Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 761 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 15:33 | |
![]() | ord som går an å legge Jeg la nettopp "niggerne", og til min bestyrtelse og forundring ble det godtatt. Bingo ble det også! Det er helt utrolig. | |
| Kirsti | 2012-12-09 15:54 | |
![]() | Ja, det er mye fælt i verden. Vi skal selvsagt sørge for at ordlisten er politisk korrekt ved neste oppdatering. Og deretter skal vi ta vekk alle ord som representerer noe noen måtte mislike. Jeg kjenner for eksempel en som synes SNERK er et ekkelt ord. Og PROMP er også litt ufyselig. Selv liker jeg ikke ROSINER og SELLERI, og er redd for EDDERKOPPER, så de ordene må vekk. Det fine er jo at vi kommer til å få en skikkelig kort og oversiktlig ordliste etter hvert. | |
| StigLg | 2012-12-09 15:58 | |
![]() | Det var rart ja. Er for mye engelske ord og uttrykk i ordlista. Vi har som regel gode norske ord til å bruke istedenfor. | |
| bris1 | 2012-12-09 16:08 | |
![]() | ;-)) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 17:58 | |
![]() | Ja, det er ..... ja, la oss si som Kirsti, fælt! Eller i allefall urovekkende og kanskje også forvirrende og forbasket. Å skrive "niggerne" i forum blir for drøyt, selv ikke i en vits, et dikt, et rim. Å legge bingoen "niggerene" er helt greit. 77 poeng får du da. (Ellers er jeg enig i at "selleri" smaker ille. I likhet med purre og paprika. Bort med dem alle!) Ser fram til en politisk korrekt ordliste. Hvem er egentlig den øverste ansvarlige for ordlista? | |
| Kirsti | 2012-12-09 18:36 | |
![]() | Det er selvsagt Ordlisteobersten, broren til Brikkemajoren og fetteren til Feltmarskalken, han som styrer fordelingen av feltene på tilfeldig brett. Ordlisteobersten kommuniserer telepatisk med en engere krets dødelige som følger hans minste vink. | |
| vpq86 | 2012-12-09 18:47 | |
![]() | Interessant at Kirsti sammenligner niggerne med snerk og promp. Det sier litt..... Støtter wstine på at den typen ord faktisk ikke hører hjemme i ordspill. | |
| Kirsti | 2012-12-09 19:10 | |
![]() | Jeg sammenligner ord med ord, vpq86. Det er helt lov å la være å legge ord man ikke liker. Men vi kan ikke ta ord ut av ordlisten fordi noen ikke liker dem. De er ord, selv om man kanskje ikke ville bruke dem selv, og selv om man kanskje ikke liker betydningen. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 19:12 | |
![]() | 1984 | |
| gompedyret | 2012-12-09 19:17 | |
![]() | Er det virkelig noen som i full alvor forsøker å sammenligne en ordliste med et diskusjonsforum på internett? Oh, the humanity. | |
| vpq86 | 2012-12-09 19:18 | |
![]() | Mitt poeng var ikke ordet det ble henvist til, det var sammenligningen. En ting er å ta ting ut av listen noe helt annet er sammenligningen. Den har lite med ordlista å gjøre. Den taler for seg selv. | |
| Kirsti | 2012-12-09 19:35 | |
![]() | Gud bedre, vpq86. Snakker om fantasifull tolkning. Jeg synes du skal lese det jeg skrev noen ganger til. For hvordan du klarer å tolke det dithen at jeg sammenlignet de tre ordene, er meg en gåte. I USA har en gjeng med aktivister faktisk lykkes i å få intet mindre enn 167 ord fjernet fra de offisielle Scrabble-ordlistene fordi de er "støtende". Det hele startet med at en dame ved navn Judith Grad ble sjokkert og opprørt fordi det gikk an å legge JEW. Normalt ville dette ordet bli underkjent, ettersom det skrives med stor forbokstav på engelsk. Men nei, det sto i ordboken som et verb, med betydingen "prute" og en tilleggsopplysning om at det var nedsettende. Judith kastet seg over ordboken, fant en masse andre ord hun syntes var like hårreisende, og begynte å skrive brev til Scrabble-produsenten og ordboksforfatterne. Da hun ble avvist, allierte hun seg med National Council of Jewish Women, og til slutt vant de frem. Interesserte kan lese om det hele her: scrabble.wonderhowto...e- 0114722/ Og en oppfølgende kommentar her: scrabble.wonderhowto...s- 0119621/ | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 19:37 | |
![]() | Hildrande du! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 19:44 | |
![]() | hehehe :-) Hurra for det private initiativ! Og la oss alltid, alltid være politisk korrekte, eller korkete ;-))) | |
| lillamy | 2012-12-09 20:26 | |
![]() | Jeg er helt enig med wstine! Niggere er ikke et ord som burde brukes i det hele tatt. Jeg hadde for eksempel ikke akseptert at sønnen min brukte det ordet i en fortelling på skolen. | |
| ave - Administrator | 2012-12-09 21:47 | |
![]() | Niggere er jo fortsatt et ord da, selv om det er politisk ukorrekt. .... | |
| vpq86 | 2012-12-09 22:01 | |
![]() | Jepp. Og selv om ordlista er gud så kan man ha meninger om innholdet. Det var det wstine påpekte. | |
| Boubou | 2012-12-09 22:28 | |
![]() | Og dere søte snille korrekte vil heller ikke at man skal kunne skrive, i romaner eller sakprosa for den saks skyld, (ja, det gjør vi, fabelaktig eksempel) ordet nigger, eksemplevis i et verk om borgerrettighetskampene "... ble nedsettende kalt "niggere"...". Ren faktaopplysning. Tipper du ville GRINT om sønne din skrv det på skolen... det er skremmende hvordan noen menneseker tror det er ORDENE som er farlige. | |
| Cygnus | 2012-12-09 22:36 | |
![]() | Det ser igjen ut som om ironi ikke alltid blir forstått! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 22:45 | |
![]() | ;-) ordene, ja ordene de farlige ordene Vel,vel; ORDET "nigger" lever i beste velgående i ordspillordlista, vi må bare la være å bruke det. Her. I ordspillforumet. ps Hva var galt med WCA? | |