Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 767 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Trehest - Ikke medlem lenger | 2013-08-04 15:09 | |
![]() | Jeg stemmer Høyre, fordi de innser at næringslivet trenger forutsigbare retningslinjer, og ikke noe som forandrer seg etter hvor haren hopper. Skrekkeksempelet med denne regjeringen, er biodrivstoffprodusenten som lå i Fredrikstad, hvor de ble lovet at det ikke skulle være avgifter, hvor så staten la på avgifter, og krevde attpåtil etterbetalt. Det største problemet er dog at venstresiden ikke ser at de ekstremt høye lønningene vi har, kommer til å bli ett enormt problem. Når våre lønninger er så mye høyere, ift. hva våre samarbeidspartnere og handelspartnere har, så vil vi klare å selge færre og færre varer. Når man ikke lenger klarer å selge varer til utlandet grunnet at kostnaden blir for høy, så vil boblen sprekke, og Norge vil gå inn i en depresjon på lik linje med Hellas, eller enda verre. Det er bare ett tidsspørsmål før så skjer. | |
| gangsta | 2013-08-04 15:11 | |
![]() | Haha, Jensemann suger. På tide med noen nye "unge" (Erna) folk som faktisk gjør det de har sagt dem skal gjøre. Er så lei jens og hans bla bla bla også blir det aldri gjort. | |
| choirgirl | 2013-08-04 16:21 | |
![]() | JamesO: Jeg har prøvd flere av disse valgomatene, og får de to samme resultatene, Venstre og Krf hver gang. Hmm. Dette er faktisk den første gangen jeg har vært så usikker. Håper det blir en valgkamp med fokus på egen politikk og ikke alle andres, som det pleier. Hadde vært innmari fint om de kunne fokusere på seg sjøl - så mitt valg kan bli enklere! I heimen har jeg en AUF`er, en Krf`er, og en Unge Venstre - så det mangler ikke på diskusjoner rundt temaet ihvertfall :) | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-04 17:52 | |
![]() | Da får de vel velge mellom V og Krf choirgirl siden valgomatene er så klare på dette... | |
| ubestemt | 2013-08-08 23:52 | |
![]() | Jeg stemmer på Arbeiderpartiet. Alle valgomater har gitt meg det resultatet. For meg er fornuftig styring viktig, jeg er opptatt av familiepolitikk og arbeidslivspolitikk og innvandring/integrering er ikke så viktig for meg. Jeg tror ikke man kan gjøre verden bedre gjennom skatteletter og bor i en Høyrestyrt kommune som har gitt bort bruksretten fra idretten til næringslivet på Telenor arena, som har et lappverk av stengte kommunale veier og hvor de til neste år tar tabbe på badestrender i nærmiljøet for å bygge ny fin vei og fylle ut stranda. Forskjellene øker i Høyrestyrte kommuner og pengefolk får lov til å ta seg til rette (barcode i Oslo). Jeg synes velferdsstaten vår verdifull og den beskyttes av lovverket vårt. Høyrefolka vil endre på lovstrukturene våre og mener det ikke er så farlig.. Jeg frykter konsekvensene. Noen forandringer er nemlig usnuelige. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-19 09:11 | |
![]() | Diskuterte rovdyrpolitikk med MDG 1.representant på stortingslista siden jeg vurderte litt å stemme MDG. Det viset seg at fyren er totalt rovdyrromatiker uten empati med alle de problemer folk og dyr utsettes for pga de store rovdyra. Så den MDG-stemmeseddelen er lagt utenfor mitt valgområde nå for å si det sånn. Nå kjenner jeg best noen av representantene for Frp som jeg vet er fornuftig og hyggelig folk, så nå vurderer jeg faktisk å konsentrere meg om personene som står på stortingslistene og vurderer å stemme Frp selv om jeg mener at Frp sentralt har en svært uheldig forvaltningspolitikk. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-19 09:15 | |
![]() | Selvfølgelig Sp er jo ikke ute av bildet for meg da dette partiet har den politikken som er mest tiltalende, men mitt problem er at jeg ikke kjenner vedkommende som står øverst på Sp-lista i mitt fylke og at jeg foretrekker å velge inn en mann fremfor en kvinne på tinget. | |
| bris1 | 2013-08-19 09:22 | |
![]() | Den åra må det vel være noen som biter på ;-)) Hvor er wstine? | |
| bris1 | 2013-08-19 09:23 | |
![]() | Åta, skulle det være | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-19 09:30 | |
![]() | Er ikke ment å være en åte bris1, dette er mine reelle tanker som vil realiseres ved at jeg stemmer Frp eller Sp. | |
| sigrid r | 2013-08-20 09:13 | |
![]() | "Lova og lyg", er et uttrykk fra Nord. Det har den sittende regjeringen gjort de siste åra. Til tross for oljepenger, - er det mange løfter fra de to foregående valgene som ikke ennå er innfridd. ....og hva med Mongstad : Månelandingen??? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-22 20:24 | |
![]() | Nei etter nærmere ettertanke så er det de samme personene som har stått øverst på Frp-lista i alle år og med den elendige forvaltningspolitikken Frp har og null forståelse for hvor viktig det er å opprettholde det norske jordbruket, så ser det ut som om man vil stemme Sp denne gang. | |
| ljusnan | 2013-08-23 16:16 | |
![]() | Det er tydelig at det er forskjell i hva man skal stemme etter hvor i landet man bor. By mot land - Nord mot sør. Utrolig at så mange går på valgbløffene gang på gang. | |
| PappaPistasj | 2013-08-30 00:34 | |
![]() | Må bare si at det er veldig oppløftende å finne et forum her, hvor politikk er et tema og det går så ryddig og gemyttelig for seg. Hva selve temaet angår, så ønsker jeg en grønnere variant av det vi har i dag. Hovedsakelig fordi vi må jobbe mer med alternativ energi gjennom utvikling og forskning. Øke norsk matproduksjon og beredskap(såkorn og fór-lager). Men dette kommer selvsagt som en total sammen med arbeid, helse og sosialpolitikk. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-08-31 10:49 | |
![]() | www.abcnyheter.no/ny...-r egningen Rikingene støtter høyresiden. Hadde det ikke vært for LO så ville Norge vært kjørt over styr ? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-09-21 21:09 | |
![]() | Ja det er per dd ennå ikke avgjort hvilke partier regjeringen vil bestå av. Hva skal man tro ? Vil alle fire Krf, V, H og Frp bli med i regjeringa eller blir regjeringa bestående av færre antall partier ? | |