Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 805 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 14:34 | |
![]() | he he - ja nå fikk jeg meg i hvert fall en god latter ! Da jeg leste Erik75 sitt innlegg så så jeg ikke I en : I partiet ; jeg leste : dette har vært snakket om av FLERE partier ; ikke av FLERE I PARTIET ! Og da må jeg skylde på at jeg er temmelig nærsynt , og har briller , men ikke alltid på ! Nei , nå ble jeg letta gitt ! Det er bare SVere som er på bærtur . Ikke FLERE partier . Jeg har lest feil før også her og der , og det blir litt moro av det da ! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 14:49 | |
![]() | Og da skjønner alle at jeg ikke er helt politisk engasjert ! Jeg lurte jo litt når samboeren ikke reagerte i det hele tatt ! Er du helt likegyldig da mann , tenkte jeg , men så begynte jeg å lure : er det noe jeg ikke har med meg mon tro ? Og det var det jo ! En liten bokstav ! | |
| Cygnus | 2018-03-10 15:42 | |
![]() | Men Oddny er faktisk et fantastisk menneske! Og har nettopp gjennomlevd kreftsykdom med mot og styrke. Bare så det er sagt! Men forslaget er ikke så lurt, selvsagt! | |
| Cygnus | 2018-03-10 18:09 | |
![]() | Forresten er det jo allerede land som har endret sine nasjonalsanger!! | |
| bris1 | 2018-03-10 19:04 | |
![]() | Ritalina, jeg leser selvsagt ALT du skriver. Hva mener du jeg gikk glipp av? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 20:30 | |
![]() | Ja , "fantastiske mennesker" kan også gjøre dumme ting ! Nå skal jeg spore av litt igjen ... jeg har en barndomsvenn som ofte omtaler mennesker hun møter som fantastiske . Hvorfor sier man ikke bare noe i denne gata : En OK person . Hvis noen sier til/om meg at jeg er OK person , så tenker jeg at jo , det stemmer som regel , men ikke alltid . Hvis noen skulle omtale meg som fantastisk, så ville jeg få en flau smak i munnen . For det finnes ikke fantastiske mennesker . | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 20:34 | |
![]() | Nelson Mandela ; Mor Theresa . (det er de jeg kan komme på i øyeblikket) . Kan tenke meg at de ikke ønska på bli omtalt som fantastiske . He he - litt moro når man får dilla på å skrive i Ordspills Forum ! | |
| Cygnus | 2018-03-10 20:39 | |
![]() | Jo jeg snakker vel ofte litt hyperbolisk, men la meg si det sånn: litt av en dame, og på mange måter beundringsverdig! Greit, bris? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 20:40 | |
![]() | Eller , det var selvsagt fanatisk Cygnus mente ! Ikke mange bokstaver som skiller der . | |
| Cygnus | 2018-03-10 20:43 | |
![]() | Nei det var absolutt ikke fanatisk! Stakkars dame, hun ble spurt av nrk fordi andre land har endret sine sanger (Canada og -faktisk - det ganske så konservative Østerrike!). | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 20:45 | |
![]() | Hyperbolisk ? Bris ? Cygnus : ikke "skyld på" bris . Det er bare meg , abelon , som plager deg litt . Aldri i mitt liv hørt ordet HYPERBOLISK . Må sjekke . Er du en skikkelig Ordnerd Cygnus ? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 20:48 | |
![]() | Bris: jeg skrev til abelon i sted, det var nå bare det. Imponerende at du leser ALT jeg skriver, da er du travelt opptatt :-) Btw, håper aaseb er fornøyd med breddeinnsatsen min i forumet ;-) | |
| Cygnus | 2018-03-10 21:01 | |
![]() | Abelon - jeg tror kanskje ikke ordet brukes med den meningen på norsk - det er en annen av mine feil: lager opp ord på norsk som egentlig er engelske!! | |
| Cygnus | 2018-03-10 21:02 | |
![]() | Jo jamen finnes det: hyoerbolsk!! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 22:55 | |
![]() | Aha - du har jo bodd i USA ! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 23:21 | |
![]() | ALT ! Absolutt alt ritalina skriver blir lest av Bris1 . Hvis Bris hadde vært mann , så ville jeg tenkt at ritalina hadde fått en beundrer . Den eneste som leser ALT jeg skriver er meg selv , og av og til spør jeg samboeren hva han synes . Men , hvis noen andre enn meg leser dette innlegget , så vil jeg spør dere om dere av og til eller ofte eller sjelden eller aldri leser deres eget innlegg om igjen ? Og i tilfelle hvorfor ? Jo , grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke er vant til å uttrykke meg skriftlig , og da kommer usikkerhetsmomentet inn . Synes mange av dere bruker ordene bra , og formuleringene og i det hele tatt så virker mange av dere ganske drevne på å uttrykke dere skriftlig . | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 23:35 | |
![]() | Men , nå går alt så meget bedre ! For det er faktisk ganske gøy å uttrykke seg her , og lese . Husker at jeg for flere år siden hadde en surmaga kommentar her : Hvorfor holder dere på med å skrive om så mye som ikke handler om Ordspill , skrev jeg ... hahaha ; den var dum gitt ! Innerst inne hadde jeg lyst til å skrive litt selv , men våga ikke . Så , mye senere tok jeg mot til meg , med litt hjelp av samboeren som er veldig god med ord . Og plutselig har jeg gått helt bananas , nesten som ritalina , med den store forskjell at hun er NORSKLÆRER , hjelp . Men , jeg har ikke fått trusler om utestengelse eller politianmeldelse , så da er det bare å fortsette . | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 23:42 | |
![]() | Skriv i vei, abelon, skriv i vei! Se på meg, jeg fortsetter selv med opptil flere trusler om politianmeldelse. Utestengelse har jeg ennå til gode. Og norsklæreren; legger jeg vekk her.... Du er et friskt pust, den skal du ha :-) | |
| bris1 | 2018-03-10 23:57 | |
![]() | abelon, jeg skjønner at ironi er vanskelig å fange opp nå man uttrykker seg skriftlig. Ingen grunn til å ta bokstavelig alt som skrives her. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 00:25 | |
![]() | Takk takk ! men friskt og friskt fru blom ... Jeg er ikke flink med ironi , tror jeg , liker det kanskje ikke ; eller er det noe jeg kanskje må lære ? Men , har på følelsen at det ikke er noe for meg . Husker Jan P . Syses berømte : Ta nå ikke den ironiske tonen ! Senest her forrige dagen sa samboeren til meg at det han sa var ironisk ment ; men he he (heldigvis kan jeg le av meg selv da) , jeg forsto ingenting ! Absolutt ingenting . Kanskje ikke det er alle som forstår ironi ? hehe . Jeg tok en såkalt personlighetstest for mange år siden , og der skåra jeg veldig høyt på at jeg har "en klar tanke" , uten at jeg helt forsto det heller ... ufff og uff . Men personlighetsforstyrrelse r har jeg greie på ! | |