Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 747

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ToveA2013-07-07 13:00
Antall innlegg: 64

Takk, ljusnan, men DU er vanskelig å slå, du :) :) Hehe...
Bare utfordrende, dèt !!

ljusnan2013-07-08 20:50
Antall innlegg: 175

kommer litt ann på dagsformen.(Jobber mye)

Valpen2013-07-08 23:49
Antall innlegg: 448

Stakkars -hun lurer på hva motspilleren mente med knallhard.

Hun kan ikke ha mye annet å tenke på!

Nixita2013-07-09 00:22
Antall innlegg: 4724

Valper har mye å lære, ting er ikke alltid som man først tror :)

abelon - Ikke medlem lenger2013-07-09 00:30
Antall innlegg: 1807

Hvis det er noen som er "stakkars" her , så er det Valpen .
Hvis du hadde lest hele trådstarters innlegg,så ville det kanskje gått er lys opp for deg... det stod faktisk mer der.
Blir provosert av sånne som deg ! Hva er poenget ditt med å skrive at : hun ikke kan ha mye annet å tenke på ?
Drittkasting kalles det ! Føles det godt å komme med nedsettende kommentarer om andre mennesker ?
Er du ikke så voksen at du har lært deg vanlig folkeskikk ?
Virker som om mange synes at det er ok å slenge ut av seg dritt på nettet . Fullstendig ubegripelig , og bare trist .

Valpen2013-07-09 09:19

Stakkars Abelon som har så mye sinne i seg

AnnikenN2013-07-09 16:14
Antall innlegg: 229

også valpen som aldri blir voksen

abelon - Ikke medlem lenger2013-07-09 18:46

Og Abelons sinne er for det meste retta mot idioti !
Ja, jeg blir forbanna på folk som synes det er greit å slenge ut av seg
nedsettende kommentarer. Det må man kunne si ifra om !
For hva vil man egentlig oppnå med sånne kommentarer alla Valpens ? Man tråkker ,i større eller mindre grad , på et annet menneske. Så tenke seg om litt før man " tar tankene ut av hodet sitt ", og "gir dem til det andre mennesket". For det andre menneske behøver dem ikke !

AnnikenN2013-07-09 19:21

Kommentaren ovenfor var i grunnen ment på den måten at det er Valpens måte å delta i mange diskusjoner på:)

marine102013-07-09 20:53
Antall innlegg: 11

Alle som gidder skrive to setninger i en slik tråd mo jo være plaget av tomhet i tiværelsen@

abelon - Ikke medlem lenger2013-07-09 20:56

"Valpens måte å delta i diskusjoner på..." uff og uff - for et lavmål.
Finnes det noe forbedringspotensiale for Valpen og hans likesinnede ?
Det får man jo håpe .

Nei , nå må det spilles her ,ikke bare skrives...

CleopatraVII2013-07-09 21:10
Antall innlegg: 21

Jeg tenker igrunnen en del på det som Tove A sin motspiller tar opp, det med samspill. Er det greit å knuse motstanderen sin hvis man har anledning til det og hvis man spiller mot noen som kanskje er en litt svakere spiller? Jeg taper en del fordi jeg er litt for snill og det er jo ikke bra. Men jeg prøver å finne en ballansegang der jeg tar litt hensyn til hvem jeg spiller mot. Jeg mener, man slår ikke noen som ligger nede. Jeg har et par ganger spilt ganske nådeløst, f.eks en gang da min motspiller hadde litt problemer med nettet, så la jeg ekstra raskt sånn at hun til slutt endte opp med å tape fordi tiden gikk ut. Og da tapte hun ganske mange poeng, sånn ca 60. Da gikk hun ut fra spillet uten å si noe, og det skjønner jeg. Jeg følte meg litt råtten og de poengene jeg vant smakte litt surt. Noen spill senere skjedde ca det samme med meg og jeg tenkte at det var til pass til meg at jeg fikk igjen. Jeg synes det er bra at man spiller for å vinne så klart, det er jo en konkurranse, men samtidig, en viss etikk må man vel kunne ha selv i scrabble. På fotballbanen satser de jo på fair play f.eks. Jeg pleier f.eks ikke å blokke motspilleren hvis noe åpner seg dersom jeg selv ikke har et bra legg der. Da spolerer jeg jo også mine egne sjanser hvis jeg stenger bare for å gjøre det. Kanskje har ikke motspilleren heller de rette brikkene, så kan vi spille en stund og se hvem som får det første bra legget. Det tenker jeg er litt fair play og det er mye gøyere å spille mot noen som er litt modig og tør å sette noe på spill. Jeg vet jo så klart ikke hva den spilleren som snakka om samspill mente, men for min del så prøver jeg å finne en ballanse mellom å vinne poeng og samtidig ikke bare prøve å plyndre til meg mest muilg poeng uansett hvordan.

AnnikenN2013-07-09 21:55

Tror du har misforstått hva ordspill er Kleopatra

ToveA2013-07-09 22:11

Veldig enig i det du skriver, CleOpatra, men må jo innrømme at jeg først og fremst tenker på meg selv og å vinne. Spiller sjelden med noen som har veldig mye lavere ranking enn meg selv, for da vil man automatisk kanskje prøve å ta litt hensyn og å være snill som du sier, og det er vel ikke det som er meningen i Ordspill ?! Å blokke motstander hvis det ikke gir meg selv en sjanse til et bra legg, gjør heller ikke jeg...

Selve poenget i hele denne debatten var vel at jeg mente jeg kunne få et svar når jeg stilte motstander et spørsmål, for ærlig talt forsto jeg ikke hva han/hun mente. Vi var egentlig ganske jevne i spill/ranking, og jeg vant slett ikke overlegent...

Fair play er en flott egenskap - både på fotballbanen og ellers - men i Ordspill mener jeg det er spennende både å utfordre og å BLI utfordret...

ToveA2013-07-09 22:14

Til marine 10 ... det KAN jo faktisk være mennesker som sliter med tomhet i tilværelsen...

Valpen2013-07-10 00:17

Følg med alle sammen

Nå skal Anniken forklare oss hva Ordspill er

godbiten2013-07-10 01:08
Antall innlegg: 52

Hadde faktisk tatt det som et komplement. Hvorfor ta altnopp i værste mening.....

AnnikenN2013-07-10 11:02

ha ha valpen:)

CleopatraVII2013-07-10 12:04
Antall innlegg: 21

Jeg må bare si at jeg blir litt forundra over at noen i samtalen her driver og rakker ned på hverandre.

Tove A, man finner vel sin egen spillestil. Jeg liker å spille mot også de som har lavere ranking, og da er jeg nok litt snillere i spillestilen og så kan jeg spille mot spillere som har mye høyere ranking, og da blir jeg selv nødt til å spille tøft. Jeg er glad for at noen av de med 3000 poeng vil spille mot meg av og til, selv om de kanskje taper litt på det siden jeg ligger på mellom 1400-1800.

Hvis du selv ikke syntes du spilte rått og urettferdig så er det vel ikke så mye å stusse over? Da var det nok bare motspilleren din som følte seg snytt fordi hun tapte. Jeg tolka det bare som du undra deg litt over det hun sa og var åpen for inspill på det.

Kokodrillen2013-07-10 15:32
Antall innlegg: 149

Jeg forsøker å spille rått og urettferdig dersom det gjør at jeg vinner. Dersom jeg kan vinne på andre måter gjør jeg gjerne det og. Så lenge man ikke bryter en konkret regel synes jeg det er greit. Om motspilleren blir i dårlig humør av at jeg bare blokkerer muligheter og er generelt kjip er det fint dersom det gjør at motspilleren taper.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?