Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-06-30 20:53 | |
![]() | Internationale Jakten på den 6.sans Starter kl 21 på TV 5 i kveld 30.juni. Et program for den vitenskapsomnteresserte og den som er interessert i paranormale fenomener. Det er en norsk deltaker med, Elisabeth Gimsøy. Har forøvrig nettopp diskutert med henne. Hun er meget hyggelig dame. | |
| VeldiGlad | 2011-06-30 20:59 | |
![]() | Hvorfor er det ingen av disse som heller vil kreve prisen til James Randy? :) | |
| Torill | 2011-06-30 21:07 | |
![]() | Joda, vitenskap er interessant. Men hva har det egentlig med dette programmet å gjøre? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-06-30 23:10 | |
![]() | Et godt poeng VG. Jeg tror at det medfølger mye styr og tid med å utsette seg for JR sine oppgaver og at testpersonen skal arbeide under urimelige forhold som er de to viktigste årsakene til at så få har prøvd seg på JR sin milliondollaroppgave(r). Torill: Vitenskapen tar stadig mere for seg av de paranormale fenomener. Jeg har selv, for mange år siden, skrevet en semesteroppgave på universitetet med utgangspunkt i et bestemt paranomalt fenomen | |
| stabur - Ikke medlem lenger | 2011-07-01 02:08 | |
![]() | Anbefalt lesning: Morgenbladet side 8-11 denne uken | |
| VeldiGlad | 2011-07-01 17:29 | |
![]() | Mens det ikke medfølger mye styr og tid å være med på en stor tv-produksjon? Den viktigste årsaken til at få har prøvd seg på JR sin utfordring er vel at man da allerede må ha et visst rykte og navn innen, hva kalles det - paranormalfeltet, og ingen er interessert i å risikere sitt velanseende innenfor miljøet. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-07-04 19:25 | |
![]() | VG: Min erfaring med disse "toppfolkene" innen alternativmiljøet er at de er mere individualister enn gruppemennesker. Dessuten er det slik at det faktisk er mye styr med å arrangere møte med James Randi , har ikke satt meg inn i reglene for hans milliondollarpremie ved bevis for paranormale evner, men det er mye styr, testpersonen skal selv lage en oppgave som skal godkjennes av Randi,... og mye som skal tilfredsstilles, James Randi er kanskje en gammel sær egenrådig oldisgubbe som det sikkert ikke er bare så enkelt å få fatt i. Det finnes sikkert en eller annen nettside om James Randis milliondollarpremie, tro man skal forsøke se litt nærmere på den... | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-07-04 19:37 | |
![]() | en.wikipedia.org/wik...Fo undation | |
| krini | 2011-07-04 19:45 | |
![]() | Oh no! tror ikke jeg har tv5!!!! Det er faktisk helt krise! elsker jakten på den sjette sans! | |
| gompedyret | 2011-07-04 20:07 | |
![]() | Tipper den sjuende sansen er temmelig irritert over all oppmerksomheten den sjette sansen får. | |
| krini | 2011-07-04 20:40 | |
![]() | Mente du FEM? den har jeg nemlig! | |
| Cygnus | 2011-07-05 10:58 | |
![]() | Hmm - hadde trodd denne tråden skulle bli en arrig og ildfull vitenskap-vs-tro tråd, i god gammel stil med voldsomme hugg til motparten - savner jeg det litt, tro??? | |
| Torill | 2011-07-05 11:53 | |
![]() | Cygnus, jeg prøvde! | |
| Cygnus | 2011-07-05 12:09 | |
![]() | I know!!! | |
| AaseB | 2011-07-05 14:54 | |
![]() | Eg har alltid kvilt tungt på beviste fakta i spørsmål om "overnaturlege" evner hos folk, men er det egentleg nokon grunn til å tru at vitskapen har komme til botn i alle spørsmål? Er alle aspekt ved livet og døden ferdig utforska? Er vitskapelege metodar tilstrekkelege - alltid? Eg trur ikkje det, utan å trekke nokre konklusjonar videre. | |
| picassa | 2011-07-05 17:11 | |
![]() | Enig med deg AaaseB.Jeg tror det er mange ubesvarte spoersmaal. | |
| Torill | 2011-07-05 22:40 | |
![]() | Vitenskap kan ikke forklare alt. Men hvorfor skal man kalle det som ikke kan forklares vitenskap? | |
| AaseB | 2011-07-05 23:52 | |
![]() | Kanskje forklaringa er ordet "ennå"? Rekk opp handa den som veit kva slags slutningar forskarar trekker i år 2041! Det foregjeng jo seriøs forsking innan område som telepati og reinkarnasjon for å finne forklaringar som kan aksepteras vitskapeleg på det mange folk opplever. Det kan hende vi kan bli overraska av resultata som kjem framover? Eg veit ikkje stort om dette arbeidet. Men eg blei litt opplyst av å sjå på dei fire programma NRK og "Schrödingers katt" viste i mai i år. | |
| gompedyret | 2011-07-06 01:27 | |
![]() | Man kan gjerne være ydmyk på vitenskapens vegne, men helst uten å måtte ty til meningsløs og misforstått retorikk. Hvem er det vel som tror at vitenskapen har kommet til bunns i alle spørsmål? Eller at alle aspekter ved livet og døden (eller hva som helst annet, for den saks skyld) er ferdig utforsket? Vitenskap er til syvende og sist ikke så veldig mye annet enn en måte å se verden på. Et sett metoder som, når man prøver å fremskaffe ny viten, har til hensikt å utelukke mest mulig synsing, bajaseri, svindel og feilslutninger. Er den vitenskapelige metoden tilstrekkelig i alle situasjoner? Åpenbart ikke. Men hva er egentlig alternativet? | |
| AaseB | 2011-07-06 13:30 | |
![]() | Vitskapen søker å finne ut korleis verkeligheita er bygd opp. Om det blir forska med eit åpent sinn, gjeng verda framover til alles beste. "Synsing, bajaseri, svindel og feilslutninger" ønskar vel alle å utelukke. Ved å avfeie andres synspunkt som "meningsløs og misforstått retorikk" vinn du heilt klart denne diskusjonen, Gompedyret. Grattis! | |