Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 474

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-20 21:36
Antall innlegg: 1807

En ting kan vi være enige om: Den mannen skulle aldri ha vært president, og jo mer motstand og negativ omtale jo bedre. Polarisering?
Vel, hva så? Når alle som "har vettet i behold" står opp og ikke aksepterer "liksomdiktatoren", og alt det absurde som skjer. Han lyver omtrent konstant om alt og ingenting; og "virkelighetsoppfatningen " hans er syk. Det må bare være ett mål, og det er å få han ut av Det Hvite Hus. Tror vi er nær en kulminasjon; et bristepunkt, og så er dette snart over. Det sitter en psykopat i Det Hvite Hus, og han må vekk.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-20 21:49
Antall innlegg: 11608

At han aldri skulle vært president er jeg helt enig i, abelon.

Men, den strategien du legger frem der er velprøvd i både USA og de fleste vesteuropeiske land de siste årene.
Og vi har sett hvordan det har gått.

Siste meningsmåling fra Sverige nå viser at Sverigedemokratene nå har 28,6% og med det er landets suverent største parti.

Og Sverigedemokratene har blitt behandlet av både media og de andre partiene mye på den samme måten som Trump har blitt.

Men, nå får vi se hva som skjer over dammen med immigrantsituasjonen. Det meldes fra flere hold om nye planer.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-20 23:38

Nei, det er ille at ikke alle kan forstå hva hat kan føre til. Og Trump har mye hat i seg. Hitler hadde mye hat i seg. Nå vet ikke jeg mye om Sverigedemokratene, men de er vel neppe i stand til/har et ønske om så mye destruktivt som Trump? Hvis Trump hadde fått "regjere fritt" så, hva tror dere hadde skjedd? (se "bort fra" at vi er i 2018...)

bris12018-06-21 09:11
Antall innlegg: 2601

Jeg vet ikke hva du vil med dette innlegget, Erik. Du inviterer til diskusjon om hvorvidt Trumpadministrasjonen handler riktig eller ikke i det som skjer på grensen, og så snart en (1) deltaker har gitt uttrykk for at de går langt over streken kommer du med det som ser ut til å være din hovedagenda: pressens forskjellsbehandling. All grunn til å diskutere det, bevares, men litt redeligere av deg om du adresserte dette i både overskrift og første innlegg.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-21 11:16

Ser den, bris1.
Det burde jeg nok gjort. Gikk litt fort siden dette sprang ut fra et par innlegg i "Ordspill spør og Ordspill svarer"-tråden.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-21 11:17

Men, for å lede det mer tilbake til selve saken, så har vox.com en relativt grundig redegjørelse for hvor komplisert denne saken er her : www.vox.com/2018/6/2...mm igration

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-21 17:44

Nå vet ikke jeg mye om strategi og den slags, men jeg vet at En person alene kan forårsake mye skade, gradvis. Det ene lille skrittet etter det andre i gal retning. "Alle" ser at det er en endring som på sikt vil gjøre noe med hele samfunnet, men ingen står opp og roper høyt nok.
Hovedproblemet her er at de ikke skjønner helt "de psykologiske mekanismene".

Nixita2018-06-21 18:03
Antall innlegg: 4724

Jeg er nå i Texas og her ser de på han som en mann som gjør nødvendige tiltak for å få USA tilbake på rett spor. Uansett synes jeg diskusjonen som Erik startet om hva pressen skiver, eller utelater å skrive interessant. Måten de plukker og presenterer nyheter på gir de alt for mye makt og innflytelse.

Cygnus2018-06-21 20:41
Antall innlegg: 44845

Vel, Nixita - selv i Texas er det nok uenighet om den saken!;) Kjenner mange som ville si det motsatte!!!

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-21 23:45

"Nødvendige tiltak for å få USA tilbake på rett spor". Ja, da er Trump rett mann! Utrolig hvis dette "går bra", da kan man bare takke apparatet rundt ham for det. Han har ingenting positivt å bidra med;
det som er viktigst for ham er oppmerksomhet rundt sin egen person, det er "drivkraften" hans. Tilhengerne hans er tydeligvis ikke smarte nok til å forstå at han kjemper ikke for dem og landet, men for seg selv.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-21 23:52
Antall innlegg: 1630

Lar du deg provosere at jakkevalget til Melania Trump da?

Og Abelon; jeg forventer en grundig analyse her.
Jensine: kom gjerne opp med en utenomjordisk forklaring.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-22 00:04

"Han har ingenting positivt å bidra med; " - abelon

Vel, amerikanerne er sterkt uenige med deg der.

For det kryr av positive Trump-nyheter som ikke gjengis i norske medier.
Som denne, f.eks., som viser at amerikanernes tro på egne jobbmuligheter og jobbfremtid knapt har vært større på lang, lang tid :
news.gallup.com/poll...yn dication

Og det renner inn med stadig flere artikler om hvordan dagens praksis har vært praktisert i årevis før nåværende administrasjon, som setter norsk presses relativt ensidige Trump-fokus i et heller pinlig lys : www.mcclatchydc.com/...25 764.html

Når det er sagt, så synes jeg rent personlig ingenting ville vært bedre enn om man slapp å skille barn fra foreldrene i de tilfellene hvor de tar seg illegalt over grensen, men det lukter rett og slett vondt av norsk presses dekning av denne saken.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-22 00:06

Ritalina prøver å være morsom ! Tror ikke Jan Thomas er her på Ordspill?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-22 00:10
Antall innlegg: 1630

Hva? Jan Thomas får ta seg av motegreiene, mens du kan analysere det bakenforliggende, du er best på det vet du ;-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-22 00:28

Og tyskerne mente at Hitler "hadde mye positivt å bidra med".
Vi vet hvordan det gikk.
Nå er det andre tider, og vi går sannsynligvis ikke mot en Tredje Verdenskrig, men en gal mann i Det hvite hus er ødeleggende og splittende. Det er ikke "det ensidige Trumpfokuset" eller "motstand mot ham" som er ødeleggende; det er han som er ødeleggende og splittende.
Folk lar seg "forføre" av hans "overbevisning", men alt er bare løgn.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-22 07:16

`I really don`t care. Do U`? Ja det er det "veldig lurt" å skrive bak på jakka; "særlig" i en sånn situasjon!! Analyse unødvendig!

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-22 12:51

www.youtube.com/watc...Q0 M-0IZjz4

Cygnus2018-06-22 14:05

Dette stemmer med slik jeg har fulgt med over årene - men det nytter visst ikke diskutere dette mer så jeg avslutter med dette (før vi fyker på hverandre!!!:) !)
www.facebook.com/134...95 2125090/

Cygnus2018-06-22 14:10

Dessuten, Erik, det er da ikke nytt - i Norge eller CNN eller whatever at økonomien går bra og at optimisme er en del av det! Det høres faktisk ut som om du mener dette skjules for den norske befolkning!

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-22 14:22

Bra Cygnus! Punktum.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?