Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 517 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Cygnus | 2016-02-21 19:57 | |
![]() | Men nå, klunk, er vi alle kjempespente på HVILKE to kjerringer du er enig med!!! | |
| Cygnus | 2016-02-21 20:01 | |
![]() | Dyr og tanker - vel, det er jo ingen som mener at hunden skal tenke matematisk, eller om fremtiden - men husk at det ikke er lenge siden en virkelig mente at dyr ikke kunne føle smerte, glede osv. (Spør Descartes!). Det er neppe gjengs nå. Et skille går det mellom dyr som gjenkjenner seg selv - f eks i et speil - noe alle primater gjør / og de som ikke kan det. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2016-02-21 20:23 | |
![]() | Litt sent og unyttig å spørre Descartes, han er vel mest kjent for at han tok feil av alt :-), hans dualisme er vel avleggs. Du er førøvrig den ene kjerringen jeg er enig med Cygnus. Litt moro å mobbe deg , for du tåler det :-) Når jeg sier at hunden er lavest på rangstigen vil mange misforstå det. Hos meg er den det, samtidig er den noe av det som er kjærest for meg. | |
| Cygnus | 2016-02-21 21:34 | |
![]() | Mobb i vei, klunk, vi ser - oftest? - øye til øye! ; ) PS Hvis en kan noe om hunder, vil en ikke misforstå det med hunden og rangstigen! | |
| Cygnus | 2016-02-21 21:39 | |
![]() | Forresten interessant i en annen tråd er det noen som regarerer på ordet kjerring - men det er faktisk et ord som a) ikke er negativt i utgangspunktet, men en avledning av kar/karl, dvs en kvinne eller kone (og kanskje litt gammel!) - viktigere b) i mange deler av landet vårt er kjerring helt nøytralt - mann/kar og kjerring. | |
| auau | 2016-02-21 23:21 | |
![]() | Ordet Kjerring er hedersbetegnelse, faktisk. Vi tolker det dithen, damer! Og, så sant, så sant, dette at hunden har det godt når vi har oppdratt den riktig. Ingen bure ha hund om de ikke gir den god og konsekvent opplæring! | |
| Emil1960 | 2016-02-21 23:38 | |
![]() | Er det særlig forskjell på gammelgubba og kjerringer ? | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2016-02-22 00:47 | |
![]() | Jeg liker ordet, men alle er ikke enige det, spesielt kjerringer, du får ta det som et kompliment at jeg tørr bruke det mot deg!! | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2016-02-22 00:51 | |
![]() | Jeg kan godt bli kalt gamlegubben, synes jeg kler den:-) | |
| Emil1960 | 2016-02-23 16:09 | |
![]() | Hvor ble det av trådens mening ? Har vi havnet på gubber og kjerringer ? | |
| ave - Administrator | 2016-02-24 00:22 | |
![]() | Hvis du ønsker en ordentlig debatt tror jeg det er lurt å spisse problemstillingen litt mer en det du startet med. F.eks. - "det er et stort ansvar å oppdra barn til å bli gagns mennesker, burde vi bli kvalifisert til det gjennom å gå foreldrekurs, "bestå" foreldreprøve eller noe sånt?" Eller "hvordan kan vi som foreldre preget av vår mer eller mindre vellykkede barndom gi våre barn en god, trygg og fornuftig oppvekst; fri fra psykisk og fysisk vold, omsorgssvikt, fyll, overgrep etc etc, trenger vi foreldrekurs som lærer oss sinne- og frustrasjonsmestring så vi ikke skriker til og slår barna våre når vi skal være den trygge VOKSNE?" I min forståelse er det faktisk absurd at når vi blir dyreeiere så skal vi gå på kurs og lære den riktige oppdragelsen av dyret, mens menneskebarna våre, de er prisgitt de mer eller mindre skadde foreldrene de har, uten kursing.... | |
| Emil1960 | 2016-02-24 14:48 | |
![]() | Ja , det er AKKURAT det jeg mener ... noen går for lut og kaldt vann , det være seg dyr eller barn ! | |
| Cygnus | 2016-02-24 15:18 | |
![]() | Det ser jo ut til at det ikke er noen stor uenighet akkurat om det, Emil! | |
| Emil1960 | 2016-02-24 22:00 | |
![]() | Vel.., når folk snakker om kunstig befruktning etc,så er de VEL ute av kurs her ?! | |
| Cygnus | 2016-02-24 22:09 | |
![]() | Ja jeg skjønte ikke hvordan akkurat DET kom opp - det var jo helt malapropos - men det skal du bare overse, Emil, det var nok noen som misforsto eller noe! : ) | |
| Emil1960 | 2016-02-24 22:15 | |
![]() | Merkelige oppfatninger enkelte har ! | |
| Cygnus | 2016-02-24 22:25 | |
![]() | : ) | |
| Emil1960 | 2016-02-25 14:12 | |
![]() | Ok ...jeg ser at enkelte folk skriker til barna sine , istedenfor å forklare hvorfor og hva ...jeg ser bl.a.hundeeiere som ikke hverken går tur med hunden(e) , og hundeeiere som DRAS av hunden , noen ganger går barn tur med hunden , for det gidder ikke de voksne , og her kan det oppstå farlige situasjoner ...hannhunder som sloss fordi de lukter tisper, tisper som er krakilske, er hundene store , så kan det være svært vanskelig for en unge p holde styr på en slik situasjon ! Derfor mener jeg sterk at når folk skaffer seg hund , at det bør innføres et sertifikat....hvor man lærer hundens språk, og virkelig vet hva det innebærer på alle måter - til det beste for alle ! | |