Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| berrum | 2011-08-14 14:30 | |
![]() | Sigøyner Jada, jeg vet det er helt ukorekt å si sigøyner. At romfolket er det riktige. Jeg er bare så innmari forbanna. Datteren min på 13 år kom hjem etter en bytur med venninner fredag formiddag. Hun gråt og var fortvilet. Mobilen hennes var stjålet. En av venninnene hennes hadde rukket å ta bilde av de to mennene som gjorde det. Mannen min og jeg så med en gang at det var noen av de sigøynerne som tigger her i byen (Fredrikstad). Spørsmålet mitt er; hvordan kan norske myndigheter synes at det er så greit at de er her? Jeg vet at Eu og Eøs er åpent for arbeid i de aktuelle landene. Men, tigging og stjeling er vel ikke akkurat det vi definerer som arbeid? Hva tenker dere? | |
| nabojenta - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 14:56 | |
![]() | Tenker at det burde være et krav at man kan bevise at man er i lønnet arbeid og betaler skatt for å få være her, noen krav må man vel kunne stille til de som vil være her i landet ? | |
| rustung | 2011-08-14 14:58 | |
![]() | sjøl ble jeg ranet av en nordmann en gang. Vet ikke hvoran det gikk med ham, om han ble landsforvist til slutt. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 15:18 | |
![]() | Jeg ble frastjålet vaskemaskinen min. En vassekte haugesunder sto bak ugjerningen. Anmeldte saken, men innen saken kom opp var forbryteren død av en overdose. Dermed ble det ikke aktuelt med landsforvising i dette tilfellet heller........ | |
| Stig_75 | 2011-08-14 15:41 | |
![]() | nabojenta: Kravet om å være i lønnet arbeid og betale skatt for å bo i Norge fører vel til at ganske mange må flytte ut. Også blant dem som har bodd i landet i alle år. | |
| rustung | 2011-08-14 15:42 | |
![]() | stig: ja, foreksempel endel skipsredere... | |
| oktober | 2011-08-14 15:48 | |
![]() | Forstår at du blir sint og fortvilet over at noen kan gjøre dette mot din datter, men skjønner ikke hvorfor nasjonalitet må blandes inn. Kriminelle finnes i alle folkeslag. Den verste handlingen man kan tenke seg ble begått av en vaskeekte nordmann for bare noen uker siden. Det betyr ikke at vi alle er potensielle terrorister. | |
| Chablis | 2011-08-14 16:22 | |
![]() | Skjønner godt at du blir rasende når trettenåringen din blir ranet. Har dere anmeldt det? Burde jo være enkelt å få stoppet dem i og med bildet. Lykke til! | |
| GreteSB | 2011-08-14 16:38 | |
![]() | Stjeling er selvfølgelig ikke greit. Jeg har også irritert meg over pågående tiggere, men tenker at hadde de hatt et normalt godt liv i hjemlandet sitt, hadde de neppe kommet hit for å tigge småpenger! | |
| Merlin | 2011-08-14 16:59 | |
![]() | Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt, men med dagen regjering, så er dette noe vi bare må finne oss i, dessverre :( | |
| snubi | 2011-08-14 17:29 | |
![]() | Å stjele fra barn er muligens det mest tarvelige og skammelige, og det er fullstendig lavmål uansett hvem du er eller hvor du kommer fra! | |
| jorunnnaaden - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 20:11 | |
![]() | Godt innlegg av Oktober. Vi må passe oss i ettertid å skumme alle over en kam. Men for all del kriminalitet må bkjempes uansett hvem det er som er overgriper. | |
| jorunnnaaden - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 20:16 | |
![]() | En del skrivefeil her ser jeg | |
| Cygnus | 2011-08-14 20:18 | |
![]() | Du får unnskylde at jeg spør, merlin, men hva har 'dagens regjering' med saken å gjøre???? I AM MYSTIFIED!!!! | |
| Emmas | 2011-08-14 20:20 | |
![]() | Til Merlin: Dette ville selvfølgelig aldri skjedd med en Høyre-regjering, en Venstre-regjering, en Frp-regjering, en Krf-regjering, en ren Ap-regjering, en ren Sp-regjering, en ren Sv-regjering? Eller? | |
| Cygnus | 2011-08-14 20:32 | |
![]() | at du kan spørre så dumt, Emmas, selvsagt er det dagens regjering som står bak!!!! : )Alle vet jo det! Apropos dumt, idag så jeg et leserbrev i en avis (en jeg vanligvis ikke leser!) hvor skribenten kom med et utfall mot 'Jens Obama' ???(dvs jens stoltenberg, som er en skurk!!!) jeg lurer fælt på hva dette betyr? hva er sammenhengen i denne skribentens hode? | |
| Niillas | 2011-08-14 20:39 | |
![]() | Og når berrumer er forbanna, så forsvinnerr den tynne fernissen av veloppdragenhet. Jeg venter spent på fortsettelsen - æsj - jævla soper, fordømte pakkis, heleetes neger f.eks. Hvorfor bruker hun et ord hun vet folkegruppa ikke liker hvis hun ikke nettopp ønsker å tillegge gruppa all verdens negative egenskaper? | |
| snubi | 2011-08-14 20:50 | |
![]() | ...og poenget med det innlegget, Niillas? At du selv hadde et akutt behov for å lire av deg noen ukvemsord i samme slengen eller? | |
| Torill | 2011-08-14 20:58 | |
![]() | Det er litt vanskelig å skjønne hva denne tråden handler om. Handler den om at det er litt uvant å si romfolk når man alltid har sagt sigøyner? Om Norges forhold til EU og prinippet om fri flyt? Eller om at noen har vært slemme mot noen som er mindre enn seg? Dersom det er det siste du ønsker å si noe om, Berrum, så hadde kanskje budskapet kommet vel så bra fram med en annen overskrift og innledning. | |
| berrum | 2011-08-14 21:01 | |
![]() | Jeg kan finne på å bruke alle ukvemsordene Niilas nevner hvis jeg blir forbannet nok. Det er dødstarvelig å stjele fra barn (fra andre også selvfølgelig). Mener selvsagt ikke at vi skal sende folk med oppholdstillatelse ut av landet. Mener bare at de som har kommet hit til landet gjennom Eøs avtalen burde utvises når de ikke innfrir de krav som gjelder. Mulig jeg høres rasistisk ut, men anser ikke meg selv som det. Jeg jobber på en internasjonal skole, og har derfor både kollegaer og elever fra alle verdens kanter. Jeg stortrives i det miljøet. | |