Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 745 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Krepsefrua | 2013-11-17 00:27 | |
![]() | Da får du spille med oss som er her da og ikke være så kresen på rankingen.. ikke avvis oss da :) | |
| akric | 2013-11-17 00:50 | |
![]() | Må nok si meg enig med de fleste her inne. Skjønner ikke helt problemet, om det er slik at du savner folk å spille med. Nå er det jo mange som melder at du avviser dem når de vil spille med deg. Selv har jeg spilt med deg en gang, da vant jeg, og fikk meldingen: "Deg skal jeg aldri mer spille med". Ikke noen gratulasjon eller takk for spillet. Kanskje folk ikke vil spille med deg fordi du ikke er særlig hyggelig? Det er i hvert fall grunnen til at jeg aldri går inn i dine spill igjen. | |
| antix | 2013-11-17 01:09 | |
![]() | Denne tråden blir berre kulare og kulare. Blir omtrent som eremitten som klager over at folk ikkje er meir sosiale. | |
| kuami | 2013-11-17 01:48 | |
![]() | Jeg spiller fortsatt bare her, og ikke på appen. dessuten spiller jeg med stort sett alle...... | |
| gompedyret | 2013-11-17 02:18 | |
![]() | Folkens, prøv å unngå negativt personfokus. Som kokodrillen er inne på, denne tråden handler ikke og skal ikke handle om Nabojenta. --- Kokodrillen: Kunne du utdype det du sier i innlegget ditt? Hvorfor skulle ratingsystemet gjøre at man raser i rating fordi det er færre å spille med, og hvordan ville sjakkrating gjøre ting annerledes? --- Det er nok et faktum at det er færre spillere her nå enn i "glansdagene" og en opplagt grunn til det er appen. Hvordan det kan endre seg vet jeg ikke helt. Bortsett fra de opplagte forskjellene (som fleksibilitet, portabilitet og andre flotte ord) har app og nettside temmelig ulike måter å matche spillere på som begge byr på fordeler og ulemper. Men jeg synes likevel ordspill.no har noe som ikke appen har; tidspress, intensitet og den større valgfriheten man har mht hvilket spill man vil spille. Kort sagt, spillet på nettsiden ligger mye nærmere opp til "virkelig" scrabble. Egentlig synes jeg app og nettside utfyller hverandre veldig bra, og det burde være plenty med spillere til å fylle opp begge deler. men så var det å overbevise alle potensielle spillere om det, da. :) Når det gjelder ordliste ryktes det at Aftenposten skal se på mulighetene for å få flere av dem inn på Ordspill (engelsk, svensk og nynorsk er vel de mest aktuelle), men det er ingenting håndfast ennå. | |
| ljusnan | 2013-11-17 08:58 | |
![]() | snart ikke spillere igjen her? Jeg har aldri noe problem med å finne noen å spille med her inne, mulig jeg må vente i noen minutter men. | |
| Erta Berta | 2013-11-17 09:43 | |
![]() | Vi må jo kunne kalle en spade for en spade? Når en spiller klager over at det er så få å spille mot og det viser seg at hun avviser folk som går inn i spillene hennes er det noe som ikke stemmer. Har samme opplevelse som akric - skjelt ut og hivd på dør når jeg har prøvd å gå inn i spillene hennes. Det er langt færre her nå enn tidligere. I "gamle dager" var det fulle hus både i giraffen og krokodillen på kveldstid - vi stod nærmest i kø for å komme inn. Vi kunne velge og vrake i motspillere og spille mot folk med lik ranking om det var det vi ønska. Slik er det ikke lenger og da må man kose seg med de som er igjen, vise folkeskikk og ikke minst - tåle å tape en gang i mellom. Av erfaring - livet går videre selv om rankingen går opp og ned:-) | |
| gomle måsegg | 2013-11-17 09:59 | |
![]() | Huff for en åpen personhets det var her da! Trodde slikt skulle meldes til spillvertene hvis man opplevde sjikane. Det ER færre spillere, som Nabojenta sier. Appårsaken er høvelig tydelig. Ordliste? Jeg rister på huet av mange godtatte ord etter spillet, og finner ingen betydning, så hvordan enkelte ord har oppstått og blitt godkjente, er for meg ei gåte. Om jeg spør spilleren, blir svaret Det har jeg lært av en annen. Det samme må jeg si etter å ha lagt PØT og fått en haug poeng. Ordet betyr sikkert noe, ...... | |
| Erta Berta | 2013-11-17 10:24 | |
![]() | Dette er ikke personhets, men ærlige svar på et innlegg. Det må sannelig tåles når man åpner en tråd? Sjikane er langt verre enn dette, tåler godt at noen blir sure om de taper mot meg og kommer med diverse forklaringer på det. Det som gjør at flere reagerer på nabojentas innlegg er vel det at hun kunne hatt langt flere å spille mot om hun ikke hadde vært så kresen. Ordspill er som livet - noen opp og nedturer blir det. Noen klager og legger skylden på alt og alle for nedturene sine, mens andre innfinner seg med at det er dette som er selve livet:-) | |
| Cygnus | 2013-11-17 10:58 | |
![]() | En av de morsomste trådene på lenge, jeg koser meg!!!! | |
| Emmas | 2013-11-17 11:59 | |
![]() | Færre spillere er det. Kan det også ha en positiv effekt med at færre opplever å miste kontakten i selve spillet du er i gang med? Lenge siden jeg har opplevd det, og lenge siden andre har skrevet noe i forumet. Altså: Det som ofte ble beskrevet som å bli "kastet ut". | |
| Gubbjävel | 2013-11-17 13:01 | |
![]() | Jeg spiller også på appen, men det er jo ikke i nærheten så moro som her. Det kan jo gå nesten to døgn før motstander legger! Håper flere av de "gamle" spillerne vender "hjem" til ordspill .no igjen. Vi spilles. | |
| Word4Word | 2013-11-17 13:16 | |
![]() | Skulle gjerne spilt, men av en eller annen grunn fungerer plutselig ikke spillrommene. Jeg har forsøkt det meste i løpet av de siste dagene, til og med slått av brannmur for å sjekke. Har andre opplevd det samme? Og hvordan tryller man seg i så fall tilbake? | |
| GreteSB | 2013-11-17 13:20 | |
![]() | Har du forsøkt å oppdatere Adobe Flash Player? | |
| Word4Word | 2013-11-17 14:33 | |
![]() | Ja, oppdatering av Adobe Flash Player var noe av det første jeg prøvde. Det hjalp ikke. :-( | |
| ave - Administrator | 2013-11-17 14:40 | |
![]() | Hvilke nettlesere har du prøvd? | |
| nabojenta - Ikke medlem lenger | 2013-11-17 15:21 | |
![]() | Jaja, nå ble det liv her, og nå har mange fått sagt hva de mener om meg inkl. spillvertene, så da er det gjort ! AMEN | |
| gompedyret | 2013-11-17 15:53 | |
![]() | Word4Word: Prøv heller å opprette en ny tråd under "ordspill-hjelp". Det du tar opp er på siden av tema i denne tråden. Erta Berta: Det er ikke alltid greit eller konstruktivt å kalle en spade for en spade, for eksempel om det medfører en "alle mot trådstarter"-stemning. Jeg ber om forståelse for at dette punktet er ganske viktig, særlig i et lite forum der det allerede finnes de som ikke ønsker å starte tråder i frykt for negative tilbakemeldinger. Nabojenta har nok forlengst forstått akkurat det budskapet, uten at det var akkurat det som var hensikten med tråden. Gubbjävel: Jeg skjønner akkurat hva du mener. :) Gomle Måsegg: Ordlisten er den samme for både ordspill, appen og wordfeud, så alle de vidunderlige og underlige ordene du ikke visste om kunne du like gjerne støtt på andre steder. Det er dog interessant hvor ulikt spillere opplever akkurat dette; selv har jeg lært bøttevis med sære, erkenorske ord av å spille her og det forekommer meg som intet annet enn stor stas. | |
| Erta Berta | 2013-11-17 16:51 | |
![]() | Gompedyret: Det var ditt innlegg som gjorde at jeg brøt mitt løfte til meg selv om aldri å delta med innlegg her på forumet. En viktig grunn til det er at her tåles kun mer eller mindre "ufarlige" tema - det aksepteres i liten grad at man i blant kan kalle en spade for en spade. Vet ikke hvordan du leser innlegget til trådstarter og hvilken tolkning du legger til grunn for å kunne skrive at dette ikke handler om før nevnte trådstarter. Jeg leser / forstår / tolker innlegget hennes som en klage på at hun har få å spille med her på ordspill. Bokstavfordeling, regler og appen blir brukt som forklaringer gjennom tråden som forklaring på at ratingen faller. Jeg - og tydeligvis flere med meg - har så erfaringer med at før nevnte trådstarter ikke vil spille mot oss. Det er hennes fulle rett og det er heller ikke det som er poenget. Poenget er at når man tilsynelatende siler ut sine motspillere i så stor grad som hun gjør så er det litt meningsløst (min mening) å klage her på forumet. Velger man å gjøre det, ja da må man også tåle å bli konfrontert med det. Om dette er et problem (og slik opplever jeg innlegget som) så er det vel lurt å starte med det hun kan gjøre noe med - dvs spille mot de som melder sin interesse? Og det er vel det hun får råd om å gjøre også? Appen er kommet for å bli, reglene kan sikkert forbedres over tid, brikkemajoren er bare tull - hvilke andre løsninger står så igjen? Og enda viktigere poeng for min del, er det spillvertenes oppgave å regulere innholdet i så stor grad som du prøver å gjøre her? Det kan være like skadelig for deltagelse i forumet som redsel for negative tilbakemeldinger. Vi må da tåle at folk sier hva de mener uten å sette på de munnkorg? Vi gidder ikke å engasjere oss om vi ikke har litt takhøyde, selvsagt uten personangrep, sjikane m.m. Iler til å si at jeg synes dere spillverter gjør en kjempegod innsats. En uskreven regel her på forumet er jo at man ikke skal si noe negativt om dere, da får man i allefall negative tilbakemeldinger:-) Så nei Gompedyret, du får ikke min forståelse fra min side på dette. Jeg håper jo man kan ha lov til å være uenig med deg og andre her på forumet - det forekommer meg nesten som stor stas. | |
| gomle måsegg | 2013-11-17 17:03 | |
![]() | ......, men Gompedyret får min forståelse for de nye ordene. De er vel ikke så gærne likevel. (Verre med greske ord som jeg lærer meg nå:-)) | |