Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 533

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jonpiversen - Ikke medlem lenger2010-11-15 03:38
Antall innlegg: 108

bokstavfordelingen / Nytten av og bytte bokst.
Har nok engang hentet fram brettspillet, og konklusjonen var for meg soleklar: Du sitter ikke med bare vanskelige konsonanter i 10-20 spill på rad (og motsatt) når du spiller på brett.Du får heller ikke på langt nær så mange av de bokstavene du har byttet- tilbake igjen.Det er ikke lett å legge bingo med W, som du prøver å bytte - men den kommer igjen,igjen,igjen,igjen,i gjen,igjen,igjen og igjen.Er du virkelig i "støtet", er det riktig mange FGILDWÆJH som dukker opp gang på gang.Det er faktisk ganske kjedelig at en allerede etter et par legg skjønner at det blir walkover til motstanderen.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-11-15 11:14
Antall innlegg: 168

Sett deg ned og pust rolig. Noen er på vei.

jonpiversen - Ikke medlem lenger2010-11-15 12:50

Er noen på vei for å omprogrammere bokstav/byttefordelingen? Bare så synd at i tre av fire spill er sluttresultatet veldig tidlig mer eller mindre klart (for alle dere som vil angripe person/rettskrivning, gjelder dette begge veier).Veldig gøy når motstander begynner med 200p,etterfulgt av bingo ,og du sitter der med 7 konsonanter etter 2 bytter.Så skjer akkurat det samme i spillet etter (men da er du kanskje så heldig å få en Æ i det tredje byttet).

VeldiGlad2010-11-15 13:37
Antall innlegg: 1077

Jeg senser bitterhet, men ingen logikk.
Hva prøver du å si egentlig?
God rettskrivning hjelper.

Cheatah2010-11-15 13:42
Antall innlegg: 70

Jeg skulle til å angripe deg for rettskrivning, men skal la være siden det tydeligvis gjelder begge veier.

tommensgirl2010-11-15 14:07
Antall innlegg: 18

Kjenner til det der:) Men men, går som regel bedre i neste spill, da er det gjerne motspilleren som får de værste brikkene.. Så det er nok likt for alle:) Men irriterende når det skjer ja:)

Ruschne2010-11-15 14:25
Antall innlegg: 711

jonp

Hva syter du etter? Du har vunnet de to siste spillene.

Du fikk vel ikke bare ÆHJFG og slikt da?

Ruschne2010-11-15 14:27

Det kan også hende at du møter tøffere motstand enn tidligere - har du tenkt på det "på vei nedover " ?

jonpiversen - Ikke medlem lenger2010-11-15 14:32

Det med "begge veier" gjaldt spillet - tap/vinn.

jonpiversen - Ikke medlem lenger2010-11-15 14:47

Det er da mye morsommere med et spill som står og "vipper" enn et som er avgjort etter 1/2 min. Det med syting kan kverulantene glemme - jeg har prøvd å påpeke at det skjer "begge veier " Jeg trodde de fleste som spiller er rimelig klare i toppen , så M I N erfaring (subjektive) er vel klar:det virker noen ganger på meg at konsonantflommen (spill etter spill) den lar seg ikke kopiere med brettspillet.På brettspillet har jeg A L D R I opplevd så total uflaks med bokstavene i opptil 10- 20 spill på ra (er visst blitt populært med å kutte ut d`en).

Ruschne2010-11-15 15:26

10 - 20 spill på ra

den var vel litt upresis om jeg må be................

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-15 15:39
Antall innlegg: 2369

Jeg er overbevist om at de med høy ranking, 3000 +, blir belønnet med svært gunstige åpningstrekk. ( tilfeldigbrett). Alltid, alltid, alltid får disse startet spillet, og meske seg med røde og gule felt.
Når jeg får starte spillet kan du være sikker på at de røde og gule er plassert nede i et hjørnet, langt langt borte.

DET KAN NEPPE VÆRE TILFELDIG!

Noe helt annet: er på jakt etter en afrikansk dansemaske. Noen der ute som kan hjelpe?

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-15 15:41
Antall innlegg: 2369

å starte starter startet har startet
et hjørne hjørnet hjørner hjørnene

VeldiGlad2010-11-15 16:32
Antall innlegg: 1077

Spill standard da, jonpiversen.
Eller tren opp spillpsyken din, så håpet holdes oppe til siste slutt :)

Ruschne2010-11-15 17:27

wstine - det hjelper med bekjentskaper vettu

jonpiversen - Ikke medlem lenger2010-11-15 21:07

Psyken blir mye bedre av å lese foruminnlegg - da skjønner man at man kan være langt,og lengre enn langt, nede,og enda er det håp.Kom igjen nå rettskrivningsfantaster ,her var det mye å ta tak i.

Zigbrith2010-11-15 21:57
Antall innlegg: 7

Oyda, hvorfor så bitter? Det er jo bare et spill! :D Høy ranking har du også!

Vi mennesker har en tendens til å henge oss opp i negative ting, med mindre vi blir klar over det. Jeg sier hele tiden at "herregud, jeg får jo alltid BARE konsonanter!" Men jeg vet at det ikke stemmer.. For alle gangene jeg har gode bokstaver, tar jeg det for gitt. ;)

tombola2010-11-15 22:24
Antall innlegg: 232

Trådstarter tror jeg heller la opp til at noen kunne komme med en morsom replikk.
Her var det mye surt, folkens.
wstine var mer i tråd med prateforumets ånd.

Selv har jeg også vanskelig for å se noe positivt med 7 konsonanter ...

Zigbrith2010-11-15 22:34
Antall innlegg: 7

Det har faktisk vist seg å kunne bli veldig bra, det! :D Bare det finnes noen vokaler ute på brettet allerede. Og det skader ikke med noen røde ruter der heller. Det har vært tider der alt så helt håpløst ut for meg, men så... SÅ kom sjansen! :D

beritsen2010-11-15 23:19
Antall innlegg: 20

Jeg er enig med Tombola i at folk er raskt ute med å skyte rundt seg... tror det er flere som samler opp litt frustrasjon og lar det få utspill her på forumet :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?