Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 756 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| AaseB | 2013-07-15 19:33 | |
![]() | Har du truffet på barn som er vant til at alt går deres vei hele tiden, JamesO? | |
| vpq86 | 2013-07-15 20:31 | |
![]() | Det JamesO skriver er vel langt fra at barn blir vant til at alt går deres vei. Jeg ser hans poeng om at voksne som ikke kan spille med barn på barnas premisser, men alltid og for enhver pris skal vinne, heller bør finne noen på sine egen alder å spille med. | |
| ave - Administrator | 2013-07-15 20:48 | |
![]() | Bedre å utvikle konkurranse- og vinnerinstinkt hos barn enn å sy puter under armene deres og å feie isen for dem. Det gjør vondt når knopper brister.... | |
| kj-s | 2013-07-15 21:17 | |
![]() | Det virker noe kynisk på meg dette siste utsagnet.. | |
| terø | 2013-07-15 21:27 | |
![]() | Nå tror jeg temaet innledningsvis har sporet av. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2013-07-15 21:36 | |
![]() | Til Cleopatra : Er du HØYSENSITIV ? Kanskje litt merkelig spørsmål... Jeg prøver å finne ut mer om denne "minoriteten" (visstnok 15-20%) av befolkningen ; som jeg "tilhører". | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2013-07-15 21:37 | |
![]() | Og nå sporer det enda mer av... | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-07-15 21:44 | |
![]() | Det beste man kan gjøre for barna sine er å gi dem kjærlighet og trygghet og et varmt hjem. Dette medfører igjen at alt dette blir en del av deres personlighet. Selvsagt må man sette grenser , men dette må gjøres på en positiv måte. Dette får man som forelder positivt igjen seinere i livet. Ved å f.eks. inbitt konkurrere mot barna på en kald måte, være uforståelig hard ol.. skaper og bringer akkurat dette inn i barna og bidrar da til å gi barna utrygghet og en kaldere måte å være på og gir dem mindre glede i livet. | |
| Mabel | 2013-07-15 21:52 | |
![]() | Huff nå føler jeg meg nesten ufordragelig. For min egen del så spiller jeg mest med de som har samme ranking som meg selv, men når det er sagt så spiller jeg så rått som jeg bare kan. Hva nå rått spill betyr i denne sammenhengen. Jeg vinner og taper sånn ca. 50-50. Må også nevne at når jeg spiller mot noen med samme ranking og de slår meg grundig ned i støvlene, ja da syntes jeg de er veldig gode. Ikke at de spiller rått mot meg | |
| ave - Administrator | 2013-07-15 22:10 | |
![]() | Liker, Mabel :) | |
| ave - Administrator | 2013-07-15 22:12 | |
![]() | Syns vi er innenfor tema, jeg, terø, om hvordan man kynisk og feigt velger dårligere motstandere for å vinne ;) | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2013-07-15 22:26 | |
![]() | Mabels innlegg var gjenkjennende ... veldig godt sagt ! Og da skriver man Liker :) he he . Faktisk første gang for meg ( er ikke inne på noen sosiale medier som Facebook ol. ) . Så nå skal jeg fortsette å skrive mer eller mindre vettuge innlegg her på Ordspill Godt man er anonym ... | |
| Mabel | 2013-07-15 22:49 | |
![]() | :) | |
| CleopatraVII | 2013-07-16 00:06 | |
![]() | Jeg setter pris på at det går an å diskutere dette. For, sånn som Abelon sier, så tror jeg at jeg er veldig sensitiv og da merker jeg det når jeg har motspillere som blir lei seg. Men jeg setter også pris på å kunne ta en "real fight". Men her om dagen prøvde jeg å ta opp dette på en annen tråd og da opplevde jeg nesten at jeg ble gjort narr av. Det var ikke så hyggelig. | |
| CleopatraVII | 2013-07-16 00:07 | |
![]() | Altså jeg prøvde å ta opp det med å være medmenneske/kynisk når man spiller mot hverandre og hvor grensa går. | |
| ave - Administrator | 2013-07-16 00:16 | |
![]() | Grensa på Ordspill går ved juks, enkelt og greit :) | |
| CleopatraVII | 2013-07-16 11:48 | |
![]() | Litt enkelt svar, men ok. | |
| Cygnus | 2013-07-16 12:04 | |
![]() | Jeg er veldig interessert i dette for jeg skjønner det ikke. Hvordan kan en være kynisk i et spill? Et spill går ut på at du ser hva du kan gjøre og at du forsøker legge det beste du kan. Og bare så det er sagt - jeg er grusomt (!) snill av natur og hverken sadistisk eller kynisk, men jeg spiller da ordspill for å kose meg og vinne så ofte jeg kan. Og om motstanderen blir lei seg hvis jeg legger et ord som sperrer for hennes fine bingo (slik min vakre MELMIDD ble sperret i går!!) så kan jo ikke jeg vite det eller gjøre noe med det heller. | |
| Cygnus | 2013-07-16 12:23 | |
![]() | Det du skrev, Cleopatra, om å legge kjapt er jo også egentlig litt merkelig - skal du sitte og vente hvis du vet hva du skal legge? Hvor lenge skal en vente? | |
| AnnikenN | 2013-07-16 12:28 | |
![]() | Enig med Cygnus her altså. De fleste vil vel vinne om det gjelder ordspill eller fotball:) | |