Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 470

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-08-29 18:28
Antall innlegg: 1807

Jepp! Han er for god til å være sann egentlig. Kanskje jeg skal ta med en litt artig historie : Han mata mus som kom inn i hans hus! De romsterte rundt omkring, og ødela et par ullgensere og en kommodeskuff; men han ville ikke kaste/drepe, eller hive dem ut i kulda, så hvorfor ikke gi dem mat? MEN, den rotta som kom inn måtte vi ta rotta på. Hilsenen er overbrakt. Han skulle ha vært klona, så kunne du fått ett eksemplar oppi Haugesund :o)

trud2018-08-29 18:56
Antall innlegg: 7388

Er i Spania - leiligheten min har stått tom siden mai. Her har jeg tatt kål på ca 5 kakkerlakker, og etpar moskitos. Føler meg ikke som noen morder - hjemme er det brunsnegler og etpar feite fluer i vinduskarmen som ikke vil ut av min åpne verandadør.
Jeg er komfortabel med det :)

ritalina - Ikke medlem lenger2018-08-29 21:42
Antall innlegg: 1630

Men når sant skal sies.......; jeg har nettopp nå kverket endel planter i inngangspartiet mitt. Løvetann og diverse annet som sorterer under "ugress"......

abelon - Ikke medlem lenger2018-08-29 21:54

Merkelig at Løvetann tilhører Ugressfamilien. Jeg elsker denne gule blomsten; og har ofte lagt den i en ring rundt min fars gravsten.
Av jord har vi kommet; til Løvetann skal vi bli.

Aran - Ikke medlem lenger2018-08-30 19:38
Antall innlegg: 6062

Prøver å slippe ut insekter i det fri, men edderkopper lever farlig hos meg. Og det kryper mus opp fra kjelleren langs et vannrør under vasken, så den siste måneden har man fått 3 mus i musefella i vaskeskapet.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-08-30 21:36
Antall innlegg: 1630

1. Fint du er tilbake Aran.
2. Fy flate! Drepe uskyldige små mus!
3. Ta deg sammen, mann!

abelon - Ikke medlem lenger2018-08-31 07:57

Det finnes feller som ikke dreper dyret. Men vi prøvde det med den lure rotta, og det gikk ikke bra. Faktisk gikk den i fella som vi satt opp i den smale "utgangen" fra kaldloftet; uten åte i! Men musa må få leve. Så hvorfor ikke bruke en felle som ikke dreper Aran?

Aran - Ikke medlem lenger2018-08-31 09:15

Jo jeg kjøpte for noen år siden inn slike feller som ikke dreper som jeg brukte i andre bygninger enn mitt hus, men problemet med disse er at fellene ble så skitne av museskit at dette i seg selv ble en helsefare.

Musene som overlevde i disse ikke-drepe-fellene slapp jeg ut på et sted 2 km unna.

Tenker jeg må kjøpe noe stålull og tette rundt dette avløpsrøret under vasken for da kommer ikke musene i gjennom, dette hjalp i 5 år, men etter hvert har musene brutt igjennom dette forsvarsverket også, men kan kjøpe mer.

ingeralice2018-08-31 09:29
Antall innlegg: 1939

Dreper veps og fluer. Edderkopper er kjekt å ha de dreper andre insekter.

BeeJay2018-08-31 11:22
Antall innlegg: 968

Flått ? Jeg bare spør....

BeeJay2018-08-31 11:23
Antall innlegg: 968

Og brunsnegler ? Som elsker....i alle fall plantene våre....

Aran - Ikke medlem lenger2018-08-31 12:01

De store rovdyra som tiger, løve, bjørn , ulv, kunne jeg levd med vært utrydda fra planeten jorda, men mener jo ikke at mennesket aktivt skal utrydde dyr og dyrearter helt unødvendig da. Har en ekkel gammel rovdyrmotstander i meg som ikke harmonerer med alle de ånds- idealistiske idealene disse rovdyrelskerne sprer om seg med i form av for eksempel "la ulven leve" memer på FB. Når det er sagt så er jeg sterkt motstander av å pine dyr også rovdyr. For eksempel slik trofe-"jakt" på løver , som oppfostres kun til å jaktes på er jeg sterkt motstander av.

GreteSB2018-08-31 15:05
Antall innlegg: 7777

På onsdag kjørte jeg ihjel et ekorn! Forferdelig følelse, jeg bråbremset, men dessverre...
Det er ikke sånt jeg driver med til vanlig.

Cygnus2018-08-31 15:20
Antall innlegg: 44845

FY, Aran! Fy, fy, fy! Men du vet kanskje ikke hvor få av de store dyrene som er igjen på kloden vår? De ville forresten levd bra om vi forsvant også!

abelon - Ikke medlem lenger2018-08-31 15:33

Vi mennesker er nok de største ødeleggerne, dessverre. Helt fint for alle dyr om vi forsvant fra kloden.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?