Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 14 |
Mobilspill
| Pågående | 8 741 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 10:39 | |
![]() | Bjelken i eget øye Har lagt merke til at det finnes noen spillere som ikke vil spille mer med en dersom man f.eks. kommer i en situasjon der jeg leder med mange poeng og spillet er ganske så låst, bare ved å legge et ord ut fra det låste kan man komme videre i spillet og jeg velger å bytte eller passe fordi jeg ser at ved å legge et ord ut av det låste så ligger det klart mange bonusruter som gir mange poeng som neste ord kan legges på. Det er mange spill siden jeg spilte med en slik syter. Så man kan ikke finne ut hvem det er ved å studere kampstatistikken min. Husker at jeg noen ganger fra disse sytespillerne fikk kommentar som at de ville ikke spille mer med meg fordi jeg ikke åpnet spillet. Men det er da vel i spillets natur og naturlige taktikk når man ønsker å vinne et spill og ev. forbedre sine rankingpoeng at man velger fra å avstå å legge et ord ut fra det låste spillet slik at motstanderen dermed kan sikre seg drøssevis med poeng på neste legg... Det er en ca 4-5 profiler her inne på ordspill som er slike sytepaver i rankingsområdet 2000-4000. Har også lakt merke til at disse sytepavene heller ikke spiller med andre som spiller samme brett og hastighet og på samme rankingsnivå. Hva er det med disse folkene, sytepavene ??? Er de blinde for bjelken i eget øye og forstørrer de flisen i motstanderens øye slik at den ligner en diger tømmerstokk ?? Ja det er nå i alle fall diagnosen fra meg. | |
| GreteSB | 2012-09-06 11:40 | |
![]() | Antagelig er jeg en av de du mener. Jeg er IKKE sytepave og jeg tåler godt å tape. Når jeg velger å ikke spille med deg er det fordi du konsekvent sperrer og det gjør spillet veldig kjedelig. Forøvrig velger alle hvem de ønsker å spille med. I mitt tilfelle spiller jeg med de fleste, uansett ranking. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 11:46 | |
![]() | Nå overdriver du veldig, nei jeg vil si at du lyver rett og slett gsbj. Jeg har spilt med mange og jeg VET at jeg ikke sperrer mer enn det som er vanlig, det er heller motsatt. Og du var ikke en av dem jeg tenkte på. Ikke verdig av en spillvert å komme med et slikt innlegg. | |
| GreteSB | 2012-09-06 11:47 | |
![]() | Jeg må vel ha lov til å si noe som privatperson? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 11:50 | |
![]() | ok. men da burde det vel muligens presiseres at du i sakens anledning ikke uttaler deg som spillvert siden det står spillvert ovenfor profilbildet ditt. (Har aldri sett på meg selv som en som i utgangspunktet går inn for å sperre spill) | |
| Emmas | 2012-09-06 12:17 | |
![]() | Takk for advarselen USA! Greit du forteller hvordan DU tenker ;-( | |
| hilops | 2012-09-06 12:26 | |
![]() | Mulig det, men du oppfattes sånn av flere enn gsbj.. | |
| ubestemt | 2012-09-06 12:27 | |
![]() | Det må da være en ærlig sak å velge vekk motspillere hvis spillestil ikke passer for en? Uten at du får problemer med bjelken i øyet? | |
| pandemonium - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 13:06 | |
![]() | Du stenger ofte USA, men du er god til det, det skal du ha! Men når vi nå er inne på klisjeeer må jeg si at sperring er å skyte seg selv i foten. Man sperrer også for seg selv. Jeg tror at mange av de beste "sperrerne" (de er jo gode spillere )øker kraftig i ranking om de våger å miste fotfestet av og til og gir en åpning til motstanderen. | |
| ave - Administrator | 2012-09-06 13:18 | |
![]() | @USA: For at ordtaket du bruker skal gi noen mening i denne sammenhengen; du mener altså at dine motspillere sperrer mer enn det du gjør, mens de klager på at du gjør det? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 13:34 | |
![]() | Jeg mener at jeg sperrer like mye som det som det gjennomsnittlig sperres (muligens litt mer, men ikke mye) og at jeg ikke sperrer noe spesielt mer enn det som er gjennomsnittet ang. sperring. Det er min mening. Sperre, sperre, blir det da verre, verre ? Det er ikke berre berre å sperre sperre.... hoho | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 13:45 | |
![]() | Viktig å tilføye ang. pandemoniums uttalelse. Vi spilte nettopp et spill der jeg ledet med mange poeng og jeg fikk nesten bare konsonanter , derfor sperret jeg, noe som medførte at jeg vant. Hadde jeg ikke sperret hadde jeg kanskje tapt matchen. Når det er sagt synes jeg Pandemonium er en svært hyggelig medspiller. Ha har aldri virket sur pga min spillestil og stiller så og si alltid opp til en ny match så fremst han er klar til det. | |
| hilops | 2012-09-06 13:55 | |
![]() | Der sa du det USA, vi har forskjellig spillestil. Du ønsker ikke at andre skal bli sure over din, da bør du heller ikke reagere på andres. At man holder seg unna må da være en grei sak?? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 14:03 | |
![]() | Ja men er det ikke en fin utfordring i å gjøre seg vant med alle slags spillestiler. Slik blir man jo generelt bedre i ordspill også og man får flere å spille med, må da være morsommere det.... | |
| rbm | 2012-09-06 14:10 | |
![]() | Brettspill....er mye godt bare strategi...og siden alle spillerne ,som oftest to, kan til en hver tid se brettet...og lære å kjenne spillestilen til motspiller... handler det bare om HVORDAN man spiller og ikke om en måte er mer akseptabel en en annen?På et eller annet tidspunkt finner man motstandere man *liker* å spille med og som passer til den stilen man selv har valgt.That's it eller? | |
| roarulv | 2012-09-06 15:36 | |
![]() | Irriterende når en motstander sitter og filer i det lengste og blokkerer og er kjempetaktisk, om ledelsen er stor, vel og merke. Om det er noenlunde likt, synes jeg man kan bare være så "vanskelig" som bare det! | |
| CleverDuck | 2012-09-06 16:09 | |
![]() | Vel, sytepaver og kjærringspillere.. Jeg blir rasende når folk sitter og gnir og passer.. Har jeg pressa en i det hjørnet fortjener jeg gevinsten, er min klare mening. Jeg må ofte selv ta slike sjanser og bare håpe på at de ikke sitter med BØYDE o.l. Da har dem fortjent det. Har flere spillere jeg ikke gidder spille med, for de er rett og slett peise hakke fette kjedelige og feige. På samme måte er det mange som ikke liker å spille med meg. Ser ikke meg grine av den grunnen.. Annet enn her. Nå. Og det var deilig :) | |
| leonella | 2012-09-06 16:20 | |
![]() | CleverDuck - der sa du det. All moro forsvinner med kjærringspillere som sitter og passer og gnukker og er livredde for rankingen sin. Spiller ikke for å ha mest i ranking, spiller for å ha det gøy, og da er sjansespill mye morsommere. Jeg har middels hukommelse, og noen gidder jeg ikke spille med fordi de nesten alltid gjør spillet til en tålmodighetsprøve. Man må jo få lov til å velge ? | |
| MyRuin | 2012-09-06 16:37 | |
![]() | Man blir da ikke bedre ordspiller av å konsekvent SPERRE for spillet? Da lærer man seg vel ikke nye ord.. Nei, jeg er enig med CleverDuck.. OG det er lov å velge hvem man spiller med,- da er det vel ingenting å syte for USA?? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-06 17:02 | |
![]() | Det er altså ikke jeg som syter, jeg spiller med alle uansett angående spillestil. Med syting mener jeg meldinger jeg har mottatt fra andre. | |