldiggris, jeg har ikke kjæreste jeg!

bearo2010-07-28 22:38
Antall innlegg: 888

Hei mumilein.

jeykz2010-07-29 03:02

Hehe

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn