Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 718

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
snubi2011-02-13 17:29
Antall innlegg: 500

Do-lokket...
Ser i en annen tråd her at det begynner å nærme seg en diskusjon om den evinnelige doringen igjen... Mann mot kvinne - doringen oppe eller nede? Jeg ser meg derfor nødt til å lire av meg denne:

Det avgjørende er ikke om doringen er oppe eller nede - det avgjørende er jo om DOLOKKET er nede (som selvfølgelig fører til at ringen naturlig nok også må være nede ja, for den som nå følte for å kverulere)!

Hvorfor? Jo, fordi når vi trekker ned "avfallet" sprer bakteriene seg rundt i rommet med en ganske så stor omkrets. Det betyr at dersom du har tannbørsten din, håndklærne dine osv fremme på badet, setter bakteriene fra doen seg på disse. Frister det med en tannpuss nå, eller tørke seg med det håndklet som henger nærmest doen?

Så se å lokk igjen DOLOKKET før dere trekker ned i do, slubberter!

Takk for oppmerksomheten!

Avery2011-02-13 17:35
Antall innlegg: 34

Helt enig!!!

aquariussoul2011-02-13 17:53
Antall innlegg: 231

Enig :)

ello2011-02-13 17:56
Antall innlegg: 153

Små vanndråper med diverse innhold sprer seg minst 2 - TO- meter opp i lufta når man skyller ned hvis lokket står oppe. Og svever rundt i lufta som vi puster inn, foruten at det fester seg på alt i rommet. SÅ LEGG PÅ LOKKET FØRST, JA!

Moostar2011-02-13 18:00
Antall innlegg: 121

Hm, dette hadde jeg ikke tenkt på. Bytter tannbørste og starter med å legge ned lokket før spyling NÅ. Takk for tipset.

anino2011-02-13 18:27
Antall innlegg: 196

Har heldigvis do separat fra tannbørster og diverse ;)

ajnor2011-02-13 18:38
Antall innlegg: 958

Ååååå, endelig noen som er enig med meg!
Her i huset har jeg drevet knallhard trening - dolokket SKAL legges ned! Det er forbudt, i alle fall for husets faste beboere å gå ut av badet uten å legge ned dolokket, og fortrinnsvis skal dolokket legges ned før spyling, ja.

Mira7 - Ikke medlem lenger2011-02-13 19:37
Antall innlegg: 2459

Så enig, så enig!!! Er jo bare en selvfølge at lokket skal være nede, hvis ikke så hadde det vel ikke vært lokk på doen...:)

Torill2011-02-13 19:48
Antall innlegg: 3668

Men er det flere enn meg som noen gang har satt seg på lokket i den tro at det var oppe?

VeldiGlad2011-02-13 19:49
Antall innlegg: 1077

Bakterier er jo livsfarlige! Alle som får en bakterie på seg aner ikke hvilken overhengende fare de befinner seg i! Husk også å bruke hansker når du er på do. Ja, faktisk hele tiden :)

Mira7 - Ikke medlem lenger2011-02-13 19:49
Antall innlegg: 2459

He he, var det etter et par glass vin Torill?:)

knut592011-02-13 19:51
Antall innlegg: 20

Den som føler sterkt for å ha lokket på når man skal på do, må gjerne gjøre det. Den som syns det er greiest at lokket står oppe, kan gjerne la det være oppe

FizZ2011-02-13 20:08
Antall innlegg: 169

He-he! Denne var virkelig morsom! Ikke ofte jeg skriver her, men nå klarte jeg ikke å holde meg, (i dobbel betydning). Det hadde jammen tatt seg ut og stappe kjeften full av organismer som det enda ikke er oppfunnet noe navn på. Vel, her er dolokket oppe og tannbørstene likeså. Kanskje derfor man (jeg) holder seg (meg) frisk.

FizZ2011-02-13 20:09
Antall innlegg: 169

VeldiGla: Sansen for innlegget ditt.

ieu2011-02-13 20:15
Antall innlegg: 60

Huska dokke å vaske hendene då? Det er vel framleis det viktigaste...

snubi2011-02-13 20:38

Joda, det finnes absolutt navn på bakteriene i doen, en av de er f.eks e.coli....yummi....need I say more?
Ekstra digg er det hvis du er skikkelig nazi på håndvasken etter dobesøket, for så å tørke de rene puselankene på et e.coli infisert håndkle...sjakktrekk det der gitt.
Og når det gjelder bakterier generelt, trenger vi absolutt å få i oss en høvelig mengde får å bygge opp motstand i immunforsvaret, men jeg vil påstå at det er direkte uintelligent å oppsøke de verste kildene, som f.eks toalettet.
Ville vel tro det var rimelig bred enighet om at god håndhygiene og dohygiene (for å kalle det det) er en basic for å unngå sykdom. Det er nok av andre basselusker rundt oss å gasse seg med ;)

VeldiGlad2011-02-13 20:43

Rart jeg ikke er død allerede sånn som jeg holder på å lar lokket være åpent. Akk. Jeg tar tilogmed på penger uten å ha anledning til å vaske meg på hendene etterpå, og mange jeg kjenner biter negler (hvor det sannsynligvis er langt større bakterieflora enn rundt dass.)

snubi2011-02-13 21:02

VeldiFlaks hehe;)
Tar på penger, og handlevognhåndtak (kåret til største bakteriekilde på radio her om dagen) minibanker osv uten mulighet til å vaske hender etterpå jeg også...som de flest andre. Men jeg unngår da å putte fingrene i nesa eller munnen etterpå...
Er vel noen som nå sitter igjen med inntrykk av at jeg har totalt bakteriefobi, og da må jeg dessverre skuffe dere. Jeg synes bare det er så utrolig enkelt å lukke dolokket før jeg trekker ned i do, så hvorfor ikke bare gjøre det og unngå en unødvendig smittekilde?

VeldiGlad2011-02-13 21:10

Hvorfor ikke bare drite i det tenker nå jeg :)
Hver vår måte :)

snubi2011-02-13 21:14

Jepp, hver vår måte ;)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?