Spillrom
| Sjiraffen | 12 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 608 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Happy4You | 2012-01-02 16:32 | |
![]() | Kjente Nære og Fjerne Slektninger Farmoren min sier veldig mye rart, og hun er veldig snill. etter å ha spurt farmor om " er det noen du vet om som er kjente fjerne slektninger?" svarte hun: tja, vi har jo Tom Hilde (skihopper) (no.wikipedia.org/wik...T om_Hilde) han er vel en av slektningene dine (fjerne), og så har du Ronni Le Tekrø som er din tremening (no.wikipedia.org/wik...e kr%C3%B8) mer vet jeg ikke om du har". jeg har prøvd å søke opp og finne mere ut om hvem som er mine fjerne slektninger og jeg har funnet ut at min nå avdøde farfar (ikke bestefar men farfar) Einar Kruhaug var venn med arvingen til den mest kjente av foyn-slekta nemlig o store Svend Foyn (no.wikipedia.org/wik...e nd_Foyn). Farmoren min har også sagt at Tarjej Bø er en veeeeeeldig fjern slektning men vet ikke (no.wikipedia.org/wik..._ B%C3%B8). så har dere noen kjente slektninger (fjerne eller nære)?! hadde vært artigt å finne ut om det var noen her på ordspill.no som er i slekt med selveste Petter Northug eller Ole Einar Bjørndalen :)! ha en fortsatt trivelig ordspill-dag. hilsen ifra H4Y :)! og som sagt, det hadde vært morsomt å vite om det var noen her inne som er i slekt med noen av de kjente personene vi vet om :)! rop det ut hvis du er i slekt med en kjent person :)! | |
| miamaria | 2012-01-02 16:46 | |
![]() | jaja. det var stas i oppveksten. vi lærte om han på skolen. en helt. en sjøhelt. dengang. så kom det for en dag at han også fraktet slaver OG elfenben. huff. det var DEN helten. da min niese kom fra det store utland og ville høre om familehelten ble hun tydelig skuffet. men falne helter kommer aldri opp på pidestallen igjen. jeg glemte visst å si hvem han var: tordenskjold. min tipp-tipp-tipp osv oldemor var hans tante. (han hadde ikke selv legale arvinger) værsågod nestemann! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-02 17:24 | |
![]() | Vi er i slekt, miamaria. Tordenskjold er eneste store navnet i min familie også. | |
| meisa | 2012-01-02 17:40 | |
![]() | Jeg er i slekt med brødrene Halsnes fra Sauda, Stein Ivar; Jarle og Edvin, som var blant våre beste alpinister for noen tiår siden: no.wikipedia.org/wik...rl e_Halsne Jeg har bare truffet en av brødrene, det var på et slektstevn på 1980-tallet. Jeg har, som veldig mange andre, funnet mine aner tilbake til Harald Hårfagre og mange andre konger, men noen ledd er jo litt usikre. | |
| olapaloma | 2012-01-02 18:00 | |
![]() | Ingen store heltar i min famelie men mange kvardagsheltar! | |
| Burly | 2012-01-02 18:19 | |
![]() | Bare vi gåtr langt nok bakover i tiden, er vi alle i slekt | |
| Happy4You | 2012-01-02 18:42 | |
![]() | hehe, det var ikke sånn jeg mente, jeg vet jo at hvis vi går langt nok tilbake i tiden så er vi i slekt ja, men jeg tenkte mere på sportsutdøvere eller rett og slett folk som har blitt statsministere eller andre ministere :)! | |
| Mortil5 | 2012-01-02 19:02 | |
![]() | Vi kjøpte hus av tidligere statsminister Oddvar Nordli...men det teller vel ikke..hehe:))) | |
| Happy4You | 2012-01-02 19:05 | |
![]() | mortil5 :)! da bor du i hvertfall i et hus som en kjendis har hatt før deg. den ene kusinen min (anette haldorsen) hun og kjæresten bor i den gamle leiligheten / huset til sjølvaste Jan Teigen :)! | |
| vimsaa | 2012-01-02 19:56 | |
![]() | Erling Jevne er gift med mammas søskenbarn, og et av mammas andre søskenbarn er forfatteren Stig Sæterbakken :) Tror jeg fikk familierealsjonene riktig nå!:p | |
| slaraffen | 2012-01-02 20:42 | |
![]() | Jeg er i slekt med Bettan, firmenning tror jeg:) | |
| Cygnus | 2012-01-02 20:42 | |
![]() | Hvem er Bettan??? | |
| pikachu | 2012-01-02 20:51 | |
![]() | Bettan er Elisabeth Andreassen,den ene halvdelen av Bobbysocks | |
| slaraffen | 2012-01-02 20:53 | |
![]() | Sykkjylvstausa vel, bor vel på Østlandet nå, hun var den ene av de som vant MGP en gang vettø.....;) med rosa skjørt og glitrende topper:):):) | |
| Cygnus | 2012-01-02 20:57 | |
![]() | Burde husket det - Bobbysocks var jo store vinnere! | |
| Happy4You | 2012-01-02 21:54 | |
![]() | hehe, bobbysocs ja :)! har hørt om dem :)! ble store på den tiden :)! | |
| BettyBlue | 2012-01-03 00:52 | |
![]() | En av mine firmenninger (utflyttet til USA flere generasjoner tidligere) er gift med kusina til Walt Disneys sønn. Min Bestefar er visstnok tremenning med Jens Bolling no.wikipedia.org/wik...ns _Bolling Og Min bestemor skal visst ha aner hos Petter Dass, usikker på hvordan.. no.wikipedia.org/wik...et ter_Dass Men jeg vet ikke om noen idrettsutøvere.. En av mine amerikanse "fettere" har vært med i "Cops" | |
| lenep | 2012-01-03 00:53 | |
![]() | Min tippoldefar, samen Ole Must var del av sydpolenekspedisjonen Southern cross som var de første som overnattet på det antarktiske kontinentet. Bare som hundepasser, men dog en tøff reise, vil jeg tro.. sorpolen2011.npolar....rk tis.html | |
| Seier - Ikke medlem lenger | 2012-01-03 00:58 | |
![]() | Jeg nedstammer direkte fra Petter Dass i syvende ledd. Herren holde sitt åsyn over dere! | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-01-03 02:50 | |
![]() | ingrid bjerkås var min oldemor | |