Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 724 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| gompedyret | 2011-02-12 10:29 | |
![]() | Skiføre! Ski er sjokkerende moro å bruke straks de har noenlunde god gli. Hvor mange skiturer har du vært ute på i vinter? *peke på akkurat deg* De som går fort er dessuten noen drittsekker, kan aftenposten og dagbladet fortelle. Kjør debatt! | |
| nalo | 2011-02-12 11:31 | |
![]() | Siste skitur i 1995, aldri meir! | |
| ajnor | 2011-02-12 11:58 | |
![]() | 4 skiturer så langt denne sesongen. 3x1 km i følge med barnet; lysløyperenn. 1x10 km, sammen med ene bikkja på ren egoisttur i strålende påskevær sist tirsdag. Og en liten økt på slalomski. Ikke mye å skryte av, andre får komme med sine lange lister, så får vi se om de er noe å skryte av. ;-) | |
| Fidelma | 2011-02-12 12:09 | |
![]() | Ingen fare for at jeg anskaffer meg ski dette århundret. | |
| Ninaxxx | 2011-02-12 12:50 | |
![]() | Har hatt noen skiturer, og synes det er fantastisk å kunne dra på skitur i nærområdet. Innbiller meg at det kun er de siste årene at det har vært mulig. Man måtte til fjells for å få ordentlige forhold før, barndommens vintre er tilbake :) (Det er mulig jeg tar veldig feil, og at det bare er meg som har funnet tilbake til gleden ved å gå på langrenn igjen, og derfor ser hvor flotte muligheter det er i min umiddelbare nærhet) Å gå fort nok i sporet for de som kommer spurtende bak, er ikke alltid like lett. Nordlendingene har svaret om kjeklingen i skisporet. Fra Baksiden av Finansavisen: "E mein at folk sørpå ha my problema. Har de kommet nån og bæla bak me om at e gjekk før sakte så har e jaga fanskape så fort bortover marka at vedkommende ikke har klart å stoppe før han ser gammeleiriken sjøl i kvitauan" Ha en glad skihelg! | |
| gompedyret | 2011-02-12 18:51 | |
![]() | Nalo: Hvorfor aldri mer? Ninaxxx: Hoho, de nordlendingene kan jaggu få sagt det. Bra at du har funnet tilbake til skigleden! Det samme har jeg! Dvs, jeg har aldri hatt skiglede, fordi jeg har aldri hatt gode ski. Før nå, da. Denne og fjorårets snøsesong har jo vært praktfull for skigåing, men før det var det vel et par heller miserable vintre. Det er forståelig at en del ramlet av lasset da. I dag, derimot! I dag har det vært aldeles magisk. Jeg labbet en liten tur som blant annet tok meg over et temmelig dypfrosset Bogstadvann, med lav sol, knallblå himmel og mystisk fantomfrostrøyk som lekte seg rundt oss, tidvis foran oss, tidvis bak, men aldri helt på samme sted som vi var. Det var også så god plass der at man kunne tatt seg all verdens tid uten at de kondomkledde tidsgribbene hadde hatt det minste behov for å glefse etter stumpen din. Ikke at jeg så noen heller. Tidsgribber, altså. Samtlige som vi traff hadde uendelig god tid og i det minste antydninger til smil. Noen så bent frem euforiske ut. Det hadde sett helt idiotisk ut på Jernbanetorget eller i Hegdehaugsveien, men her oppe gled det fint inn. All verdens godhet og vennlighet hadde stille senket seg over Sørkedalen denne ettermiddagen. | |
| akantus | 2011-02-12 19:03 | |
![]() | Nærmer meg nok 10 skiturer i år, og det er herlig - bare jeg klarer å komme meg ut døra.... Leser og hører mye om sinte menn i kondomdresser, men her jeg går er folk blide og høflige - de som vil gå fort, går selvfølgelig ut og forbi dem som går saktere. Massevis av små mennesker på ski, og det lover godt for folkehelsen i årene som kommer! | |
| sommerfugl | 2011-02-12 20:11 | |
![]() | Kanskje nalo og jeg var på samme tur i 1995 for jeg sier også: aldri mer! Nei, jeg har da bein å gå på, kan være nokså magisk i skogen uten Swix og kondomdrakt også :p | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 20:23 | |
![]() | hmm... her går vi på fjellski i 10m brede scooterløyper. ingen kondomdresser på mils avstand. blitt en del turer i år. både fjellski, randonee, telemark, miniski og snørekjøring bak scooter eller bikkjer. blir noen hundre kilometer i året. med fjellski, sekk og våpen er det lengre enn å fly i disse traseene sørpå =) og bare trivelige folk på tur, er man langt avgårde kan man også regne med å bli bedt på nøtter og sjokolade av både scooterfolket og andre på langtur. hilsen en som har kost seg på pudderføret på en isbre idag | |
| VeldiGlad | 2011-02-12 20:30 | |
![]() | Null ganger :) | |
| sarita | 2011-02-13 00:40 | |
![]() | Å gå bortover ski er bare rett og slett helt fantastisk bra ting! Da kan man nyte vinternorge, være ute, se solen, og det helt uten å fryse. I dag kunne man forresten kjenne at sola varma igjen. Nydelig! Synes marka er stor nok til både de som vil gå fort og de som bare vil ut på tur (og for den sag skyld de som bare vil lufte bikkja). Kjøp kart, bruk skiforeningen.no, finn deg din personlige favoritt løype. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-13 00:58 | |
![]() | Det blir nok mere skigåing på oss i Norge fremover pga drivhuseffekten som smelter Grønnlands- og polarisen som igjen forstyrrer Golfstrømmen som gir oss vårt varme klima pga Golfstrømmens varme havstrøm som nå bortledes pga uvettig bruk av fossil energi som gir oss drivhuseffekten. Jada folkens, bare finn fram skia like godt før som sist.... | |
| slaktern | 2011-02-13 01:13 | |
![]() | Går på ski hver dag\natt. For litt siden var det fantastisk å gå under fullmånen. Dalende snø som skinner i lyset fra hodelykta gir også en egen stemning. Noen som vet om løypeleggerne misliker om man går på ski der de har preparert og skal til å kjøre ny eller legge opp igjen løypa? | |
| picassa | 2011-02-13 03:26 | |
![]() | Jeg solgte skia mine da jeg pakket sammen og flyttet til Spania.har ikke savnet dem et sekund. | |
| Edro | 2011-02-13 11:04 | |
![]() | 5-6 turer i år, i går aldeles nydelig!! 2 min til flotte løyper her! | |
| raffa | 2011-02-13 11:12 | |
![]() | ingen turer i år | |
| nalo | 2011-02-13 11:29 | |
![]() | Fordi Nalo likar å ha kontroll og med ski på beina har ho ikkje det. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-13 12:06 | |
![]() | ikke snø i sikte og det er like greit | |
| gompedyret | 2011-02-13 13:20 | |
![]() | Nalo: Det var det jeg trodde også, i tjue år. | |
| nalo | 2011-02-13 16:47 | |
![]() | Oppvaksen på ei vestlandsøy med kun korte periodar med skiføre, kombinert med å vera nr 6 i ein stor søskenflokk der alt utstyr gjekk i arv og var utslitt før det vart min tur, gjorde at eg aldri fann den store gleda i skisporten. Gjord tapre forsøk, fekk meg til og med eigne ski, tidleg på nittitalet, men måtte berre innsjå at skigåing ikkje var noko for meg. Men eg har aldri hindra resten av familien i å utfolda seg i løypene/bakkane. Har gjerne møtt dei etter turen, med nysteikte boller og kakao, og har på den måten vore til større glede for både dei og meg enn om dei skulle måtta drassa rundt på meg når dei var ute i snøen for å ha det kjekt. Turar på tindrande klare vinterdagar med sparkstøtning, det vert eg gjerne med på! | |