Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 472

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2018-06-13 14:14
Antall innlegg: 44845

Ikke noe negativt, men den er ingenting - du har bel lest det som står det? Det eneste som er forskjellig fra tidligere forhandlinger, er vel stort sett at det var oresidenteme selv som var der.

GreteSB2018-06-13 14:25
Antall innlegg: 7777

Det tror jeg har med personen Trump å gjøre. Han har, mildt sagt, gjort og sagt mye rart.

Jeg har lest i media at journalister gir han kreditt for å delta på dette møtet, så det er vel ikke bare negativt.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-13 14:36
Antall innlegg: 11608

"Ingenting", Cygnus?

Jeg synes da det vitterlig er et stort steg i riktig retning at USAs president annonserer at som en del av avtalen skal USA nå slutte med disse felles militærøvelsene med Sør-Korea rett utenfor Nord-Koreansk farvann, f.eks.
Om det er ett eneste enkeltstående tiltak som virkelig kan bidra til å senke spenningsnivået i området, så må det da det være ett av de aller viktigste.

berita2018-06-13 15:11
Antall innlegg: 848

Ja det er storartet, men jeg syns likevel kke det er rart at det er mye fokus på Trump En avtales gjennomførbarhet er avhengig av avtalepartnernes troverdighet og evne til å se og forstå konsekvensene av det de avtaler. Jeg greier foreløpig ikke tro at Trump har det som trengs for at dette skal lykkes, han har altfor mye fokus på seg selv og egen heder og ære. Håper inderlig at jeg tar fullstendig feil! Han vil jo få massevis av heder og ære hvis ette går bra!!

Cygnus2018-06-13 16:05

Det er vel nettopp det med slutt på militærøvelsen som blir sett på som ganske uforsiktig av SKorea - og som de ikke ble rådført om. Men herregud Erik - du virker litt som om du tror jeg og andre som er litt forsiktig mht håp er IMOT tilnærming bsre fordi Trump gjør det!! Du tar feil!

Cygnus2018-06-13 16:10

En liten ovetsiktssrtikkel
edition.cnn.com/2018...in dex.html

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-13 18:34

Nå er det jo først og fremst medias rolle her jeg har kritisert, Cygnus.
Og som jeg selv skrev et par innlegg over her, så er jeg selv skeptisk til hvorvidt det vil bli noen varig løsning/bedring her, nettopp p.g.a. at det alle skriver om her.

Men, synes du ikke det er en vesentlig forskjell i hvordan denne avtalen fremstilles mediene, sammenlignet med f.eks. Obamas atom-avtale med Iran for noen år siden, Cygnus?
Begge avtalene hadde jo parter som var historisk upålitelige, og med kritikkverdige elementer i seg.

Det jeg påpeker er at i tilfellet Trump, så fremstilles Trump på forsiden av både VG og Dagbladet i dag som taperen og avtalen som farlig og dårlig, mens Obama på forsidene var det gyldne fredshåpet, og avtalen hans et viktig skritt i riktig retning.
En enorm forskjell i hva som er hovedfokuset.
Hos Trump er det alt som er kritikkverdig og usikkert som kommer på forsiden, mens under Obama kom dette inne i selve sakene, et godt stykke bak overskriftene.

Dette er bare å google nøyaktig de samme avisene.

Jeg for min del synes det er vanskelig å forsvare en slik forskjell i hvordan de ulike avtalene dekkes.

berita2018-06-13 22:28
Antall innlegg: 848

Jeg tror jeg skjønner mer hva du mener nå. Du har rett i at det nærmest var en Obama-feber ei tid, Obama var nettopp det "gylne fredshåpet" som du kaller det. Det meste han sa og gjorde var rett og bra slik det ble framstilt i mediene. Han fikk jo til og med fredsprisen etter å ha vært president et års tid, uten å ha oppnådd noe som helst konkret til beste for verdensfreden! Men han påberopte seg heller ikke resultater han ikke hadde, sier fremdeles at han ikke forstår hvorfor han fikk den.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-13 22:43

Huff, ja... Den Fredsprisen til Obama er flaue greier.
Det var det jo helt åpenbart at han syntes selv også, der han ikke engang ble værende natten over, men reiste tilbake så fort som overhodet mulig...

Cygnus2018-06-14 01:23

Og den fredsprisen ble da skikkelig kritisert i alle medier!!!
Erik - du tenker på norske, evt europeiske medier - som er mediene de fleste i Europa følger med i - men trust me, svært få presidenter (inklud familien! - apefamilien) har fått gjennomgå slik Obama!!!

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-14 09:59

Du mener at Obama ble behandlet dårligere i amerikanske medier enn hva Trump blir?
Forstår jeg deg riktig?

Cygnus2018-06-14 13:19

Det kommer an på mediene - og jeg snakker om de amerikanske - og det er ingen tvil om at Fox etc hatet Obama (the antiChrist!) osv.
Et lite tidsbilde:
www.facebook.com/Sci...48 6822045/

Cygnus2018-06-14 13:29

Og for å forysette, det var faktisk i noen medier en stadig strøm om at O ikke var amerikansk, at verden foraktet ham og dermed USA , at han bukket for diktatorer, at han bombet og at han IKKE bombet, osv osv. Iranavtalen - djevelens verktøy!
Men nå gidder vi ikke ‘krangle’ mer om dette! Du tror antagelig jeg håper at det nye vennskapet slår feil (!), men Erik, jeg er så gammel at jeg husker at den som klarte ‘åpne’ Kina for USA, var ikke en liberal demokrat, men den skurk-konservative Nixon! I rest my case!!

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-14 13:32

Men, Fox News kan da på ingen måte betegnes som representativ for den amerikanske pressen på generelt grunnlag?

Jeg for min del synes det er ganske betegnende at i den siste undersøkelsen man har på tilliten til amerikansk media, så stoler 72% av de om stemte på demokratene på mediene, mens bare 14% av de som stemte republikansk gjør det.

Det er rett og slett ganske oppsiktsvekkende tall, som langt overgår enhver justering for tilfeldigheter eller trender.

Og med slike tall synes jeg det er svært vanskelig å se for seg noen forskjellsbehandling i mediene i favør Trump kontra Obama.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-14 13:34

Nei, jeg tror ikke du "håper det nye vennskapet slår feil", Cygnus.

Men, jeg synes du har en mildt sagt pussig tilnærming til amerikansk presse, hvor du trekker ut de verste tilfellene fra den ene siden, og så fremstiller dette som representativt for bransjen generelt.

Cygnus2018-06-14 13:42

Nei nå tøyser du, Erik! De verste tilfellene?? Fox er en av de største, og ofte størst, nyhetsformidlerne i USA! Det er ikke en sær liten proTrump organisasjon - de gir vetdensbilde til en stor andel av amerikanere!! I mange medier! Men som sagt, nå gidder jeg ikke mer - vil spille ordspill!!’

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-20 14:54

Et interessant innspill til den siste diskusjonen her : twitter.com/DEADLINE...21 68791041

Cygnus2018-06-20 15:20

Men igjen - du kan da ikke benekte at det var ‘uhyrlig’ av Obama å ville snakke med Kim (såvel som iranske ledere), mens Trump blir rost! Og det var det som var poenget!! Og de mediene Trump kaller fake news medier (f eks CNN, Washington Post, the Guardian)har ikke, det jeg har sett, vært negative til samtalene med NKorea, men er forsiktige mht å sluke et endelig bra resultat. Hva norske medier sier om saken, vet jeg mindre om.

Cygnus2018-06-27 11:28

Tilbake til trådens tema!!

www.theguardian.com/...it -pledges

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-27 11:49

Du har virkelig en egen evne til å overse enhver positiv nyhet som kan settes i.f.m. Trump-administrasjonen, og i stedet utelukkende fokusere på alt som er negativt, Cygnus.

Nå har vi de siste ukene lest om både påbegynt og planlagt demilitarisering fra begge sider av grenseområdene, flere konstruktive møter mellom Nord- og Sør-Korea om diverse sivile saker, og senest nå i går den relativt sensasjonelle nyheten om at Nord-Korea for første gang i landets historie avlyser den årlige anti-USA demonstrasjonen, som tradisjonelt har vært en av regimets største "festdager". (Selvsagt uten et eneste ord i norsk media om det...)

ekstrabladet.dk/nyhe...on /7212628

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?