Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 354 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Cygnus | 2013-11-25 10:59 | |
![]() | jo det er akkurat det vi er, Beejay - så vi skal kose oss og la surpompene seile sin egen sjø!!! | |
berita | 2013-11-25 13:22 | |
![]() | Enig med det med å sende surpompene til sjøs, men syns ikke man trenger beklage legg. Selvfølgelig er det best å åpne med ord med en viss lengde, men noen ganger er det umulig pga. brikkene man har, andre ganger vil det gi motspiller en urimelig stor sjanse. Ingen beklagelser over legg fra meg, heller ingen sure miner:-). | |
terø | 2013-11-27 11:21 | |
![]() | Tap og vinn med samme sinn! | |
Noe nytt | 2013-11-27 11:40 | |
![]() | Kommer jeg aldri til å gjøre. Må jo kjenne på det gode ved å vinne. Og "fortvilelsen" ved å tape. Men å la tap gå ut over motspiller er å dra det lenger enn det fortjener. | |
Noe nytt | 2013-11-29 20:50 | |
![]() | Etter en del dårlige spill i det siste har jeg bestemt meg for å døpe om brikkemajoren til: klossmajor. | |
wencharnesen | 2013-11-29 23:47 | |
![]() | Jeg er forholdsvis ny her. Hvem eller hva er brikkemajor ? | |
vpq86 | 2013-11-30 00:24 | |
![]() | Han lyse med det artige ganglaget:) | |
Fiskekroken | 2013-11-30 00:31 | |
![]() | Det er han (tror neppe det er hun) som deler ut brikkene til oss. Ingen har såvidt jeg vet sett vedkommende noen gang, men vi må holde oss inne med han sånn at vi får bokstavene vi ønsker oss. Får vi hele tiden J-er og F-er og sånn, er det nok fordi vi ikke har vært snille mot motspilleren. Litt sånn som julenissen:-; | |
jonassindre - Ikke medlem lenger | 2013-11-30 01:16 | |
![]() | Hehe.. herlig Fiskekroken:) | |
Helen | 2013-11-30 01:48 | |
![]() | Brikkemajorens yndlingsrett skal visstnok være banankake:) | |
Mabel | 2013-11-30 08:56 | |
![]() | Jaha.. så har jeg også lært noe nytt i dag. Brikkemajoren. Det er altså han som ikke gav meg en eneste vokal da det var jeg som skulle starte spillet. Det var røde felt rundt startpunktet så langt øye kunne se og motspilleren gliste fra øre til øre. Akkurat da kunne jeg ha sagt et par ukvemsord til den der "Brikkemajoren" | |
twiver | 2013-11-30 17:47 | |
![]() | Her er det *forklaring* på ordet brikkemajor, og andre ordspill-begreper : www.ordspill.no/foru...ad id=10504 | |
Mabel | 2013-12-01 09:16 | |
![]() | Takk takk Twiver, eller tt. Sannelig lærte jeg enda mer. :) :) | |
gurianna - Ikke medlem lenger | 2013-12-01 11:36 | |
![]() | Det kan vel ikke kalles blokkering om man legger brikkene der det høver best???Er det ikke det dette spillet går ut på,eller??Om man legger slik at man får bingo eller legger på rødt,så er det jo kun flaks.... | |
donald86 | 2013-12-02 01:35 | |
![]() | Er noen som ikke greier å legga opp noe for seg sjøl i det hele tatt og blokkerer andres muligheter uansett hva.. håpløst. og dårlig ovenfor motstanderen. går an å vise litt hensyn, det er vel ikke livet om å gjøre å vinne hver gang? | |
ljusnan | 2013-12-02 06:27 | |
![]() | Å blokkere er jo en del av spillet. Men ønsker man å spille vennlig er det bare å la motstander vinne. | |
gompedyret | 2013-12-02 12:31 | |
![]() | Det er ikke en helt rettferdig sammenligning, men jeg klarer ikke å la være å forestille meg denne diskusjonen med sjakk istedenfor scrabble som utgangspunkt. Mon tro om noen noensinne har blitt beskyldt for å spille uvennlig og hensynsløst fordi de slår motspillerens brikker og gjør sin egen dronning og konge utilgjengelig, tvinger frem feil og til slutt setter motspiller dundrende sjakk matt? :) En ting vet jeg for min egen del: en bingo eller et annet flott legg smaker mye bedre når den er trumfet gjennom på den verbale slagmarken på tross av motspillers anstrengelser enn om den kommer som en følge av at motspiller "viser hensyn". Å bli vist hensyn kan faktisk fremstå som nærmest fornærmende. Je vill årne opp sjøl! Jeg skal ikke påberope meg noen fasit på dette, bare så det er sagt. Hvor mye man ønsker å legge vekt på konkurranseaspektet ved scrabble er helt individuelt. Det er i grunnen en av styrkene ved dette spillet! Men om du er en utpreget "samarbeidsspiller" kan det nok være lurt å opplyse om dette når du oppretter spill og kanskje vurdere å spille uranket. Livet er for kort til å la seg frustrere over slike ting. | |
Cygnus | 2013-12-02 14:29 | |
![]() | Jo jeg synes sammenligningen er helt fair, gompedyr, og betmelige ord! | |
ljusnan | 2013-12-02 14:50 | |
![]() | Bra å sammenligne med sjakk. | |
BeeJay | 2013-12-02 15:21 | |
![]() | Enig, gompedyret :) Jeg har heller ingen fasit og jeg er ingen superspiller. Men "hensyn" viser jeg - iblant - hvis motspilleren blir kobla fra , da hender det at jeg passer....istedetfor å utnytte muligheten for å få poeng mens mospiller river seg i håret over nettet eller hvadetmåttevære. | |