Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 752

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12014-03-17 12:30
Antall innlegg: 2601

Det er vel ingen som ror så fort som Cygnus! Hvorfor er det selvsagt ikke Winston du mener? Det er da vitterlig Winston som er trådstarter som utløste din kommentar? Du har stadige utfall her inne, for så å si at det du skrev absolutt ikke var det du skrev om. Forvirra? Neida! Akk og OKK!

Erik75 - Ikke medlem lenger2014-03-17 12:37
Antall innlegg: 11608

Det kommer vel an på øynene som leser, bris1.

Jeg leste det ikke på samme måte som deg, i.o.m. at Cygnus henviser til de andre trådene.

Sitat Cygnus :
"Har ikke du sett utallige tråder begynt her hvor trådstarter okker seg over hvor merkelig et ord er og hvorfor er det tillatt , osv.?"

Kan vi slå oss til ro med at man KAN lese det på begge måter, og at formuleringen i verste fall var upresis?

Cygnus2014-03-17 12:38
Antall innlegg: 44845

Du store! Dette er virkelig helt merkelig - trådstarter var Winston, så når jeg skrev om at det er mange som klager over ord som ikke er akseptable, eller hva de mener, så er selvsagt Winston inkludert (aner ikke hvem hun eller han er forøvrig). Men DU skrev følgende - som jeg selvsagt to avstand fra:
'Nei, jeg har ikke lagt merke til utallige tråder hvor Winston okker seg. '
Det har heller ikke jeg! Jeg lurer på hva som utløser alle disse merkelige beskyldningene om arroganse osv. Jeg er for gammel til å bry meg, men finner det kuriøst!

Cygnus2014-03-17 12:55

Jeg ser nå at det er borte en E - det skulle vært trådstarterE i det sitatet - og det er beklagelig, men jeg har som sagt aldri visst det var noen som het wonston før, så roing ville jeg ikke kalle det! Iallefall ble denne diskusjonen utrolig kjedelig etterhånden! Og akkurat u-arrogant er du vel neppe, Bris, når du skriver om 'stadige utfall her inne'. Hva er forskjellen på å delta i en tråd med sine meninger og å komme med utfall? Er ditt innlegg et utfall eller en mening? Eg berre spør!

bris12014-03-17 12:57

Det er klart at det kommer an på den som leser. Det er det jeg sier, vi er forskjellige og vektlegger forskjellige ting.
Spilleren som startet denne tråden er for øvrig ikke vesentlig og min reaksjon har ingenting med vedkommende å gjøre. Vet heller ikke hvem han/hun er.
Jeg synes uansett ikke at det var noe hyggelig kommentar som ble gitt, sånn er det bare.

Red - Ikke medlem lenger2014-03-17 14:39
Antall innlegg: 405

Konklusjon: Det er ganske lett å forholde seg til NABOB. Forskjellige menneskers måte å sende\motta budskap ,det kan være veldig vanskelige greier....

Niillas2014-03-17 15:31
Antall innlegg: 6024

For dei som måtte lure på kva ein 'hyggelig kommentar' er, kan jo 'Voldsomt til arroganse! 'vera eit døme ein kan lære av :-)

bris12014-03-17 16:24

Og der kom den :-)) Takk, Niillas.
Noen liker mora, og noen liker dattera, vi kommer ikke bort fra det.

Og jeg var jo ikke særlig hyggelig i min kommentar, helt sant det.

Valpen2014-03-17 16:58
Antall innlegg: 448

Jeg blir helt brisen av dette her jeg dere

Valpen2014-03-17 16:58

Jeg blir helt brisen av dette her jeg dere

Valpen2014-03-17 17:00

Så jeg ser dobbelt - eller trykket jeg send to ganger!

Cygnus2014-03-17 18:29

Skulle tro at hvis du var brisen så så du dobbelt - er ikke det logisk?

Cygnus2014-03-17 18:30

PS. Innlegget ovenfor er altså IKKE et utfall, men en logisk slutning. Bare så det er sagt.

Fiskekroken2014-03-17 23:36
Antall innlegg: 290

Etter å ha lest tråden med argusøyne, er min mening at Cygnus ikke burde avsluttet sitt svar til trådstarter med tre utropstegn. Det får da en ganske så forsterket og negativt ladet mening. Tror at hvis utroptegnene ikke hadde vært der, (heller satt på et smilefjes), så hadde det ikke blitt en sak ut av det i det hele tatt.
Trådstarter ba forøvrig ikke om hjelp til å finne ut hva ordet betød, han ville antagelig bare dele et rart ord med oss. Fint og lærerikt synes jeg:)

ave - Administrator2014-03-17 23:44
Antall innlegg: 4987

Det lærerike er jo når man får info om de rare ordene, syns nå jeg.

Forøvrig benytter jeg anledningen til å minne om:

www.ordspill.no/foru...th readid=8

Kvilepool2014-03-18 00:32
Antall innlegg: 1131

Jeg synes at bris1 reagerte litt vel sterkt på Cygnus sin kommentar, og det er riktig som Cygnus skriver at vi har ulike innhold i våre ordforråd.

Likevel hender det at jeg spiller mot noen som legger uforholdsmessig mange sjeldne ord. Jeg synes det er litt rart siden hodene til de fleste av oss vil finne fram til de mer vanlige ordene først. Da kan jeg ta meg selv i å tenke at disse ordene ikke kommer fra et hode, men fra en maskin. Jeg kommenterer det selvsagt ikke, men spiller videre like blid og klatrer et par steg til opp trappen i mitt moralske elfenbenstårn. :)

jonassindre - Ikke medlem lenger2014-03-18 23:49
Antall innlegg: 405

Jeg tror at bris1 traff noen ømme punkter her inne?:). Tror også at Winston bare ville dele et forholdsvis ukjent ord med oss.. Vi lærer så lenge..osv:)

Maskiner?? Ja det er nærliggende å tro noen ganger,men pyttsann-hva gjør vel det når man av og til vinner med god samvittighet:)?

blåbærtur2014-03-19 08:38
Antall innlegg: 108

Hei, jeg tror jeg har lagt nabob en gang, og nå vet jeg til og med hva det betyr:) Jeg synes og ordlista er noe ufullstendig, noen ganger avviser den helt vanlige ord. Er det noen man kan sende forslag til?

Erik75 - Ikke medlem lenger2014-03-19 08:52
Antall innlegg: 11608

Jada, der er det håp!

Her har du en knakende fin tråd, blåbærtur : www.ordspill.no/foru...ea did=9259

På generelt grunnlag kan man veldig ofte finne tråder om de viktigste tingene her i livet i trådene øverst under de ulike fanene.
Tekniske ting ligger gjerne under "Ordspill-hjelp", mens forslag til ordlista etc. ligger under "Seriøst" o.s.v.

blåbærtur2014-03-19 09:18
Antall innlegg: 108

Takk for info, jeg er ikke så veldig godt kjent her enda.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?