Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 753 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Noe nytt | 2013-12-08 10:06 | |
![]() | At mattilsynet ikke gjør jobben sin, er vel i seg selv heller ikke et argument for å legge ned pelsdyrnæringen. ??? | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-12-08 10:36 | |
![]() | Poenget er at hvis de hadde hatt tid og ressurser til å gjøre jobben sin skikkelig på dette området, så hadde mange pelsdyrfarmer allerede vært stengt, og den negative oppmerksomheten rundt hele næringen vært så langt fremme i mediene over tid at den ville vært avviklet for lenge siden. | |
| Noe nytt | 2013-12-08 11:11 | |
![]() | Gjelder dette bare mattilsynet/pelsdyrnæring en? Kan vi se for oss at barnevernet blir lagt ned pga. manglende tid og ressurser. Eller at NSB blir lagt ned pga. manglende resurser til jernbaneverket osv. De har vel ikke akkurat levert positive oppslag i medienen over tid de heller.? Men jeg skjønner jo at det det er lett å kaste seg over en liten næring som jo pelsdyrnæringen . | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-12-08 12:15 | |
![]() | Hæ? | |
| AaseB | 2013-12-08 12:21 | |
![]() | Jeg synes at balansen mellom hva som er nødvendig i forhold til hva det koster er viktig her. Barnevernet og NSB utfører viktige oppgaver i samfunnet og bør hele tiden jobbes med for at de skal fungere så bra som mulig. Men hva slags viktig behov dekker pelsdyrnæringen, egentlig (, utenom å gi inntekter til de tross alt få som lever av det)? Og er det behovet så stort og viktig at samfunnet bør bruke ressurser på det når det er knapphet? Matproduksjonen som resten av landbruket står for er noe helt annet, den må vi ha her i landet, etter mitt syn. Og det er her mattilsynet bør sette inn kreftene sine for å luke ut det som ikke er bra. Så nei til spørsmålet i starten? | |
| Noe nytt | 2013-12-08 13:13 | |
![]() | Til Erik75 sitt HÆ? I ditt forrige innlegg synest jeg å kunne lese at pelsdyrnæringen burde legges ned bl.a. pga. mattilsynets manglende kontroller og det samme tilsynets manglende resurser. Jeg prøvde da, å peke på en del andre områder hvor det helt åpenbart er et misforhold mellom resurstilgang og arbeidsoppgaver. Og, det helt uten at vi snakker om å kvitte oss med de de funksjoner/produksjoner som blir berørt av dette. Jeg beklager med dette at jeg tilla deg evnen til å lese dette mellom linjene. At du mener at næringen bør legges ned har jeg ingen problemer med, der har du selskap av mange. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-12-08 13:30 | |
![]() | Problemet er jo at jeg hverken har skrevet eller antydet at pelsdyrnæringen burde legges ned p.g.a. Mattilsynets manglende/mangelfulle kontroller. Det jeg skrev var at næringen mest sannsynligvis allerede ville vært nedlagt med et tilsyn som gjorde jobben sin skikkelig. | |
| Noe nytt | 2013-12-08 14:09 | |
![]() | Hadde vi i Norge hatt en tilsynsmyndighet som faktisk hadde fått midler til å gjøre jobben sin skikkelig er ihverfall jeg overbevist osv. Dette er hva du skrev. Det er bare å bla seg tilbake til ditt første innlegg så ser du det der;-) | |
| Noe nytt | 2013-12-08 14:09 | |
![]() | Hadde vi i Norge hatt en tilsynsmyndighet som faktisk hadde fått midler til å gjøre jobben sin skikkelig er ihverfall jeg overbevist osv. Dette er hva du skrev. Det er bare å bla seg tilbake til ditt første innlegg så ser du det der;-) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-12-08 14:14 | |
![]() | Ja, og setningen fortsetter med : " så er iallefall jeg overbevist om at bransjen ville vært avviklet for lenge siden." | |
| antix | 2013-12-08 14:16 | |
![]() | Ja! | |
| terø | 2013-12-08 19:20 | |
![]() | Det er vel slik i pelsdyrnæringen at noen få (kanskje litt for mange), ødelegger for de som er lovlydige. Mitt svar blir tja! | |
| terø | 2013-12-08 19:20 | |
![]() | Det er vel slik i pelsdyrnæringen at noen få (kanskje litt for mange), ødelegger for de som er lovlydige. Mitt svar blir tja! | |
| KristineS - Ikke medlem lenger | 2013-12-08 20:30 | |
![]() | Definitivt nei! | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-12-17 19:21 | |
![]() | Noen flere som vil avgi stemme ? | |
| filipjo | 2013-12-17 19:31 | |
![]() | Ja! Tror da absolutt at dyrene vil ha det bedre i Norge enn veldig mange andre land som gjerne vil overta det lille vi har igjen av pelsdyrnæring. Her i landet har vi et bra klima og høy bevissthet om dyrevelferd. Et ikke korrupt kontrollverk. Høy grad av sosial kontroll av derivere. Pelsdyroppdrett på verdensbasis legges ikke ned eller minsker om vi slutter. Og jeg føler meg sikker på at de aller aller fleste norske pelsdyroppderttere passer bedre på dyra sine enn f.eks. kineserne, eller afrikanerene for den sags skyld. | |
| Nixita | 2013-12-17 19:47 | |
![]() | Ser poenget, men hvem trenger pels i dag? | |
| a5000 | 2013-12-17 21:39 | |
![]() | Alle land som tillater pelsdyroppdrett har en lav bevissthet om dyrevelferd. | |
| skrabla | 2013-12-17 22:40 | |
![]() | Er veldig enig med a5000. Om det drives aldri så lovlydig, så er dyr fanget i små nettingbur hvor de må leve hele sitt liv fordi noen synes det er stas å gå med pelsen deres, virkelig tragisk! | |
| Kikki58 | 2013-12-17 23:12 | |
![]() | NEI ! Dyreplageri ! | |