Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 515 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-03-16 19:20 | |
![]() | Stryk for mange amerikanere på den testen ja . | |
| bris1 | 2016-03-17 04:28 | |
![]() | CaB, nå er det vel ingen som nekter noen å heie på sin favoritt. Det hindrer likevel ikke andre, meg inkludert, i å undres over hva som gjør at personer som Trump har så mange tilhengere. Og valgkamp er vel ment å få kandidatene til å stå tydelig fram med sine budskap, ikke være underholdning? Så var det dette med amerikanere, da.... Håper mange fler etterhvert ser hvilken skade feil person i førersetet kan gjøre, ikke bare "over there", men også i relasjon til resten av verden. Vi blir berørte, enten vi liker vedkommende eller ei. | |
| GreteSB | 2016-03-17 07:23 | |
![]() | Jeg håper og tror at majoriteten av republikanere ser hva Trump står for og stemmer demokratisk. Jeg håper på B. Sanders, men tror nok mer på H. Clinton. | |
| Cygnus | 2016-03-17 10:05 | |
![]() | Det uhyggelige med Trumpkampanjen er at det på mange måter minner om Hitlers 'rise to piwer' i 30-årene (han ble ærlig og redelig ! valgt!) - med lovnad om å finne tilbake til gammel storhet, rasisme, vold osv! Sier ikke at T er Hitler, men han leker dessverre med den ilden! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-03-18 16:09 | |
![]() | Ja , han har noen av de samme personlighetstrekkene som Hitler . Skremmende at så mange amerikanere ikke forstår at sånne mennesker kan gjøre stor skade . | |
| kingspencer | 2016-03-21 23:29 | |
![]() | Jeg liker ikke Hillary heks. Så hvis Sanders eller Trump vinner vil vi alle overleve 4 år til. | |
| bris1 | 2016-03-22 05:21 | |
![]() | Kingspencer, hvem er alle vi? Trump har mange han ønsker å utelukke fra det amerikanske samfunnet. Og jeg er ikke overbevist om at han vet at det er noe som heter utenrikspolitikk overhodet. | |
| Cygnus | 2016-03-22 10:50 | |
![]() | At du ikke liker Hilary er vel intet argument! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-03-22 17:58 | |
![]() | Bevissthetsnivå ? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-03-22 18:03 | |
![]() | Det er nok der det ligger , dessverre . Og det er det kanskje ikke mulig å gjøre så mye med ? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2016-03-31 06:18 | |
![]() | Selv håper jeg Sanders går av med seieren. Men slik det ser ut nå blir det et presidentvalg mellom Trump og Clinton. Er enig med alle dem som er forferdet over Trump sin oppførsel og kommunikasjonsmåte. Tror Trump får såpass mange stemmer pga at amerikanerne er misfornøyde med bl.a. den store arbeidsledigheten, at så mye av produksjonen er flyttet over til utlandet som for eksempel Kina der lønningene er mye lavere . Og det at mange amerikanere opplever det at de føler seg behandlet dårlig og herset med av makteliten i Washington som ikke i tilstrekkelig grad har sørget for en politikk som kommer middelklassen til gode. Amerikanerne føler at Trump fører et enkelt kraftfullt språk som taler makteliten imot og dette er som en utløsende faktor som gjør at Trump får mange stemmer. Så får jo Trump sikkert en del stemmer på det som han selv ytrer, nemlig at han ikke er kjøpt og betalt, han er jo den eneste av presidentkandidatene som har penger nok til å finansiere sin egen valgkamp. Han får stemmer også fordi noen føler at han ville være en sterk leder som beskytter amerika og amerikas interesser. Bare synd at flere stemmeberettigede er blinde for Trumps barnslige oppførsel og det at det kan stilles kritiske spørsmål til hans diplomatiske evner som i forhandlingssituasjoner med utenlandske statsledere kan gi uheldige resultater for å uttrykke det mildt. Og at hans kunnskaper om verden herunder ang. både innenriks- og utenriks politikk virker være veldig lave for en person som stiller som presidentkandidat. Trump ville nok f.eks. aldri greid å få en ståkarakter på en universitets eksamen i faget utenrikspolitikk med hans nåværende kunnskapsnivå og bare dette er jo helt horribelt. | |
| Cygnus | 2016-03-31 11:08 | |
![]() | Men han får jo inn masse penger!! | |
| Cygnus | 2016-03-31 11:09 | |
![]() | Altså til valgkampen!! | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2016-03-31 13:52 | |
![]() | Javel, ja jeg regnet jo med at han fikk inn litt penger, men det høres ut som om du mener Trump får inn ganske mye penger til å drive valgkamp, tror gjerne det jeg, har bare ikke lest om dette i media og det er tydeligvis amerikanere som ikke har fått dette med seg. Har du noen linker ang. dette Cygnus ? | |
| Cygnus | 2016-03-31 17:04 | |
![]() | Skal finne noen når jeg kommer hjem! Såvidt heg husket, har han i det siste LÅNT en god del til kampanjen, men før det var bidrag hovedkilden. Men mangler de store budragsyterne! | |
| Emil1960 | 2016-04-01 01:37 | |
![]() | Hva med Ellen degeneres ???????? | |
| Emil1960 | 2016-04-01 01:43 | |
![]() | Både kvinne , intelligent og homofil ....smash ?! | |
| Cygnus | 2016-04-02 14:26 | |
![]() | Beklager, JamesO, glemte hele spørsmålet (senil!) - har lest om dette i ymse utenlandske aviser men husker ikke hvilke var best - her er en side som har offisilelle tall - ekllers bare søk på Trump campaign financing eller noe slikt - det er emasse ute der. www.opensecrets.org/...=N 00023864 | |
| Cygnus | 2016-04-02 14:28 | |
![]() | Forøvrig har han lånt sin ehgen kampanje 10 milliarder, noe jeg tror jeg lesete i The economist | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-08-03 19:56 | |
![]() | Og nå kan man puste letta ut ! Trump har virkelig vist sitt sanne jeg , og blir ikke USAs neste president . Han går inn i historiebøkene som den narsissisten han er . | |