Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 808

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-18 21:59
Antall innlegg: 1630

hahaha, du kan kunsten å analysere og forstå i hjel. Den skal du ha :-).

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-18 22:34
Antall innlegg: 1807

Og jeg har det moro ! Men heldigvis driver jeg ikke på sånn jevnt over i hverdagen ; da hadde jeg vel vært innlagt ! Men tenk at jeg har fått muligheten her på ordspill ! Strålende .
Jeg oppretter nok en tråd om ABB etter hvert ; liker ikke å tenke på ham , men nå er det snakk om at han "prøver å bli løslatt" . Da kan jeg ikke dy meg ; dette må analyseres ! Men , en liten pause først , analysering tar på , puh ...

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-18 22:37

Han blir jo ikke løslatt!

Tipper du stemmer SV. ;-)

Cygnus2018-02-18 22:51
Antall innlegg: 44845

For en gangs skyld er jeg på abelons parti!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-18 22:52

SV?
;-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-18 23:16

Selveste Kjempekranglefanten er på mitt parti , ikke dårlig !
Men , så falt jeg egentlig litt av lasset . Du mener vel på min side ?
Du vil analysere sammen med meg ! Forhåpentligvis ikke analysere meg ... SV ? , nå har jeg falt av igjen .
For trøtt , det er en ny dag i morgen . Siste spill før loppekassa .

Cygnus2018-02-18 23:21

Nei, ritalina, lengre til venstre!!!

Cygnus2018-02-18 23:22

Men venstre og høyre blir mer og mer meningsløs terminologi!

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:02

Litt i fra høyre litt i fra venstre , en salig blanding . Hakke peil på politikk . Jeg landa på De grønne ved siste valg . Fulgte rett og slett bare valgomaten ! Nå skal jeg stille et lite spørsmål , først til deg Cygnus : Er det et område her i livet som du mener at du har litt mer innsikt i enn "de fleste" , og ville du da være "frista" til å informere oss som ikke har så mye peiling ? Fordi du ønsker å formidle noe du synes er viktig . I tilfelle hva ? Kan jo gi det samme spørsmålet til ritalina . Tar dere utfordringen ?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:10

Jada. I en årrekke har jeg fokusert på dårlig, uvettig, kynisk osv dyrehold. I den forbindelse er det naturlig å trekke fram synderne. Hvem er det? Jo, bøndene. Men vil bøndene og SP-politikerne høre? Neida, de vender sitt paranoide øre til, hopper galant over temaet dyrehold og tviholder på sin for lengst utdaterte gårdsdrift og holdninger.

Og rett som det er så klikker de........ :-/.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:14

www.ordspill.no/foru...ad id=12751

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:29

Ja , det er flott å kjempe for dyrene . Har selv hatt hunder siden jeg var 16 . Og nå får jo hundene mer og mer "status" , de er uunnværlige for oss mennesker i mange sammenhenger . Men kua og grisen og de andre dyra i "båsene" blir ennå ikke tatt så mye hensyn til som de burde . Men det går vel fremover der også ?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:33

La oss håpe det! Et mulig framskritt er regjeringens planer om å legge ned pelsdyrnæringen. Så får vi se da om det om de blåblåe og litt grønne holder ord.

I mellomtida får vi kjempe der vi kan; bli med i organisasjoner, stille på demonstrasjoner, stand, ja i ulike forum. Ikke minst i ordspillforumet ;-)

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:34
Antall innlegg: 11608

...eller går det heller bakover, med stadig større bruk/gårder, mer automatisering, o.s.v.?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 22:46

Det er fint å få egg og melk fra dyrene , men vi trenger jo egentlig ikke å spise dem . Hvis vi ikke ser på dem som mat , vil vi da respektere dem mer ? Jeg spiste nesten ikke kjøtt i mange år , følte ikke for å spise et annet levende vesen som jeg likte , for vi mennesker liker jo ofte dyrene .Så begynte jeg av en eller annen grunn å spise kjøtt igjen , men var ikke spesielt bekvem med det , så nå har jeg slutta for godt ; eller nesten ... spiser litt kylling men ikke ofte . Tror at det går mye på respekt ; å sette seg inn i hvordan dyrene har det , da er det lettere å ta gode valg .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-19 23:06

Industrielt landbruk = kynisk dyremishandling.

abelon; styr unna kylling. Kyllingdriften er en av verstingene.
Men hvor ble det av ABB-tråden din?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 23:27

Uff ja , ikke noe mer kylling i min mage , hvis jeg vil kyllingen vel .
Det var samboeren som ville ha kylling , og jeg protesterte ikke , litt flaut. Hvis vi skal få et bedre dyrehold , så må hver eneste en av oss ta et oppgjør med oss selv , og stille oss selv "ubehagelige" spørsmål . Så da er vi nesten inne i "forstyrrelseslandskapet" igjen gitt ! Hvis vi kan sette oss selv i den andres sted , i dette tilfelle dyrene , så vil vi ta bedre valg .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 23:35

Trump stiller ikke seg selv så mange "ubehagelige" spørsmål .
Konfronterer ikke seg selv i særlig grad . Og det er ikke helt bra .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-19 23:39

ABB tråden ja , kan ikke du starte den ritalina ? Så henger jeg meg på etter hvert . Med fare for at jeg kan analysere den i hjel .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-19 23:42

Det var din ide, så værsågod ;-)

Tipper du analyserer den i hjel uansett :-)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?