Spillrom
Sjiraffen19
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede21
Mobilspill
Pågående8 556

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2014-08-28 00:09
Antall innlegg: 1807

He he , den første "spøkelseshistorien" som kommer i Aust Agder Blad...
Har vært skrevet om huset mitt tidligere , i en helt annen forbindelse .
Ville sikkert vært artig å lese om et annet "spøkelseshus" i Risør , men når det er mitt eget , vel...
Kan si så mye som at det ligger på Tangen/Kamperhaug .
Så e spørsmål til deg ¨kef¨_u : Har du bodd i Risør , og/eller har slekt her ?

alone2014-08-28 07:54
Antall innlegg: 387

Ta kontakt med åndenes makt???? jeg har en del familie i Risør..Kommer selv fra Kristiansand...Det var en fin historie....altså....det er mer mellom himmel og jord enn mange tror :)

kef_u2014-08-28 10:21
Antall innlegg: 20

Skjønner at det kanskje er en terskel for å "stå fram" med spøkelseshus, men tror nok det bare blir sett på som artig og spennende :D for det er jo det historien din er. og mange opplever jo sånne ting selv om de ikke er av den "alternative typen":) jeg er fra Risør, og har familie der.

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-28 11:29

Uff , nå hadde jeg nesten skrevet ferdig et litt "oppklarende innlegg" om denne stemmen , for å forklare at det umulig kunne vært utenifra ...
Innlegget "forsvant" før jeg fikk trykt på send . Hovedpoenget mitt var at huset mitt ikke ligger så nær naboer som de fleste husene gjør, i den tette sentrumsbebyggelsen . Bare en nabo jeg kan kalle nær . Og underetasjen min har bare en dør mot denne naboen , og den var lukka .
Hvis jeg hadde tenkt et øyeblikk på "gjengangere" da jeg hørte den stemmen , så ville jeg nok ha blitt "litt småsprø" ; hvem ville trodd meg ? Og jeg ville helst ikke tro det selv ... Så da jeg fikk kontakt med den ene dama i går , var jeg ikke alene om å ha opplevd noe merkelig ; en veldig lettelse .

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-28 11:41

Så langt kan jeg oppsummere at vi er 3 mennesker som har hatt til sammen 4 uforklarlige opplevelser i huset . Har ikke hørt noe fra noen andre som har bodd der i kortere eller lengre perioder .( Og håper ikke jeg hører noe heller ) . Så det var sannsynligvis et "forbigående fenomen" . Og disse damene har heller ikke opplevd noe lignende, noe sted, verken før eller siden .
Skal gå til grava hans å sette ned en rød rose . Håper han har fått fred .
Så jeg også kan få fred ...

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-28 15:33

Takk for at jeg fikk dele denne historien med noen av dere ordspillere !
Nå skal jeg snart gå til nærmeste nabo og fortelle "fortsettelsen" også .
Det hjelper å dele , og ikke bli latterliggjort .
Så da føler jeg at jeg er et skritt nærmere å akseptere det jeg , og de to damene , har opplevd .
Kanskje bli et klokere menneske ...

kuami2014-08-29 01:18
Antall innlegg: 586

Det finnes mye mellom himmel og jord....

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-29 18:51

Fortsetter litt til jeg ... : Som jeg skrev tidligere ; så var jeg veldig overraska over at disse hendelsene dukka opp i bevisstheten min så mange år etter ;over 6 år. I dag morges tror jeg at jeg skjønte hvorfor ;
eller skjønte og skjønte , fru blom ... Så til poenget : En uke i sommer
hadde jeg en leieboer som fortalte meg om en god kamerat , i fra Risør ,
som hadde dødd brått ,bare rundt 40 år ung . Jeg visste godt hvem han var , og hans bror . Denne mannen måtte amputere et bein , og hvis ikke jeg husker helt feil , det andre beinet også . Og hadde utrolig nok begynt å ta fatt på livet igjen , men så ville ikke kroppen mer .
Historien grep meg sterkt , og hjernen min kobla det sammen med de "rare" opplevelsene jeg hadde hatt ... altså at jeg dengang hørte en som var litt halt . Måtte le litt da jeg i dag morges forsto "sammenhengen". Hjernen er jammen meg underlig .

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-30 15:51

Til JamesO : Du sier at det finnes en gruppe e.l på FB som tar opp "slike ting" . Antar at FB er forkortelse for facebook ?
Jeg er ikke inne på facebook. Og har vel ikke lyst heller ...
Har forstått det sånn at du er litt interessert i det "alternative" .
Jeg har forgjeves prøvd å finne historier , på nettet , om noen som også har hørt en stemme , kanskje bare en gang , sånn som meg . En som i utgangspunktet er åpen for at det finnes mye uforklarlig , men som ikke bevisst søker det . For det man søker , finner man ...
Hvem er det som "melder fra" om sånne merkelige opplevelser ,f.eks . på FB ? Er det også noen sånne som meg , eller er det folk som i utgangspunktet tror på slikt ?

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-30 16:18

Må presisere at stemmen jeg hørte var veldig nær meg , føltes som et par tre meter . Og at jeg , heldigvis , aldri trodde at den kom "fra hodet mitt" . Vanskelig for å akseptere det jeg har opplevd , og skulle så gjerne hørt fra andre som i utgangspunktet "ikke kan forholde seg" til sånt . Og som sliter med å akseptere en tilsvarende opplevelse .
Uff , dette var et hjertesukk . Kanskje jeg får et svar fra JamesO , og så ebber denne tråden ut av seg selv ... Takk for meg !

abelon - Ikke medlem lenger2017-11-01 04:57

Nå har det gått over tre år siden jeg delte min historie med dere ordspillere . Fikk lyst til å skrive litt mer om det etter at jeg leste på NRK.no om forskere som mener de kan forklare "uforklarlige" hendelser .
Der ble det gitt eksempel på at gasslekkasje og ventilasjonsanlegg kan forklare noe av det "overnaturlige" , som hvisking og skygger , kuldefornemmelser og lignende diffuse fenomener . Høres fornuftig ut .
Jeg hadde verken gass eller ventilasjon i huset mitt . Jeg har forsona meg med at jeg ikke finner en "naturlig forklaring" på det jeg opplevde . Noen venner leide huset i en periode , og jeg bodde der selv en stund , men det ble for slitsomt ; når jeg var alene og det var stille i huset kom opplevelsene tilbake , og det ble umulig å slappe av . Så da så jeg ikke noen annen mulighet enn å selge huset .
Den eldre mannen som jeg hørte stemmen til døde i 1975 , han het Martin ....... det er nesten som om jeg har kjent ham . Er jo nysgjerrig på hvem han var , så jeg håper historielaget har noe info .
Fin opplevelse å ta med seg egentlig , så lenge man ikke bor i huset ...
Håper de nye eierne ikke får høre om hva jeg opplevde , eller opplever noe selv . Det tenkte jeg mye på de første månedene etter salget ; følte meg ansvarlig på en måte , men det roa seg heldigvis etter hvert .

trud2017-11-01 08:11
Antall innlegg: 7388

Hvordan reagerte hunden (?) din på det som skjedde? Og var det andre som reagerte som deg?
Du er kanskje mer sensitiv og mottagelig enn mange andre...
Det er mye uforklarlig som kan skje. Prøv å nøste opp i det du har opplevd nå når du har avstand til det !

abelon - Ikke medlem lenger2017-11-01 16:11

Ja , det har jeg tenkt på , hvorfor hunden ikke reagerte . Kanskje fordi den var i etasjen over ; jeg antar det er derfor . Jeg var alene i huset , og jeg husker at det var så stille . Huset ligger litt "bortgjemt" med bare en nær nabo , så det er jo ofte stille , men den stillheten som jeg husker så veldig godt når jeg åpna døra og ropte : hallo er det noen der ? flere ganger , den var spesiell . Kanskje fordi jeg lytta så intenst for å finne ut hvor vedkommende var .

abelon - Ikke medlem lenger2017-11-01 21:18

Da er det vel ikke stort mer å si enn at jeg har opplevd noe de aller fleste ikke kommer til å oppleve ... Det er en merkelig følelse at jeg egentlig ikke kan dele denne opplevelsen med noen . Men jeg har egentlig vokst som menneske etter dette , kan man si . Er full av undring , og føler inni meg at det er noe mer etter dette livet , og det er også en snodig tilstand ... Ofte når mennesker skal dø , er syke og venter på å dø , så tenker jeg på Martin , og ønsker å fortelle dem denne historien ; men gjør det ikke , selvfølgelig .

trud2017-11-01 21:34
Antall innlegg: 7388

Jeg har også følt ting, som 'noen' som holdt hånden sin - 2 ganger- på hodet mitt da jeg lå alene i en gjesteseng - litt ubehagelig - jeg kjente hånden - og andre episoder. Vet ikke hva du opplevde...

abelon - Ikke medlem lenger2017-11-01 22:55

Rett og slett stemmen til en eldre mann som døde i 1975 . jeg var lys våken , holdt på å arbeide men sto ganske stille . Da hørte jeg helt plutselig en stemme som snakka "vanlig" ganske nær meg på venstre side . Vil anslå at han snakka i mellom 15 til 30 sekunder . Tenkte aldri at han snakka til meg . jeg har aldri vært i nærheten av "det alternative landskapet" , så jeg var heller aldri inne på at det kunne være noe "uforklarlig" , det skjønte jeg først mange år etterpå .

abelon - Ikke medlem lenger2017-11-01 23:24

Har hørt at når noen opplever "merkelige ting" når de ligger nede , kan det fort være fordi man er i en slags søvnlignende tilstand . men jeg var våken , og holdt på med maling ,(ingen løsemiddelstoffer) bare for å utelukke det . Jeg har vært igjennom denne hendelsen temmelig ofte de siste årene for å være helt sikker på at den ikke kan forklares på en "naturlig måte" . Nå har jeg slått meg til ro med at denne hendelsen ikke kan forklares . Fordi jeg er en person som ikke tror på noe som helst egentlig ... så vet jeg at jeg ikke søker etter å forklare denne hendelsen som "overnaturlig" . De som kjenner meg godt vet at jeg ikke har "anlegg for å tenke alternativt" ; de mener at opplevelsen ikke lar seg forklare .Det har jeg , etter lang tid , begynt og godta .

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?