Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 780 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| bris1 | 2013-01-12 16:56 | |
![]() | Hund Har inntrykk av at det er mange hundeeiere her inne. Jeg vurderer å skaffe hund igjen (20 år siden sist) og tar gjerne mot gode forslag - både når det gjelder å finne gode oppdrettere og valg av rase. Har hatt curly coated retriever og engelsk springer spaniel tidligere. Takknemlig for tilbakemeldinger, | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 17:10 | |
![]() | Verdens klokeste hunderase i følge forskning:: Boarder Collie. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 17:17 | |
![]() | Hvis du bor i nærheten av Drammen vil jeg anbefale deg å skaffe en snill og rolig Golden Retriever. Dan kan du nemlig være så heldig at du får hjelp til lufting og pass når det skulle være ;) | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 17:24 | |
![]() | flere av de gamle norske rasene er trua. hva med en av dem? har sjøl grønlandshunder, men det er for spesielt interesserte | |
| kali | 2013-01-12 17:29 | |
![]() | Jeg har en kortåret dachs på 10 år..makan til sjarmør skal man lete lenge etter..hadde aldri trodd at disse små ovnsrørene har så sterk personlighet. | |
| bris1 | 2013-01-12 17:55 | |
![]() | USA, jeg tror nok at boarder collie er en flott hunderase, men jeg tror kanskje den vil bli noe for krevende for meg. Erik, foreløpig bor vi i Harstad så tilbud om hundepass får jeg ikke benyttet meg av. Men for et tilbud! Flere slike hundevenner ønskes. Jeg skjenner ikke så godt til hvilke hunderaser som er truet, bortsett fra lundehunden, da. Og den er nok ikke så lett å få tak i heller. Og dachs, hmmm, den må jeg vel tenke litt på. | |
| lisbetbj | 2013-01-12 18:07 | |
![]() | Må det være en spes rase da? Mange andre som trenger et hjem. Har selv hatt og har også i dag blanding som er reddet fra en helt annen skjebne en et godt hjem ;) Så mitt forslag er å hjelpe en som trenger det uansett om den er hel, halv eller hva det måtte være. | |
| bris1 | 2013-01-12 18:09 | |
![]() | lisbetbj, det er et poeng. Jeg er ikke opptatt av å ha en "utstillingshund", men er realistisk nok til å innse at jeg ikke har kapasitet til å ta til meg en hund med "spesielle behov". | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 18:12 | |
![]() | Bris: Skaff deg en blandingshund! Jeg har kun gode erfaringer med det. Enkelte av de har vært så godt utblandet at det har vært umulig å blinke ut hvilke raser som er med i bildet. Godt lynne, god helse, lever lenge. Nå for tida har jeg to hunder; en border collie og labradormix, og en jack russel og bichon frisemix. Hund må man ha :-) | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 18:15 | |
![]() | her er en liten oversikt over de norske rasene www.nrk.no/nyheter/d.../1 .7640704 ellers kan jeg og henge meg på lisbetj, er mange hunder som trenger et nytt hjem. fikk mine dyr godt brukt, og det gikk kjempefint =) | |
| lisbetbj | 2013-01-12 18:18 | |
![]() | Trenger ikke ha spesielle behov selv om man er blandings vet du ;) En hund blir nok litt som sin eier uansett. Jeg mener selvsagt ikke at man MÅ helt ukritisk skal bare ta til seg. Jeg kjenner jo forskjellene på de to siste vi har hatt, i væremåte og lynne, antagelig med bakgrunn i rasene de er i fra. Men "haugen" av uønskede valper er så stor, så ett eller annet sted er nok din hund også. Uansett, lykke til med letingen og når den tid kommer, gleden av å ha funnet den rette :) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 18:18 | |
![]() | ps enig med arctic og lisbetj; omplasseringshund er bra! | |
| bris1 | 2013-01-12 18:20 | |
![]() | wstine, hvordan fant du fram til blandingshundene dine? | |
| bris1 | 2013-01-12 18:24 | |
![]() | Omplassering av dyr er vel i hovedsak bra, men jeg har også vært bort i tilfeller hvor det ikke har vært særlig bra - for hunden. Jeg er klar over at det å ha dyr er krevende og et ansvar men jeg har nå mine begrensninger når det gjelder hva JEG har å tilby en hund. Trenger en "lettstelt" og lett-trent hund som kan bli en god turkamerat. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 18:33 | |
![]() | Via lokalavisa. Det er faktisk verre å få tak i blandingshunder nå enn tidligere, men de finnes så absolutt :-). Kan jo anbefale Jack Russel; stor hund i liten kropp. Kjapp og livlig sak som elsker å grave i jorda, men glad i å gå tur også da. Border Collie/labradoren trenger mer av lange turer f.eks. Godt tips er å sykle med hunden, får tatt seg godt ut da. Og du får litt trim (hunden står for det meste av arbeidet) og masse frisk luft i fjeset ;-) | |
| lisbetbj | 2013-01-12 18:35 | |
![]() | Og der er jeg litt enig med bris. En omplasseringshund er ikke sikkert rette veien å gå, rett og slett for at den allerede har med seg bagasje som du må være klar for å takle. Men en valp som du former mens dere går veien. Den vil jo kreve endel uansett hvem leir den kommer i fra. De to flotte blandingene vi har hatt og har har begge komme som valper. Vår første var en støvermix og den vi har nå var vel egentlig et arbeidsuhell mellom grå elghund og dach. | |
| brille - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 18:46 | |
![]() | Alltid fint å gi dyr som er uønsket et sted, en ny sjanse i livet :) to katter og en hund fra omplasseringen her... ja - de har sin forhistorie - men vi har heldigvis muligheten til å gi dem den tiden de trenger. Bikkja er forøvrig mix av border collie, engelske setter og rottweiler.. ;) | |
| Red - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 19:05 | |
![]() | Vi har en colliegutt og han er født i nord,ikke langt fra der du kommer fra ,ved Kennel Phrostmade. For meg er collie den ultimate hund. For oss er den en familiehund,ikke utstillingsh. Har supert lynne,masse humor,kjempegod turkompis og alltid vennlig.Er nok den beste skapningen jeg noengang har fått den glede å bli kjent med....og ser fram til mange år sammen.Som det tidligere er skrevet her,trenger man kanskje ikke en rasehund,men når det er sagt ,så er det veldig betryggende at den du kjøper hunden av er seriøs hundeholder-\oppdretter. Lykke til med ditt valg! | |
| Red - Ikke medlem lenger | 2013-01-12 19:09 | |
![]() | (PS: Du må nok sette av ca. annenhver el.tredjehverdag til børsting av pels.. I løpet av en halvtime og diverse belønning kommer du langt ::)) | |
| skrabla | 2013-01-12 19:18 | |
![]() | vi har nå vår tredje labrador, fant fort ut at det var vår rase. hvis du gir dem gode turer og litt hjernetrim hver dag,så har du en venn for livet og ikke bare du men hele familien,dine venner, ja stert sett alle. det er en utrolig menneskekjær rase som absolutt går inn for å gjøre deg fornøyd. en annen god ting er at de som regel ikke har så sterkt jaktinstinkt slik at de er forholdsvis lette å trene på innkalling og når det sitter så tar de seg sjelden turer på egenhånd, og det er en stor fordel. lykke til med hva du måtte velge :) | |