Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 470

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-31 15:16
Antall innlegg: 1807

He he- nei, føler nok at det er sånne steder man gjerne vil besøke av og til, men ikke bo der. Jeg har jo erfaring fra en liten by på Sørlandet, og det kan bli vel tett... Jeg er ikke noe "sosialt vesen", så ofte likte jeg meg best der tidlig på morgen og sent på kveld/natt når jeg hadde byen for meg selv. Asker har mange kvaliteter, men havet mangler. Vi har jo Oslofjorden, men det blir ikke helt det samme nei.
Når vi nå reiser oppover til Trondheim, så har vi tid til å kikke oss rundt. Den gangen for 25 år siden da jeg reiste "Norge rundt" alene, sitter fortsatt den positive følelsen fra Vestlandet igjen. Så jeg tror og håper at vi er på rett spor!
Og i slutten av august når Veteran NM i Stjørdal er over, skal vi kikke innom flere steder i løpet av en ukes tid. Håper å få med Uske/Rosedal. Bergen og omegn er prioritert. Kanskje vi rekker flere byer på veien nedover, og det hadde jo vært artig å hilse på deg i Haugesund!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-07-31 18:27
Antall innlegg: 1630

Jaja, prøver bare å hjelpe til, og å tenke ekstra utradisjonelt ;-)

Blir spennende å se hva du/dere eventuelt ender opp med.

abelon - Ikke medlem lenger2018-07-31 19:55

All hjelp tas imot med takk Ritalina! Nei, eksakt hvor det blir er umulig å si nå, men vi har heldigvis god tid. Vi har et sted å bo når vi har solgt her i Asker. Og da må vi jo ha BObil selvfølgelig! Naturen er absolutt viktigst for oss, så da har vi et utgangspunkt. Fra Hordaland og opp til Trondheim. Det blir jammen ikke lett, men det er bare å bruke god tid, og kjenne på "magefølelsen", så blir det nok bra til slutt...
Kan bli en god del reising med bobil ser det ut som, en ny opplevelse. Hva synes du Ritalina, hvordan er det å reise rundt med "det rullende huset"?

bris12018-08-01 21:14
Antall innlegg: 2601

abelon, jeg har flyttet mye i min tid. Ikke store avstander alltid, men dog. Vi er jo alle forskjellige, og vi har forskjellige tilnærminger til alt, men det jeg gjorde før vi flyttet fra nord til sør for fem år siden var å sjekke at det fantes miljø for de interessene jeg har. Byen i Vestfold kjente vi godt fra tidligere, og jeg trives veldig godt i Vestfold - i kystbyen Horten. Å flytte i godt voksen alder kan være en utfordring, siden menneskene vi møter som regel allerede har et tett nettverk. Nå er jeg slik at jeg ikke ønsker noen veldig tett på av forskjellige grunner, men jeg er jo glad i mennesker og relasjoner. Gjennom et par av mine interessefelter har jeg fått bekjente, og det gjør at jeg etterhvert kan gå på gata og treffe mennesker som hilser, smiler og klemmer - alt ettersom. Og for meg er det fint. Jeg liker å ha mennesker rundt meg, ikke for tett, men akkurat passe. Jeg har selv tatt initiativ til ei kinogruppe, hvor damer i alle aldre på FB avtaler kino/kafetreff fra tid til annen. At dere planlegger å stoppe opp på forskjellige steder for å ta "pulsen på" stedet er helt sikkert lurt. Uansett håper jeg dere lykkes i å finne et sted hvor dere føler at dere kan kalle hjemme.

abelon - Ikke medlem lenger2018-08-01 23:30

OI! Og du er enda mer "voksen" enn meg, noen år eldre, og ikke redd for å hoppe i det! Jeg har nok ikke noen tanke om at jeg kommer til å føle "hjemmefølelse" egentlig, og det er greit. Jeg er mer i "utforskerfølelsemodus"! nå. Og så har vi venner fra Romania som kommer i perioder for å hjelpe til og nyte "skogens ro". Kan jeg spør hvorfor dere bestemte dere for å flytte? Uansett grunn, så er det jo både litt spennende og "skremmende". Men mest av alt føler jeg at det er nødvendig for å utfordre seg selv. Det har jeg gjort på en del områder, men veldig lite på "flytte langt" området. har hatt til dels slitsomme omsorgsoppgaver i mange år, som nå er over, og da kjennes det riktig å "fly" litt. Ikke Australia denne gangen sier jeg til samboen, men kanskje neste gang...

bris12018-08-01 23:51
Antall innlegg: 2601

Min mann og jeg er begge nordfra, selv om avstanden mellom våre opprinnelssted er maaaange mil. Vi møttes likevel i Oslo under veldig spesielle omstendigheter, giftet oss, fikk en sønn og flyttet nordover til hans hjemsted fordi hans foreldre var gamle og det var riktig der og da. Etter førti år mente jeg at nå var det min tur til å velge hvor vi skulle bo. Våre etterhvert tre barn hadde alle etablert seg på Østlandet, vi hadde venner i sør som vi stadig hadde kontakt med, og resultatet ble som det ble. Vi har begge søsken og nære slektninger i området, så valget var ikke vanskelig for noen av oss. Nå har vi begge funnet oss godt til rette, og har hver våre interessefelt som vi stadig utforsker. Alder har ikke så mye å si, det meste beror på interesser og evne til å leve her og nå.

abelon - Ikke medlem lenger2018-08-02 00:06

Høres bra ut !

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?