Spillrom
| Sjiraffen | 20 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 20 |
Mobilspill
| Pågående | 8 646 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ziosh | 2012-01-20 13:18 | |
![]() | Matrelaterte tips? Er student og kjenner ofte behovet for mellommåltider de dagene som er lange, men er dessverre allergisk mot så og si alt av nøtter, frukt og nå nettopp begynte jeg å reagere på enkelte bærtyper. Og siden jeg har lagt om kostholdet mitt bør det ikke inkludere så mye sukker. Noen som har noen tips til hva jeg kan ta med? Kan spise peanøtter, så den siste tiden har jeg hatt med et lite Tupperware beger med det oppi, men går snart lei..... | |
| Moostar | 2012-01-20 13:35 | |
![]() | Cottage cheese er veldig godt - og oppå den kan man jo ha nesten alt; søtt,salt eller syrlig. Du velger :) Mettende også. | |
| AaseB | 2012-01-20 14:24 | |
![]() | Halv kastrert avokado nederst, majones oppå der, reker oppå der igjen og tilslutt dill på toppen. Raskt, mettande og veldig godt! :-) | |
| Red - Ikke medlem lenger | 2012-01-20 14:37 | |
![]() | Omelett med skinke,sopp og grønn salat til. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-20 15:24 | |
![]() | Ja, hiv nå innpå med majones i tide og utide....... Wasas sandwich; knekkebrød med ost i 2-pakk fungerer fint som mellommåltid. Ulike smaker. Fullkorn og fiber. Praktisk og greit. | |
| mariroen - Ikke medlem lenger | 2012-01-20 16:21 | |
![]() | 4-korn og yoghurt naturell i hvert sitt beger som blandes etter behov. Rester av pastaretter eller andre middagsrester som smaker godt kaldt. Eller bland din egen salat og ta med dressing ved siden av. Å lage rundstykker med det man tåler er også lurt og lettvint. | |
| Rabiaz | 2012-01-20 17:08 | |
![]() | Noen tips: Knekkebrød med ost Banan En boks med laksefilet fra stabburet Yoghurt Ellers er det jo sånn at det holder å spise 3 måltider om dagen. Ofte kan det hende at du egentlig bare trenger litt mer vann, men kan oppfattes som små-sult. | |
| cammie | 2012-01-20 17:11 | |
![]() | Kokte egg er min favoritt som mellommåltid. Næringsrikt og holdbart (hvis du lar skallet være på til det skal spises). Gulrøtter, agurk og paprika er godt og friskt å knaske på som alternativ til frukt. Knekkebrød. Alternativt en liten pose med potetgull (faktisk ikke så ille næringsmessig dersom du kjøper varianten som kun inneholder potet, oliven/peanøttolje og salt). | |
| sommerfugl | 2012-01-20 18:36 | |
![]() | Q-meierienes SKYR i forskjellige varianter. Den holder seg bra i veska gjennom hele dagen selv om den da blir temperert. De er ganske mettende, men litt sure til å begynne med. Mine favoritter er mango og vanilje, kjempegodt som mellommåltid og godt til kaffen istedenfor andre usunne alternativer. Og knaskegulrøtter er et must - yummi! Tørket ananas og banan metter kanskje ikke så mye, men sammen med en halvliter vann gjør også det susen! | |
| ziosh | 2012-01-20 22:47 | |
![]() | Tusen takk for gode råd, gleder meg til å prøve på skolen neste uke :D | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-01-21 00:28 | |
![]() | ferdigkokt couscous med smør og krydder evnt grønnsaker smaker bra kaldt og :) | |
| mymlen | 2012-01-22 09:19 | |
![]() | I det hele tatt middagsrester (eller hold noe til side før du varmer middag) som fiskeboller, fiskekaker, litt stekt fiskefilet, en karbonade, pøsebiter, et kyllinglår - evt kald pasta med litt attåt. Hjemmebakt knekkebrød med en liten tubeost ved siden av. Og ymse salater og yoghurter da.... | |
| Rabiaz | 2012-01-22 15:46 | |
![]() | Men...mange av disse tipsene er strengt tatt til lunch eller ihvert fall ganske store måltid...? Et mellommåltid skal vel være noe lett og lite..? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-22 16:13 | |
![]() | Nettopp. Mat du tyr til for å holde blodsukkeret jevnt hele dagen, og ikke går bananas og spiser en hel pose cheeze doodles mens du lager middag, fordi du er både skjelven og utsultet. Nei, trø innpå med Wasas ferdigpåsmurte osteknekkebrød. Da går det bra. | |
| mymlen | 2012-01-22 17:15 | |
![]() | Sikkert avhengig av forbrenning, Rabiaz, men en yoghurt, et knekkebrød eller et par fiskeboller er ikke noe fullt måltid for meg akkurat... | |
| Lille-fix | 2012-01-22 18:17 | |
![]() | Oppdelt frukt og bær, alt etter hva du har tilgjengelig, med vaniljekesam er kjempegodt.Ha i litt müsli også, så har du et godt mellommåltid. | |
| Cygnus | 2012-01-22 23:54 | |
![]() | siden ziosh er allergisk mot nøtter og frukt er vel ikke rådet fra lillefix helt comme il faut? | |
| ziosh | 2012-01-23 00:17 | |
![]() | Musli og kesam med vanilje høres ikke så dumt ut da, selv om jeg er misunnelig på alle som kan spise alt jeg er allergisk mot. :) | |
| westbas | 2012-01-23 15:41 | |
![]() | Erd du allergisk mot kjerner og frø også Ziosh! Hvis ikke vil jeg anbefale hjemmelagde knekkebrød som det står om i en annen tråd her. Gresskarnkjerner og solsikkekjerner er godt å ha i (Jeg bruker også nøtter, men,men) Har en kakeboks stående på jobb og knekker av en og annen bit når jeg blir "sjesken" | |
| ziosh | 2012-01-23 23:21 | |
![]() | Nei, jeg lager egne knekkebrød av og til med frø og slikt :) | |