Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 565 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| AaseB | 2018-01-18 23:05 | |
![]() | Jeg regner med at noen greier å tenke litt selv, ritalina. Men sikkert ikke alle, nei. Sukk, Erik! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-18 23:10 | |
![]() | Hva er «sukk», Aase? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-01-18 23:11 | |
![]() | Ah! Nå er det du som tåkelegger og konspirerer. Vel, vel, du om det. Aase. | |
| AaseB | 2018-01-18 23:40 | |
![]() | Sukk er et dypt og hørbart åndedrag, definisjonen står i ordboka. God natt! | |
| bris1 | 2018-01-19 18:27 | |
![]() | Dagsnytt 18 i dag. | |
| Puddelgal - Ikke medlem lenger | 2018-01-19 19:28 | |
![]() | Årets presseøyblikk #når Solvang plukker Lurås fra hverandre. Dette burde være lærebokstoff for de som ennå tror at resett.no er en seriøs medieaktør | |
| bris1 | 2018-01-19 22:05 | |
![]() | 👍🏻 ; | |
| bris1 | 2018-01-19 22:06 | |
![]() | :-) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-19 22:39 | |
![]() | Solvang er dritflink. NRKs beste kort på de fleste felt. | |
| Cygnus | 2018-01-19 22:49 | |
![]() | Enig, Erik! Han er god! | |
| bris1 | 2018-01-20 04:50 | |
![]() | Han er absolutt en av de bedre. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-20 10:05 | |
![]() | Ellers lurer jeg også fortsatt på hvem AaseB sikter til når hun snakker om "en viss gjeng". Eller hva hun mente med "Sukk, Erik!". | |
| AaseB | 2018-01-20 11:07 | |
![]() | Og jeg tenker at, som meg, velger du selv hva du vil bruke tid på. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-20 11:16 | |
![]() | Da synes jeg vel med respekt å melde man bør bestemme seg for det før man går inn i en debatt med ganske skarpe anklager som ingen helt skjønner hvem de er rettet mot. Eller fortsetter med å legge ut høylydte sukk, uten å forklare hva man sukker for. Det er rett og slett en ganske ufin stil, synes jeg. | |
| Cygnus | 2018-01-20 11:51 | |
![]() | Så så, barn!! Eller Rolig bare rolig, som Karlson på taket sa!! Hilsen Tante Sofie! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-20 11:59 | |
![]() | En liten avsporing i anledning Karlson på taket : Jeg var med niesen min på Det Norske Teateret for en del år siden for å se Harald Heide Steen jr som Karlson. Og i det han kommer ut på scenen så roper en unge fra raden bak oss : "Pappa! Se! Det er Dynamitt-Harry!" | |
| Cygnus | 2018-01-20 12:02 | |
![]() | :) | |
| AaseB | 2018-01-20 12:23 | |
![]() | Hehe, Cygnus! Det visse gjengen jeg tenkte på sitter nok høyere på strå enn her på ordspillsidene, Erik. Om du trodde jeg siktet til deg, så nei. Jeg sukker fordi det virker som at du ønsker å forsterke begrepet venstrevridd presse. Det finnes en del andre ord på noe en del folk i kommentarfeltene mener er et fenomen for tiden. Jeg ser at media24 også bruker det begrepet for å skape en klikkbar overskrift. At seriøse journalister, som oftest setter seg inn i hva anerkjent ekspertise fra flere hold sier om de sakene de omtaler, ikke blir likt av høyresiden, kan da ikke være noen bombe for noen. Svaret er at de produserer sine egne "nyheter" og forlanger å bli tatt seriøst av folk flest. I TSG-saken nå ble de heldigvis gått hardt på og avslørt, som vi så i Dagsnytt 18 i går. Det er ikke første saken de publisere der "bakgrunnssjekken" har blitt gjort på samme måten, for å si det sånn. Skal høyrepopulistene fortsette sin framgang, er de avhengige av at folk vurdere nettsider som Resett, Breitbart, Rights og Document som seriøse aktører i nyhetsbildet. Å forsvare dem her inne, som det virker som at det er få som er interessert i politisk debatt, det mener jeg er ufint. Så, nå har jeg fått sagt det jeg ønsker om dette. | |
| bris1 | 2018-01-20 12:54 | |
![]() | Amen, Aase | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-01-20 12:58 | |
![]() | Nei, jeg trodde ikke du siktet til meg når du skriver om "en viss gjeng". Men, du gjør fortsatt ikke rede for hvem du mener her, til tross for at du har lagt frem en ganske sterk påstand. Jeg har heller ikke noe ønske om å "forsterke begrepet venstrevridd presse". Men, jeg blir faktisk ganske provosert når du velger å sukke det bort, for å si det sånn. For dette er da hverken noen hemmelighet, eller noe veldig kritikkverdig i seg selv at norske journalister og redaktører er langt "rødere" enn befolkningen generelt. Det som jeg imidlertid synes blir kritikkverdig, er når man forsøker å vri det som er et så veldokumentert (og for de aller fleste av oss helt ukontroversielt) faktum over så mange år, og like mange undersøkelser, til å antyde at bransjens egne nettsider bare bruker dette som en "klikkbar overskrift", og at grunnen til at journalister blir mislikt av høyresiden er at journalistene har satt seg ordentlig inn i ting. Jeg synes heller ikke det på noen måte er ufint å skulle forsvare Resett eller HRS her inne for de som ønsker det. På samme måte som det må være helt i orden å kritisere de. Og selv om jeg er helt enig i at Lurås gjorde en svært spak figur i gårsdagens DAX18, så kom han med et relativt relevant sluttpoeng. For der man de første dagene kritiserte Resett for å spre ubegrunnede og falske rykter, så er det ingen som nå lenger betviler at hendelsen i seg selv var reell. | |