Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 759 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ljusnan | 2013-10-29 16:55 | |
![]() | Feiringen av min fødselsdag er helt på sin plass. 31 Oktober er en viktig dag. | |
| Skorpion1958 | 2013-10-29 17:36 | |
![]() | Helt enig med Sanding! Kunne ikke sagt det bedre sjøl. | |
| kuami | 2013-10-29 22:58 | |
![]() | Nabobarnet har fødselsdag på halloween og avslutter alltid med en runde i nabolaget. Foreldrene har utplassert godteri hos utvalgte naboer og følger med. Noe som er påtagelig, er at barna ofte spør "hva har du", og ikke gidder å ta hvis det er noe de ikke liker... | |
| Sroka - Ikke medlem lenger | 2013-10-31 17:51 | |
![]() | jeg har stooor, beksvart hage, langt å gå opp fra veien. i tillegg mørk inngang, pæra har gått, og en stor svart bikkje liggende på trappa. om noen kommer hit blir jeg imponert og de skal faktisk få =) | |
| Nixita | 2013-10-31 18:31 | |
![]() | Hihi Sroka, veldig bra!!! | |
| Sroka - Ikke medlem lenger | 2013-10-31 18:45 | |
![]() | takker denne historia er fra i fjor, i tromsø. hadde tenkt å ta med meg Sroka og Cimcia (avdøde voff og voff ) på lang tur og se på alle de utkledde ungene. kom ut i hundegården og fant to som hadde ordna kostyme allerede! Sroka hadde drept ei diger måke og begge dyra hadde rulla seg i skrotten og hadde blod, gørr og fjør fra topp til tå... det ble litt for livaktig på halloween, så det ble ingen tur! tenk deg unger som sier "åå så fint pynta- kan vi klappe?" "øøh, nei, det er ekte" | |
| Nixita | 2013-10-31 18:59 | |
![]() | Hihi jammen var du snill på selveste halloween, du kunne jo bare sagt, jada klart dere kan klappe de :) Er det halloween, så er det halloween :) | |
| Kurompa | 2013-11-02 01:22 | |
![]() | Julebukk går jeg enda, med nevøen min såklart ! :-) | |
| Fidelma | 2013-11-03 00:06 | |
![]() | Ringeklokka her er ødelagt. I grunnen like greit, så slipper vi forstyrrende mas og støy mens godjenta skal sove. Hadde en ubehagelig opplevelse for to år siden da noen utkledde unger ringte på ustanselig under legging. Ha jeg omsider åpnet, sa jeg høflig fra at de burde ta hintet og skjønner at vi ikke var med på leken. Resultatet var utskjelling fra to ufyselige fedre som, foran egne barn, høylydt kunne fortelle at jeg var ei jævlig fitte, en festbrems og diverse andre hyggelige ting. Lever fint med det, men synes synd på barna. | |
| Sroka - Ikke medlem lenger | 2013-11-03 00:23 | |
![]() | hadde faktisk en gjeng som våga seg opp den lange bakken i mørket! hørte de diskuterte utafor, men de våga seg aldri forbi bikkja som sov øverst i trappa... hu er forøvrig en kosegris av dimensjoner- så hu var sikkert skuffa | |
| miamaria | 2013-11-03 12:30 | |
![]() | flere små flokker med svært unge og godtesultne nifsinger på trappa mi. jeg forhører meg alltid om hvem dette er (svært lite sted!) før jeg rekker frem utbyttet. en uvillig sjel fikk et dytt av sidemannen: "si det da, arne!" :) | |
| maliins | 2013-11-03 12:55 | |
![]() | Unger elsker å kle seg ut! Jeg jobber i barnehage og ser at de aller fleste går knask eller knep, noe jeg synes et helt greit! Det er som oftest barna selv som har valgt kostymer, selv om de ikke er så store så skal det være skummelt. Halloween har kommet for å bli så det har vel ingen hensikt å klage, la unga ha det gøy og lær dem reglene. Ikke utelys på- vil ikke ha besøk | |
| Sroka - Ikke medlem lenger | 2013-11-03 13:19 | |
![]() | det finnes jo ikke noe søtere enn spøkelser i reflexvest... de som ikke turde ringe på hos meg da bikkja lå på trappa var en 8-10 15-16åringer.. var ikke så lei meg for at de gikk ned til veien igjen | |
| divaen | 2013-11-03 13:22 | |
![]() | Halloween har kommet for å bli. La ungene kle seg ut. De har det gøy. | |
| Nixita | 2013-11-03 14:03 | |
![]() | Ja, men ikke forvent at alle voksne synes det samme, så det å respektere regelen med utelys, og at foreldre som er med kan oppføre seg, så kan det ble hyggelig for de som vil være med på leken. Utrolig det Fidelma skriver, at det går an!!! | |
| divaen | 2013-11-03 14:17 | |
![]() | Har hørt om slike hendelser. Da skylder jeg på de voksne som ikke klarer å oppdra ungene sine. Skal man la være å feire alle disse dagene? Skjeldsord og ufinheter er det nok av ellers også. | |
| Stubbetufsa | 2013-11-03 17:39 | |
![]() | Dette er ikke tradisjon her i landet, faller på alle helgens dag- kombinasjonen blir ikke fin. Jeg spurte noen unger om de hadde vært på kirkegården og besøkt dem de kjenner der som er døde, for det er en dag for å huske dem... Ungene lusket beskjemmet bort. Hvorfor blir vår eldre generasjon angrepet på en slik dag av unger som er blitt lært opp til å gå og tigge godter??? Og kle seg ut som zombies???? Jeg liker dette dårlig, hvorfor ikke ta vare på egne skikker? | |
| StigLg | 2013-11-03 22:07 | |
![]() | Apropos å kle seg ut, det arranges vel årlig karneval for barn. Gjorde iallfall det da jeg var barn. Tradisjonen i halloween om å skape "uhygge" og skremsel synes jeg ikke noe om. | |
| kuami | 2013-11-03 22:11 | |
![]() | Her har skolen hatt et opplegg med folk fra Diakonhjemmets høyskole ang Allehelgensdag/Halloween, inkludert besøk på kirkegården ved siden av skolen. Tror det setter tingene i perspektiv. Da jeg sa" du ser jammen skummel ut", til en 6-åring som kom her, dro han fornøyd at seg masken og frem kom en tannløs liten pjokk. | |
| Nixita | 2013-11-04 00:06 | |
![]() | la de søte små nye tradisjoner få vi gamle ikke skjønner ,men kanskje det belønner | |