Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 818 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Fiskekroken | 2011-08-28 23:08 | |
![]() | Helgetur med barn Har lovet døtrene på 7 og 15 en staselig helgetur som kompensasjon for null sommerferie og vel utført ekstraarbeid i sommer. Problemet er at det som 7-åringen kunne tenke seg, (f.eks hotell m/badeland) blir kjedelig for 15-åringen. (ikke skjønner jeg at det går an å synes det er kjedelig!) Og det 15-åringen synes er kult, (f.eks helgebåten til Danmark) synes mor ikke noe om. Det eneste vi kunne enes om, var Sommarland i Bø. Men så viser det seg at de har stengt for i år. Vi bor i Oslo, men kan godt kjøre noen mil. Kan godt ta en kort flytur også, men hvor går ferden da? Eller en togtur for den saks skyld. Noen her som har forslag til hva vi kan finne på som alle tre kan glede seg over? Kan tenke meg at budsjettet tillater bruk av 5000,-. | |
picassa | 2011-08-28 23:16 | |
![]() | Hva med Astrid Lindgrens verden i Smaaland. Har aldri vaert der selv,men har hoert at det er bra. Hvis barna dine har vokst opp med alle hennes boeker ,da. | |
snuppilura | 2011-08-28 23:18 | |
![]() | Liseberg har kanskje åpent enda? | |
picassa | 2011-08-28 23:20 | |
![]() | Soek paa: www.alv.es og se hva de har aa by paa | |
kuami | 2011-08-28 23:36 | |
![]() | Göteborg har i tillegg til Liseberg Universeum (som ligger rett ved siden av Liseberg), et vitenskapssenter for barn og ungdom. Der bruker man fort en hel dag. Man kan gjøre alle slags eksperimenter, se dyr, ulike klimasoner osv. Passer like bra for en 7- som en 15-åring. Sjekk billige flybilletter og weekendtilbud på hotell. Flere hoteller ligger rett ved Liseberg. | |
trampoline - Ikke medlem lenger | 2011-08-28 23:41 | |
![]() | Var da enda godt det var stengt i Sommarland nå, for det er IKKE varmt vann i badeanlegget der...brrrrr..... Hva med Langedrag? Genialt for 7 åringer, spørs hva hu på 15 mener da...er'a intr. i dyr er det bankers=) Kieltur? Litt mer å finne på enn danskebåten. Liseberg=) Syns kuami hadde et godt forslag, men 5 lapper går fort på tur! | |
kuami | 2011-08-29 00:18 | |
![]() | Hva med en helgetur til Riga?? Øst-Europa er forts billigere enn Skandinavia. Riga er en spennende by, tettpakket sentrum. | |
ave - Administrator | 2011-08-29 00:22 | |
![]() | Kjempeidè, kuami, Riga er flott. Og så er det litt skikkelig tur med fly og sånn, basseng og spa-muligheter er også rimelig, og det må vel jenter i alle aldre syns være morsomt.... | |
Fiskekroken | 2011-08-29 11:36 | |
![]() | Gode forslag her. Supre Astrid Lindgrens verden har såvidt jeg vet ikke flykorrespondanse med Oslo, og 52 mil en vei med bil blir litt langt å kjøre. Gøteborg- og Rigapakker skal absolutt sjekkes:-) Hm, Kieltur,- tenker på 15-åringen som er en ung dame og vil utforske båten uten meg på slep. Med fyll og sånn på båten er jeg ikke særlig begeistret for det. Men mulig jeg er litt overbeskyttende der. | |
lugr1512 | 2011-08-29 12:05 | |
![]() | Langedrag anbefales | |
Bhå | 2011-08-29 13:19 | |
![]() | Ungdommene nordfra drar ofte på skoletur med obligatorisk stopp på Liseberg. Spenning både for liten og stor :-) | |
mymlen | 2011-08-29 14:32 | |
![]() | Det er et fint badelandhotell (med familierom) i Fredrikshavn = både danmarkstur og badeland. OG dansk småbyidyll, for Fredrikshavn er faktisk en veldig hyggelig dansk by når man tar turen litt bak havna. Fredrikshavn nås lett med bil til Gøteborg, fergetur over og så dagbåten hjem etter et par netter på hyggelig familiehotell. Så er det et bekvemt spa-hotell i Strømstad (Choice). Balsam på sjela for de voksne, spa er kult nok for en 15-åring, og yngstemann får hvertfall svømt og tatt boblebad. Strømstad by kan nås via en liten kabelferje, og har jo en viss sjarm etter den travleste sommeresesongen - og billig "løsgodis" til unga... God tur! | |
Moostar | 2011-08-29 15:14 | |
![]() | Venninna mi ga meg tur (for meg,sønnen min på 17 og henne selv) i 40-årsgave. Vi dro til Hunderfossen Familiepark - og vi er ganske barnslige av oss - og hadde det kjempegøy der ! Riktignok var det midtvinters og det betydde både aking og bob-bane, men det er mye for alle og en hver der. I tillegg har de badeland rett ved. | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-29 15:29 | |
![]() | Nei, dra til Bergen heller! Byen er Bergen og laget er Brann, som de synger. Akvariet, Fløibanen hører med. Vandre gatelangs. Marken, Lille Lungegårdsvann - åttekantet. Fisketorg. Kafeliv, kjøpesentre. Turist i eget land. | |
gompedyret | 2011-08-29 15:37 | |
![]() | Spa er nå egentlig ikke så veldig billig i Riga. Men mye artig å se og gjøre for det! Jeg stemmer nå likevel for Gøteborg. Fenomenal helgetur, særlig om dere har sånn passe sansen for kjøttboller med potetmos, berg- og dalbaner og naturvitenskap. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-29 15:47 | |
![]() | Bli venn med en bonde og tilbring gratis bondegårdferie på landet. Frisk luft, frihet, skog og enger, stor plass og tusen ting å finne på eller bare slappe av. | |
SandraLinn | 2011-08-29 16:53 | |
![]() | Jeg har fire unger i alderen 5 - 15 år. Og jeg har hatt med de på color fantasy 2 ganger. Og alle ungene storkoser seg!! | |
torres9 | 2011-08-29 19:07 | |
![]() | Heilt enig. Mine tre i alder 9-17, samt foreldrene, blir aldri lei av cruise til Kiel. Vi benyttar oss av badeland, trimrom, captain kid show og andre show - og alle nyter den gode maten i dei ulike restaurantane. Anbefalast på det sterkaste | |
Lille-fix | 2011-08-29 20:16 | |
![]() | Synes Liseberg høres supert ut. Et tivolicruise til københavn er også en sikker vinner, men jeg kan jo forstå at mor ikke er superbegeistret for at 17-åringen skal sose rundt på båten seint på kvelden mens mor må være på lugaren og passe på sjuåringen.. | |
Fiskekroken | 2011-08-29 23:34 | |
![]() | Takk for mange fine turtips:-) Vedr. cruise: Ja, det er jo akkurat det, Lille-fix. At jeg reiser alene med såpåss aldersforskjellige barn, og sitter stucked med 7-åringen på lugaren. Mens ungdommen gjerne vil more seg utover kvelden. Men spørsmålet er om det er trygt? Ser for meg de verste scenarier med fulle menn som gjerne skulle ha hatt ufin kontakt med en ung, uerfaren, tiltalende 15-åring. Det kan jo skje hvorsomhelst, men det er vel en opphopning av fyll og sjekking på en båt en lørdagskveld? Hvis jeg faller ned på at det er trygt ombord på båten i så måte, så blir nok valget et minicruise til Kiel. Får heller ha ekstra stram line mht meldeplikt o.l. Har lest masse fint om det, og veldig praktisk mht at båten går fra Oslo. | |