Spillrom
| Sjiraffen | 16 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 17 |
Mobilspill
| Pågående | 8 582 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-23 19:41 | |
![]() | Jeg for min del synes stempelet som "venstrevridd" i dag er svært utvannet, da veldig mange på høyresiden synes ALL presse/medier er det. Noe man aldri har funnet noe grunnlag for i de mange undersøkelsene som er gjort om temaet de siste 10-15 årene. Men, at NRK har en forhistorie som iallefall frem til 90-tallet i alt for stor grad knyttet de til Arbeiderpartiet, det er vel ikke til å komme bort i fra. | |
| Grautnisse | 2015-11-23 19:54 | |
![]() | Du trur at klimaendringane ikkje er skapte av oss menneskje, pellkjell. Eg for min del vil vera brennsikker før eg eventuelt slappar heilt av når det gjeld dette emnet. Tenk om det visar seg i ettertid at du trudde feil? Det er betre å prøve å gjera det ein kan for å prøve å stanse denne utviklinga og ta feil, meiner nå eg. | |
| pellkjell | 2015-11-23 20:11 | |
![]() | hmrf? Har pellkjell uttalt seg om klimaendringene? Tror ikke det nei, Grautnisse. | |
| Grautnisse | 2015-11-23 20:51 | |
![]() | Den hmrf'en var heilt på sin plass her. Ost er ost og hund er hund, men pellkjell er sjølvsagt ikke 1976kjell. Orsak! | |
| pellkjell | 2015-11-23 20:59 | |
![]() | Alt i orden! | |
| 1976kjell | 2015-11-23 21:11 | |
![]() | Forurensning i seg selv, f.eks i store byer der luften er dårlig burde absolutt gjøres noe med. Man kan gjøre mye ellers også, men ikke overdrive. Kasting av mat f.eks burde reduseres og selfølgelig burde regnskogen beskyttes. Eksempler på venstrevridning er mediafokuset som har vært på den reklamefilmen Anders Anundsen hadde fått laget, og bevæpning av politiet. Hadde AP stått for dette hadde det nok vært mer eller mindre greit for NRK | |
| Cygnus | 2015-11-23 21:18 | |
![]() | Nå ville jo ikke jeg kalle AP for særlig venstre da!! ;) | |
| Egentia | 2015-11-23 21:19 | |
![]() | Anundsens film var jo bare latterlig, senere bøtelagt og det nyopp-pussede fengselet nedlagt, og vi betaler millioner for tomme fengselsceller i Nederland. Mannen er jo helt på trynet, og jeg synes faktisk de har fart pent med ham. Han har jo latterliggjort seg selv så det holder. Tror ingen andre hadde klart å koke opp noe lignende, hverken i Høyre eller AP. Trist med slike amatørpolitikere som ikke evner å se sin egen begrensing. Og dette går på person og ikke høyre/venstre. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-23 22:03 | |
![]() | Men, 1976kjell : Fikk ikke "reklamefilmen" Anundsen massiv kritikk fra alle sentrumspartiene også, da? For du regner vel ikke regjeringens støttepartier Venstre, KrF og SP for en del av venstresiden i norsk politikk? | |
| 1976kjell | 2015-11-23 22:12 | |
![]() | Anders Anundsen har fått gjort noe, som f.eks å få ned fengselskøene . Media latterliggjorde Anders Anundsen. AP er nok på venstresida i politikken :) Når det gjelder klimaendringer som økt temperatur og stigning av havnivået er dette noe som i stor grad påvirkes av naturen selv, at det går i sykluser. Istider og varmere klima har vi hatt før | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-23 22:34 | |
![]() | Det er vel ingen som sier at Anundsen ikke har fått gjort noe, 1976kjell. Men, det er en lang vei derfra til å kunne være enig i at "media latterliggjør ham", særlig sett i lys av at han har fått massiv kritikk for en rekke forhold fra samtlige partier på Stortinget foruten FrP selv. Personlig er jeg overrasket over at han fortsatt sitter som minister, da tabbelista hans er langt større enn andre ministre som har måttet gå for lignende forhold. | |
| 1976kjell | 2015-11-23 22:56 | |
![]() | Da er vi uenig, Erik75. Sier ikke at FrP er feilfrie, mye feil med de også. Men verken media eller de andre partiene er ikke vant til at FrP har makt. Derfor blir feil FrP gjør belyst eksta mye | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-23 23:05 | |
![]() | Da får vi nok være enige om å være uenige, Kjell. Generelt er jeg av den oppfatning av at når det alltid er "alle andre" som er problemet, så bør man gå litt i seg selv. | |
| 1976kjell | 2015-11-23 23:33 | |
![]() | Som skrevet er FrP heller ikke feilfrie. Syns du overdriver når du skriver "alle andre" er problemet. Det er vel ikke så mange partier i Norge som lett innrømmer feil | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-23 23:38 | |
![]() | To ord : - Mistillitsforslag. - Samarbeidspartier. Det tror jeg ikke har skjedd før på denne siden av krigen. | |
| 1976kjell | 2015-11-24 00:17 | |
![]() | At samarbeidspartier kommer med mistillitsforslag har vel ikke skjedd i Norge i nyere tid nei. Ikke det beste FrP har gjort, men bra partiene ble enige etterhvert | |
| HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-11-24 00:18 | |
![]() | Jeg foretrekker faktisk nyhetene på TV2, jeg. Vet ikke helt hvorfor, men... Det er vel bare vanen, antar jeg. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2015-11-24 00:20 | |
![]() | til 1976kjell: hvem er de konservative partiene som nrk skylder på i det du kaller venstrevridning? Jeg oppfatter deg som litt vridd selv (en eller annen vei :-) når du unngår kanaler som argumenterer i mot oppfatningen du har om klima. Jeg tror det er viktig i en sak som klima å stole på forskningen og dens vesen, det handler om å prøve og feile, ellers blir man fort vridde. PS Einar Gerhardsen og Hanna Kvanmo er daue (litt stygt sagt), i Sandnes der jeg bor samarbeider AP og FRP så det griner, med stor suksess, det er en ny tid, alt i endring alltid som Heraklit sa, du kan ikke gå ned i den samme elven 2 ganger. Venter spent på svar om konservatisme :-)) | |
| 1976kjell | 2015-11-24 00:44 | |
![]() | Da må jeg si at du er litt vridd også, Klunk. Når det gjelder klimaet handler veldig mye om det i media i dag, begynner å blir litt lei det temaet. Er ikke mot å være klimavennlig. Kunne ha skrevet mye mer om hva jeg mener om klimaet, men det blir for mye å skrive om det her. Du kan lese mine meninger om klimaet tidligere i denne tråden. Hvis du googler ordet "venstrevridning" er det nok ikke bare jeg kaller det det. Du vet vel hva hvem de konservative partiene er. Satt på spissen handler mediafokuset NRK har også om å favorisere det venstresida står for, uansett hva. Husk at denne tråden skal være en generell debatt, hvis du har noen flere innlegg som kun er rettet mot meg kan du skrive en melding | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2015-11-24 01:14 | |
![]() | Beklager hvis du oppfatter dette som negativt mot deg, det er ikke meningen :-) Men jeg synes at du kommer med så sterke påstander at man må kunne tillate seg å svare på dem i det samme forumet som de blir presentert. Angående påstand om nrk`s angrep mot de konservative så er jeg noe uenig, det partiet som har blitt herset mest med de siste 30 år er vel frp, vanskelig for meg og kalle dem for konservative, de er vel det mest liberale partiet vi har i Norge. At jeg kan kalles en litt vridd person tror jeg på, men jeg liker selv å tro at jeg har et åpent sin, regner meg selv som en agnostiker. | |