Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 732 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| olasonn | 2012-05-14 15:09 | |
![]() | Lei av å bli frakoblet!!!!!! Om det er noe som tar fra en lysten til å fortsette å spille her, så er det å ofte bli frakoblet uten å vite om det. Man mister tid, taper trekk, taper kamper og det er utrolig frustrerende. Jeg var plaget av dette en stund, men det gikk så flere uker uten problemer før det nå de siste par dager har vært ille. Er det ikke noe å gjøre med dette, bortsett fra å bruke kabler direkte til ruteren??? Har jo trådløst internett av en grunn. Spiller flere spill på nett, men dette er det eneste som trøbler. | |
| Edro | 2012-05-14 15:24 | |
![]() | Jeg bruker kabel , men har likevel blitt frakoblet 2 ganger i dag.... | |
| Halvari | 2012-05-14 15:57 | |
![]() | Har hatt problemer med det hele helgen, plutselig fryser spillet, får ikke lagt eller chattet. Logger ut og inn, får ikke kontakt med spillrommet, ender opp med å tape 5-6 minutter, så flaks jeg spiller mest hurtig og ikke lynrask/panikk :) Har btw prøvd alt det som står i tråden ang. dette. | |
| vpq86 | 2012-05-14 16:16 | |
![]() | Det store spørsmålet er om du blir frakoblet når du er på nettet rent generelt. Hvis dette skjer bare når du er på ordspill så ligger kanskje feilen på ordspills server og ikke hjemme hos deg. Dette er en gratistjeneste så vi må kanskje leve med det vi får.... eller? | |
| olasonn | 2012-05-14 16:46 | |
![]() | Har meget stabilt nett ellers, så tror det må ligge hos ordspill. | |
| twiver | 2012-05-14 17:05 | |
![]() | Merkelig, men jeg har IKKE problemer :) | |
| karmosin65 | 2012-05-14 17:08 | |
![]() | Merkelige greier, på spillet mitt ser det ut som om det er motstander som ikke legger ord, jeg skjønner etterpå at det er jeg som har avbrutt.... | |
| mande | 2012-05-14 17:11 | |
![]() | Er bra sikker på at det er hos Ordspill at feilen ligger. Har også plagdest med dette flere ganger i helga. | |
| gerdmarie | 2012-05-14 18:19 | |
![]() | Endelig noen som tar opp dette temaet som er et sant mareritt hver gang det skjer. Det kan ta lang tid før man får melding om at ordspill ikke svarer. Det er trolig hos ordspill at feilen ligger. | |
| krakemor | 2012-05-14 19:46 | |
![]() | det har vært ille i helgen, høres ut som om det er flere som mener det samme,og da tror jeg nok også det er spillet :-9 bra for meg og min maskin ... | |
| Maggien | 2012-05-14 21:09 | |
![]() | Har mista over 150 i rating siden i går ettermiddag.. ja, kjipt for meg, men også for dem som blir sittende igjen når jeg "forlater" så fort.. kjedelig! | |
| MKS | 2012-05-14 21:25 | |
![]() | Slik det er beskrevet i disse innleggene, ligger problemet i Ordspillserveren. Når nettet ellers er stabilt hos de enkelte brukerne- trådløst eller ikke -må det ligge i Ordspillsystemet. Har selv merket at det går tregt/evt faller ut når mange er innlogget. Hvis dette er svakheten i systemet, er det fullt mulig å oppgradere kapasiteten i systemet. Er enig i at dette er veldig irriterende, men det er jo bare et spill..... | |
| twiver | 2012-05-14 21:31 | |
![]() | MKS, jeg kan faktisk ikke så mye data, men hvorfor gjelder det ikke alle hvis feilen er i Ordspillsystemet? | |
| gompedyret | 2012-05-14 23:31 | |
![]() | Jeg tipper rett og slett at programmeringen av ordspill ikke er særlig robust, slik at mindre avbrudd i nettet som ikke har noen effekt de fleste andre steder får store følger her. Hvis dere vil ha mer tipping kan jeg godt følge opp med spådommen om at det nok bare er noe vi må leve med. | |
| ngro | 2012-05-15 00:46 | |
![]() | Svar til gompedyret: Mindre avbrudd i nettet vil føre til avbrudd i all surfing på nettet: "Denne siden kan ikke vises", f.eks. Men da har man et ustabilt nett selv, og da vil det være like håpløst å surfe som å spille ordspill. Svar til twiver: Hvis det finnes en nettverksstruktur/servers truktur på Ordspill, kan man finne ut av dette. Streaming kan være en årsak, som gjør at noen får problemer og andre ikke. Men dette blir bare antakelser, uten å kjenne strukturen. Hvor kan man evt. finne dette? | |
| ave - Administrator | 2012-05-15 00:59 | |
![]() | Jeg veksler mellom trådløst nett og mobilt bredbånd, uten spesielle problemer. Når ordspillserveren svikter så pleier det å ramme flere enn èn, for å si det sånn. Temaet har vært diskutert tidligere, og "konklusjonen" da har vært at overføringen av spillrommene er sensitive for ustabil nettilgang. Dette er et lokalt problem hos den enkelte bruker, tidsmarginene er nesten "usynlige" og merkes ikke på samme måte på andre nettsteder. Hvorvidt det handler om robust programmering eller ikke? Ikke godt å si..... | |
| Matsine | 2012-05-15 07:24 | |
![]() | Hei! Forrige helg var HÅPLØST. Jeg har ikke trådfri, så jeg hadde ikke alternative løsninger. Jeg tok opp problemet da, men først mandag var det bedre. Håper vi slipper mer problemer i helgen. | |
| gompedyret | 2012-05-15 17:17 | |
![]() | ngro: Det er mulig jeg uttrykte meg upresist. Med "mindre avbrudd" tenker jeg mer på en viss mengde pakketap enn reelle avbrudd i nettet. I alle tilfelle vil surfing på nett forbli uanfektet av slikt, både fordi det tross alt ikke er veldig vanskelig å trykke refresh om det skulle være nødvendig, fordi nettsurfing tross alt ikke innebærer konstant nedlasting og fordi moderne nettlesere (såvel som tcp/ip i seg selv?) har innebygget robusthet i forhold til å kompensere for dårlig nett. Det er altså dette jeg mistenker er heller dårlig stelt med i nettverksdelen av ordspillprogrammeringen, slik at ordspill er svært sårbart. Men det er altså bare en magefølelse fra min side. | |
| ngro | 2012-05-15 18:09 | |
![]() | Ja, gompedyret, da er vi linje - både når det gjelder pakketap og nettverksdelen av ordspillprogrammeringen:- ) I tillegg kan det være for dårlig serverkapasitet. Med en ("dårlig") server til å fronte spillet, kan til tider stor trafikk skape kø, evt. stillstand. Ved å bruke to servere kan trafikken streames (sluses, fordeles). Hvis f.eks. 400 spillere er innlogget, kan de første 250 betjenes av server nr. 1, og de som kommer etter streames til server nr. 2. Men igjen: aner jo ikke hvordan strukturen i programmet er. Hvis man er interessert i å observere/rapportere problemene, anbefaler jeg at man ser på antall innloggede når problemet med frakobling opptrer. Tror det vil vise seg at det gjelder ved svært mange innlogget. | |
| ngro | 2012-05-15 18:11 | |
![]() | .... , da er vi på linje... | |