Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 575 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
akric | 2013-03-30 01:56 | |
![]() | Og hva er galt i å fordrive tida med krim, da, Arctic? Det ene utelukker ikke det andre! Av og til leser jeg for intellektet, av og til for moro skyld, og av og til for å lære noe. Men alt er litteratur, og alle formål er viktige! Av krimbøker fortært her i påskeferien, kan jeg anbefale klassisk britisk vare signert Val mc Dermid: Sirenenes sang. Spennende bok, men litt drøye torturscener ... Ellers har jeg stiftet bekjentskap med danske Adler Olson, som har underholdt meg med boka "Kvinnen i buret". For øvrig synes jeg lite kommer opp mot Henning Mankell, men hans krimbøker har jeg dessverre lest ut ... | |
Kirsti | 2013-03-30 03:15 | |
![]() | Den perfekte påskelektyre: Erlend Loes "Kurtby". Der Kurt møter selveste Kirsti Brud. Mye kulere enn krim. | |
Boubou | 2013-03-30 09:03 | |
![]() | Jeg leser fag - Une Vie av Maupassant og L'Amant av Marguerite Duras. Og så the English Patient etter å ha spilt og diskutert med Almasy70, og, og denne kan anbefales!!! Thinking - fast and slow av Kahnemann, og la meg se, jeg for gjennom en sånn dagligvaregreie, Nattens sirkus, som ikke var så aller verst. Nå ligger Red Sorghum av Mo Yan øverst på nattbordet - fikk den til jul men fram til nå har det vært noe annet å lese hele tiden. Etter å ha lest anbefalingene over får jeg lyst på Kurtby!!!, noe mer av Kerstin Ekman... og jeg lurer på den hundreåringen... En ting er daglivarebutikkbøker som ikke gir seg ut for å være annet enn tant, fjas og bestselgere, men når det begynner å hintes om virkelig gode bøker blir jeg skeptisk... | |
meso | 2013-03-30 13:29 | |
![]() | Holder på med "De sørgende" av Håkan Nesser - god krim. Har også nettopp hørt på "Herman" av Lars Saaby Christensen som lydbok | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-03-30 19:14 | |
![]() | Da er Arnaldur Indridasons "Gravstille" lest, og terningen er trillet. En svak 4'er. Litt typisk ny krim. Neste mann ut : John Dickson Carr - The Nine Wrong Answers Gleder meg! | |
akric | 2013-03-30 19:29 | |
![]() | Kurtby er morsom, Boubou! Men du gjør rett i å være litt skeptisk til denne hundreåringen. Tidvis underholdende, men litt krampaktig naiv-morsom etter min smak. Men så har jo ikke alle min smak, da, heldigvis! Personlig blir jeg aldri lei av Hamsun, når man er ute etter noe "ordentlig". Men krim var jo ikke hans sterke side, så påsken blir hamsunfri. Ekman, ja. "Hendelser ved vann" leste jeg for mange år siden, og det er sikkert grunner til at jeg husker den ennå! | |