Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 582 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ave - Administrator | 2015-12-24 00:28 | |
![]() | Det er da vitterligen forskjell på å ha alkoholholdig drikke til matinntak versus det å tro at man er på partyparty? For min egen del kan jeg ikke huske at mine foreldre ble til monstre selv om de delte en flaske vin eller tok både øl og akevitt! til julematen. Det er nesten så jeg får lyst til å si at man får herde unga med jevn alkoholbruk gjennom hele året..... Sa bare nesten ;) | |
| lups - Ikke medlem lenger | 2015-12-24 23:38 | |
![]() | Syntes ikke dette burde være en slags debatt her inne ..Syntes bare det blir litt feil fordi..om noen barn opplever mye fyll så er det jo ikke snakk om at den som KAN drikke i greie former, behøver slettes ikke å sette fra seg glasset ...I dag blir jo slike barn fortere fanget opp av medmennesker eller barnevernet .Før var det verre!!! Mange av oss er helt ødelagte i dag av det som foregikk den gang det var ,,lov,, og feste og bli fulle med barn i huset ...For ikke å snakke om alt det det kunne føre videre med seg,,, .Men sukk det var sånn det var den gang,,,Drikk og kos dere dere som kan :) Fortsatt fin Jul PS i dag er jeg en total avholdskvinne...Jeg har til dags dato ALDRI sett et,, normalt,, beruset menneske :( | |
| Fiskekroken | 2015-12-25 05:38 | |
![]() | Til Ave, og forsåvidt andre: Ja, det er forskjell på alkoholinntak til mat og party. Og det er de færreste voksne som blir til monster når de drikker en øl og en akevitt til juleribba. Men... det er forskjell på barn, både i alder og sensitivitet. Det er fint at du ikke tok skade av dine foreldres juleøl. Men hadde du vært ekstra sårbar, og sensitiv for endringer i foreldres væremåte, så kunne det ha opplevds som utrygt og skremmende, og da potensielt skadelig. For selv om man som voksen ikke merker at litt alkohol påvirker/endrer deg, så merker barn det. Om de minste barna er ekstra vare og sensitive for dette, vet man ikke når de er små. Sånt blir tydeligere jo eldre de blir. (mange større barn er dessuten flinke til å kamuflere sin høysensitivitet). Da kan dessverre skaden allerede ha skjedd. Er det verdt å ta den sjansen? For en kortvarig god smaksopplevelses skyld? | |
| Emil1960 | 2015-12-25 13:44 | |
![]() | Spis drikk og kos dere alle MED MÅTE, så vil mest sannsynlig ALT GÅ BRA ...God Jul !!!!! | |
| Fiskekroken | 2015-12-25 17:11 | |
![]() | Hva folk legger i frasen "med måte" er jo så individuelt. Når det er barn tilstede, er det lurt å være på den sikre siden, dvs nullinntak. | |
| SuperIvan | 2015-12-25 23:23 | |
![]() | Alkohol skader, spoer moren til min datter. Hun ble skadet som liten jente, og senere i livet. | |
| berrum | 2015-12-26 20:48 | |
![]() | Et glass rødvin til maten tror jeg verken skader på den ene eller andre måten. Fyll derimot, passer ikke sammen med barn enten det er julaften eller ellers i året. | |
| ei_heks | 2015-12-30 02:39 | |
![]() | Jeg har tatt det omtalte vinglasset til maten, men ungene har selvfølgelig aldri sett meg påvirket av alkohol. Det har i grunnen få andre heller. Jeg misliker selv den første svake følelsen av rus. Men jeg synes ikke annen drikke samspiller med maten på samme måte som god vin. Derfor tar jeg mitt sjeldne glass med god samvittighet, men kan helt klart bytte det ut med vann om det passer sånn. Så jeg er nok en av Pellkjell's "egoistiske drukkenbolter". ;) | |