Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 809

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kness - Ikke medlem lenger2011-01-11 12:46
Antall innlegg: 1134

Fasttelefon
Vurderer å si opp fasttelefonen min. De eneste som ringer til den er selgere og frelsere av ymse slag, og folk som stiller spørsmål jeg ikke kan svare på. Og det eneste jeg bruker den til selv, er å ringe til mobilen min, som jeg ofte legger fra meg på utenkelige steder og derfor ikke finner igjen med det blotte øye.

Noen som har erfaringer på dette området? Kan man leve godt uten fasttelefon, eller angrer man på at man sa den opp?

ajnor2011-01-11 12:54
Antall innlegg: 958

Har ikke angret en dag! Eneste grunnen til at vi hadde fasttelefon, var at alarmsystemet brukte telefonlinje. Nå har vi dette koblet opp mot mobilnettet også, og ja, som du sier, de eneste som ringte var selgere og frelsere.... (Og svigermor....)

snubi2011-01-11 12:58
Antall innlegg: 500

Har ikke hatt fasttelefon på flere år og har ikke savnet det en dag =)

lonc2011-01-11 13:05
Antall innlegg: 75

Kommer garantert ikke til å savne fasttelefon. Selv har jeg hatt kun mobiltelfon i mange år.... Siden jeg er GET kunde har jeg visst mulighet til fasttelefon da dette følger med på kjøpet men har aldri vurdert og benytte meg av det.... Bare å kvitte seg med alt som koster ekstra dersom det ikke benyttes til mer fornuftige ting...

rbm2011-01-11 13:58
Antall innlegg: 859

Har tenkt og tenkt..men har slekt i utlandet...Forbaska dyrt å ringe med mobil da..og enda verre for de som vil ringe hit..til min mobil..eventuelt..Så holder på hustelefonen av den grunn..

Sydsklie2011-01-11 14:28
Antall innlegg: 703

Hvordan skal du finne mobilen hvis du sier opp fasttlfen?

toeren2011-01-11 14:33
Antall innlegg: 50

Så lenge det er mindreårige barn uten egen mobiltelefon er ikke dette noe aktuelt tema hos oss. Så får vi se om 5 år, om det kanskje har blitt det?

Det som er så fint med fasttelefon, er at noen ganger spiller det ikke noen rolle hvem i huset jeg får snakke med, bare det er noen hjemme :-)

I fjor opplevde jeg at min 9 år gamle datter skulle bli med ei venninne (uten fasttelefon) hjem fra skolen. Jeg skulle ringe og avtale henting, men venninnas mobil svarte ikke. Jeg ringte mora, som var på jobb. Hun kunne fortelle at datteras telefon var forsvunnet, så det nytta ikke å ringe. I dette tilfellet kunne jeg sette meg i bilen og kjøre dit, men hva om det skulle skje noe med jentene og de ikke kunne nå verken meg eller den andre mora? Nå har dattera blitt 10 og fått egen telefon, så det hjelper på...... i allefall hvis hun husker å ta den med seg ;-)

Herbie Hind - Ikke medlem lenger2011-01-11 14:33
Antall innlegg: 59

Jeg har sagt opp både fast og mobil jeg. Livet uten telefon er fantastisk.

kness - Ikke medlem lenger2011-01-11 15:02
Antall innlegg: 1134

Godt å vite, Herbie. Livet mitt kan fort bli like fantastisk, som Sydsklie er inne på :)

potet2011-01-11 15:25
Antall innlegg: 131

Vurderer det samme, og kommer nok til å si opp fasttelefonen ganske snart. Må bare samordne litt med vaktselskapet som har alarmen. Den er jo knyttet til fasttelefonen, men ettersom jeg skjønner går det an å knytte den til mobilen også.

mymlen2011-01-11 16:34
Antall innlegg: 701

Så lenge jeg har hjemmeboende tenåringsdatter med kjæreste beholder vi fasttelefonen. De har eviglange samtaler hver kveld - tør ikke tenke på hva det hadde kostet dem på mobilen...

LaBarca2011-01-11 16:35
Antall innlegg: 644

Vi sa opp fasttelefon da vi fikk bredbånd via iaksess. Før det måtte vi ha internett via telefonlinje.

Har ikke savna det et sekund.

Når det gjelder utenlandssamtaler, er skype fine greier.

VeldiGlad2011-01-11 16:39
Antall innlegg: 1077

Når jeg tenker meg om er det i det temmelig lenge siden jeg i det hele tatt har sett en fasttelefon. Og mitt liv er jo klart en dans på roser, sikkert mye pga fraværet av fasttelefoner.

Altså. Man venner seg til det ekstremt fort! :)
Og det med å ikke vite hvor ting er regner jeg med at du har lang erfaring med allerede, og misteopplevelsene står nok i kø framover, med eller uten fasttelefon - hilsen distré 2.

VeldiGlad2011-01-11 16:40
Antall innlegg: 1077

*minus "i det" som jeg av en eller annen grunn fant det nødvendig å tilføye første setning. O.o

pikachu2011-01-11 16:43
Antall innlegg: 102

vurderer å kutte ut..kun mutter'n som ringe på den :) Står kun til pynt og støver ned =)

bakko2011-01-11 17:14
Antall innlegg: 160

Mitt einaste argument for å halda på Fasttelefonen var for å finna mobilen.... :-) Kjenner meg igjen der, men av ein eller annan grunn så har eg alltid funne den utan fasttelefonen :-) Kanskje du treng å kvitta deg med fasttelefonen for å aktivisera hjernen på telefonleitingsfronten? PS har ikkje angra 1/2 minutt på at vi kvitta oss med fasttelefonen - om så hadde vore hadde det vore lett å få den på plass igjen..... Go for it !!

wstine - Ikke medlem lenger2011-01-11 17:46
Antall innlegg: 2369

Selvsagt må man ha fasttelefon. Kan ikke skravle i timevis med utvalgte på mobil. Fordi: blir altfor dyrt, blir altfor varm i øret, forbindelsen er bedre. Både og; ja takk!

Kattami102011-01-11 17:48
Antall innlegg: 47

Fasttelefon har jeg ikke hatt på mange år, mobilen legger jeg på et fast sted :)

LaBarca2011-01-11 17:55
Antall innlegg: 644

Det går helt utmerket å skravle i timesvis på mobil. Propp i øret med mikrofon. En slags handsfreedings.

For mitt vedkommende går grensen for "timesvis" ved 30 minutter :-)

tuppeline2011-01-11 18:09
Antall innlegg: 5

Trenger fremdeles fast tlf, når jeg bor på et sted med dårlig mobildekning,.....

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?