Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 480

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-01 23:17
Antall innlegg: 1807

Det ene påvirker det andre. Men jeg er ganske sikker på at eventuell helseskadelig stråling bare er en liten del av forklaringen på disse menneskenes problemer. Et traume kan "sitte så dypt" i et menneske, at muligheten for å jobbe med det kan være umulig. Og hva gjør man da?
For å ikke "gå fra vettet" er det mange som "lurer seg selv", og finner "godtagbare" forklaringer på problemene. Sannheten kan være for vond å forholde seg til.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 10:43
Antall innlegg: 1984

Ja, men her er det viktig å være obs på det faktum at mange i årevis har merket seg at de reagerer og blir syke(re) når de eksponeres for stråling. Hver gang.

Når det er sagt så er jeg heller ikke i tvil om at noen bare skylder på stråling som årsak til helseproblemer fordi de ikke finner andre årsaker.

Og disse TV-programmene til Andreas Wahl er jo på barnehagenivå … :D

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 12:16

Jeg synes ikke jeg skal beklage det jeg skrev om Andreas Wahl sine programmer ut ifra at dette underforstått er min mening og tatt i betraktning settingen i dette forum angående nevnte tema. Jeg synes hans programmer er veldig enkle og enkelte episoder finner jeg stadig ting å kritisere ang. vitenskapelige forsøk. På den annen side er jo programmene interessante for folk flest som søker å øke sin egen kunnskap innen naturvitenskap.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-02 13:40

Når du skriver at "de reagerer og blir syke(re)" når de eksponeres for stråling. Hver gang. Så er det deres oppfatning du går ut i fra. Sikkert helt reelt for dem at de føler det sånn; men det er kun hver enkelts subjektive opplevelse i en situasjon. Og hvorfor skal man "ta det for god fisk" sånn helt uten videre? Selvfølgelig må man ta et menneske på alvor når de mener at stråling gjør dem syke. MEN man kan jo likevel være kritisk. Hvorfor ikke ha to tanker i hodet samtidig? Holde alle muligheter åpne, og virkelig ønske å finne svaret.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-02 14:18

Er det "tabu" å stille nysgjerrige/kritiske spørsmål til en person som mener at stråling gjør vedkommende syk? Mennesker som "frykter" spørsmål om sin egen overbevisning, de er det vanskelig å forholde seg til. Den motstanden man fort føler da, det er som en mur. De har bygd seg en indre forsvarsmur som det kanskje er umulig å trenge igjennom.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-02 14:20

Men tilbake til demonstrasjonen. Hvordan gikk det tro ?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 14:33

Ja si det. Regner med å få tilbakemeldinger i løpet av de neste to dagene hvordan demonstrasjonen gikk.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 14:47

Ja det er klart at de som har fått smartmåler er psykisk engstelige om disse har blitt informert om helsekonsekvenser. Hos disse foregår det psykologiske prosesser der de gjør mye for å forsikre seg om at smartmålerne ikke er helsefarlige. Det er en fornektelse på gang. For eksempel kjemper de i forumdebatter for å prøve å bagatellisere problemet, fornekte problemet og støtte seg på enkelte forvaltningsorganers lite gjennomtenkte syn på saken. Enn så lenge.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:15
Antall innlegg: 1630

tjomlid.com/2014/09/...tr alesyke/

"Helgardering

Hvordan slik frykt eller «lavgradig angst» slår ut, kan variere, men vi ser det gjerne som hodepine, utslett, kvalme, søvnproblemer, smerter, åndenød og så videre. Dermed blir det litt pinlig påfallende å se Folkets Strålevern og Foreningen for el-overfølsomme (FELO) liste opp nettopp denne type symptomer som eksempler på hva el-overfølsomhet fører til. De passer på å knytte så mange diffuse symptomer til stråling at enhver som trenger å finne en årsak til sitt helseproblem når fastlegen og spesialistene kommer til kort, vil føle seg hjemme i listen deres."

Så langt Tjomlid. Men kanskje noe å tenke på?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:22

Et viktig poeng med stråling fra teknologi er at dette forverrer alle typer sykdommer.

Nettopp fordi strålingen åpner kalsiumkanaler i for stor grad og slipper inn for mange kalsiumioner i cellene. Noe som medfører en oksidasjonsprosess i vellene med fere ulike typer celleskader. Bevist ved forskning. Og slike kjemiske prosesser som her nevnt er FELLES for de feste sykdommer.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:22

Jensine: NEI, det er ikke slik ...."at de som har fått smartmåler er psykisk engstelige om disse har blitt informert om helsekonsekvenser."

NEI, det er heller ikke slik at ..." Hos disse foregår det psykologiske prosesser der de gjør mye for å forsikre seg om at smartmålerne ikke er helsefarlige."

Og, NEI, det er heller ikke slik at..... "Det er en fornektelse på gang."

Og tror det eller ei, det er heller ikke slik at ..... "For eksempel kjemper de i forumdebatter for å prøve å bagatellisere problemet, fornekte problemet og støtte seg på enkelte forvaltningsorganers lite gjennomtenkte syn på saken."

For vet du, folk flest, ja med og uten smartmåler er i liten grad opptatt av smartmåleren sin. Eller naboen sin.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:36

Har man blitt informert om helseskader så kan engstelsen komme . Om man ikke forstår forskningen bak eller gidder lese seg opp på dette så er det jo naturlig at man ikke engster seg.

Men det er klart at 99% av befolkningen har ikke blitt informert om helseskader pga stråling så disse engster seg jo ikke.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:39

Du er nå selv inne i en fornektelsesfase ritalina, ved at du prøver å sette hjernen på fornektelse og ikke ønsker å tro på at denne strålingen kan være helsefarlig. Derfor angriper du her i forum.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:40

Mao, innlegget ditt hvor du skriver om psykisk engstelse, psykiske prosesser, fornektelse, forumdebatter, bagatellisering, fornekting osv,
stemmer ikke.........med virkeligheten, ikke sant?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:43

Nei, (leses med rolig innestemmme): Jeg angriper ikke, jeg prøver å ta deg alvorlig. Jeg prøver.....!

(Fortsatt rolig innestemme)
Jeg er ikke i fornektelsesfase når det gjelder smartmålere. Jeg er ikke særlig interessert i smartmålere. Så enkelt er det.

Men er jeg umåtelig nysgjerrig på deg og tankesettet ditt.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:44

Fornektelse gjelder for dem som er informerte om helseskader pga. stråling.
Det var det jeg skreiv.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:47

Personlig så tror jeg du ikke har kunnskaper nok til å forstå det jeg skriver ang. dette med kalsiumkanaler, kalsiumioner osv... Skjønner du hva jeg prater om her ritalina ? Dersom du ikke skjønner dette så er det jo ikke noe vits i å diskutere med deg.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 17:51

Skjønner du hvordan elektromagnetisk stråling kan endre formen på molekyler i cellene og dermed celleorganeller ?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-02 18:02

Vet du, jeg tror nok at det er kun du i hele universet som skjønner dette. Og skulle du råke på noen med samme fagbakgrunn, men så viser det seg at de ikke deler ditt syn, ja, da har de vel ikke skjønt det de heller ;-)

Ps i mellomtida her nå, har jeg spist vegetarpizza, noe å tenke på for deg som spiser opptil flere kjøttmiddager hver dag. :-)

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-02 18:10

Sannheten er at store andeler av det vitenskapelige miljøet ikke har satt seg inn i effektene av ikke-ioniserende stråling.

Og jeg deler syn med mange vitenskapsfolk verden rundt som har for eksempel innehar doktorgrader i biologi og andre fagområder. Faktisk. Bare les på Flydals blogg.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?