Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 773

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2014-06-14 14:01
Antall innlegg: 7777

Reklamepausene ødelegger ethvert program, syns jeg. Hvis det er noe jeg vil se, tar jeg opp sånn at jeg kan spole over reklamen.
Betaler gjerne lisens for å slippe dette. Nrk har mange bra program i mine øyne.

Happy4You2014-06-14 14:20
Antall innlegg: 2022

Jeg skjønner ikke hvorfor mange klager på NRK
Akkurat som om folk klager på sport. Hvis f.eks. nrk hadde blitt sportfri? Ja hva ville da ha skjedd? Jo sportsinteresserte ville ha sluttet å følge med på nrk, samt sport i det hele tatt. ;)! Tenk dere nøye om. Jeg betaler nrk med glede pga sporten

maliins2014-06-14 14:48
Antall innlegg: 452

Jeg er en av de som setter pris på reklameavbruddene, da går jeg og gjør noe annet, eller så spiller jeg ordspill eller leser.

bearo2014-06-14 16:43
Antall innlegg: 888

Når ein kjøper eit produkt, så betaler ein for reklamen ein ikkje har sett? Eg er spent på presentasjonen av den økonomiske samanhengen bak det her.

TPB - Ikke medlem lenger2014-06-14 16:47
Antall innlegg: 26

Forbrukerne betaler selvsagt for all reklame, enten en har sett den eller ikke. Lisens og reklame er to ulike måter å finansiere tv-kanaler på. Ingen kanal er gratis.

bearo2014-06-14 16:56

Fin måte å svare på, uten å svare noko som helst.

TPB - Ikke medlem lenger2014-06-14 17:09

Hvem tror du betaler for reklamen om ikke vi forbrukere? En ren gave fra næringslivet uten noen kostnad? Det burde være innlysende for enhver at også utgiftene til reklame er en av flere kostnader som til syvende og sist betales av oss som kjøper produktene.

bearo2014-06-14 18:21

Du kan ikkje endre spørsmål berre fordi du ikkje klarer å svare. Eg antar at du då ikkje har noko svar på korleis du betalar for reklame du ikkje ser.

TPB - Ikke medlem lenger2014-06-14 19:10

Hvis du hadde greid å få fram noen motargumenter, så hadde det kanskje hatt en hensikt å fortsette denne "diskusjonen", som du egentlig ikke har giddet å delta i. Min påpekning av et faktisk forhold er helt elementært og selvsagt for de fleste med et minimum av samfunnsinnsikt.

bearo2014-06-14 22:12

Du slenger ut ein påstand som du ikkje er i nærheten av å kunne dekke opp, og fortsetter av den grunn med tarvelige hersketeknikkar.

Det einaste du har komt opp med er at du indirekte betaler det i forhold til at bedriftene betalar mindre skatt, noko du seinare har argumentert i mot sjølv. Hadde reklame jamnt over ført til lågare resultat i bedriftene, hadde dei sjølvsagt ikkje nytta seg av reklame.

Så då kan vi vel konkludere med lågare skatt for Ola Nordmann med reklamefinansiering av tv-kanalar. Oioioi, for eit gode.

TPB - Ikke medlem lenger2014-06-14 22:37

Noterer meg at dine bidrag kun består av usaklig kverulering og forvrengning av andres påstander.

Valpen2014-06-14 22:47
Antall innlegg: 448

Det var da voldsomt til kverulering bearo. I det kranglete hjørnet?

bearo2014-06-14 22:50

Noter i vei du. Hadde eg notert alt og ingenting, så hadde eg notert meg at du no har brukt fem innlegg på å ikkje vere i nærheten av å besvare eit simpelt spørsmål om din ubegrunna påstand. At du heller velger ein nedlatande tone og rømmer spørsmålet med halen mellom beina seier meir om deg enn meg.

TPB - Ikke medlem lenger2014-06-14 23:01

Den som ikke har besvart et enkelt spørsmål, er du selv. Men nok om det. Jeg kaster ikke bort mer tid på en fjortis.

LeifSvein2014-06-14 23:27
Antall innlegg: 115

Tilbake til start: NRK er jevnt over en glimrende kanal som oftest sender programmer som man kan bryne seg litt på. Ikke slike programmer der man får servert en pupp, og så må ringe et 829-nummer etterpå for å gjette på hvem sin pupp det var, og dermed få muligheten til å vinne en uhyre eksklusiv backstage-date med eieren av den opprinnelige puppen som man skulle gjette hvem eide. For øvrig betaler jeg også min lisens med stolthet, glede og i trygg forvissning om at NRK står for kvalitet i en tid med ekstremt mye fordummende søppel på skjerm.

Cygnus2014-06-15 00:40
Antall innlegg: 44845

Bravo, LeifSvein!! og TPB!

alone2014-06-16 12:52
Antall innlegg: 387

Smaken er som baken :) Delt i to :) Deilig å kunne ha flere kanaler å velge mellom....

skrabla2014-06-16 16:46
Antall innlegg: 30

Er glad vi har et NRK med lisens slik at de kan lage gode programmer
uten å være avhengig av reklamepenger.Vi som bor i et sameie, og også
beboerne i borettslag,må betale penger for kanaler fulle av reklame.
Det er på grunn av fellesavtaler om TV-pakker, og dette er ikke noe vi ikke kan si nei til hvis vi vil ha TV. Så sånn sett betaler vi for reklame som vi ikke ser på!

bearo2014-06-17 20:56

Du trur med andre ord at reklamen på dei reklamefinansierte kanalane gjer dei kanalane dyrare? Altså at reklamen er eit gode du betalar for?

Riaa752014-07-18 21:59
Antall innlegg: 1329

Jeg ser nesten aldri på NRK , og misliker sterkt å betale lisens. Men har endret litt synspunkt etter OL i Sotsji. Ble ikke helt det samme med all reklamen ...:/

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?