Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 21:35 | |
![]() | Har svart litt på det epleskall Har lyst til å skrive litt mer om den gangen jeg som ca 5 åring fløy ut av kroppen og fløy ut av vinduet fordi jeg ønsket å komme nærmere månen. Månen var full og lyste gult, fullmåne. Jeg så flere ganger at månen lå like over fjellet som er ganske bratt og 450 meter høyt. så jeg tenkte at dersom jeg kunne fly til toppen av fjellet så ville jeg komme nærmere månen, samtiddig viste jeg nok innerst inne at månen egentlig var langt unna. Så da jeg fløy ut av vinduet denne fullmåneklare månelysnatten så føyk jeg oppover av tankens kraft skrått oppover i ca 2 km luftlinje. Da jeg kom til toppen av fjellet så jeg trærne på fjellet bade i månelyset og at det var lange fjellområder videre mot øst. Jeg var vel omtrent ca 15 meter over tretoppene der på toppen av fjellet. Da jeg kom dit så jeg jo tydelig at månen var lengre unna, ja den var lang unna (ca 300.000 km er det vel), samtidig visste jeg at jeg kunne om jeg ville nå månen bare i løpet av noen sekunder om jeg ønsket. Mens jeg stod der i lufta og hoverte over trærne sendte jeg et slags tankesyn opp mot månen slik at en liten del av bevisstheten fikk ett inntrykk av hvor langt det var til månen. så for det som kjentes ut som en ca 2-4 sekunder så føyk jeg videre opp mot månen med stadig akselrerende fart. trærne og landskapet under meg ble stadig lengre avstand til og jeg fløy oppover i atmosfæren. Det var da panikken begynte å komme, jeg ble redd for å forlate jorden og følte jeg var oppe i ukjent terreng, jeg feiga ut og fløy tilbake og inn i huset delvis gjennom veggen og vinduet , og inn i kroppen igjen. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 21:51 | |
![]() | Fin historie Aran. Ikke noe som kan forklares med "fornuften"; men fornuften er jo ikke enehersker, så... | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 21:54 | |
![]() | Aran; du var i live da føyk avgårde? Eller midlertidig død? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 21:57 | |
![]() | Når man har hørt stemmen til en som døde for over 30 år siden; så VET man at det er "noe mer"; men hva er jo umulig å si. Har ikke "surra" med noen tanker om dette; bare konstaterer at jeg hørte stemmen til Martin S. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:37 | |
![]() | epleskall, jeg var i livet og helt frisk da dette skjedde. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:40 | |
![]() | … men hvordan pulsen var på den fysiske kroppen mens jeg var ute og fløy vet jeg ikke sikkert, men antar det var god puls og at pulsen var lav. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:41 | |
![]() | Det var da bra. Men hva skjer etter døden da, tror du? Eller mener du? | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:41 | |
![]() | Ps Holdt du god fart? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:49 | |
![]() | Faster than the speed of light! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 22:50 | |
![]() | Bonnie Tyler | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:00 | |
![]() | Det er vel egentlig ca 1,5 km luftlinje til toppen av fjellet og jeg antar at jeg brukte ca 8 sekunder dit etter at jeg hadde startet fra litt utenfor vinduet i 2.etg. Det blir en gjennomsnittsfart på 675 km/t Og jeg er sikker på at man kan reise raskere enn lyset i slike ut av kroppen opplevelser. Lyset har jo en hastighet av 300.000 km/s = 1,08 milliarder km/t. Men når man reiser så veldig fort så blir det en annen måte å reise på, da er det mer som en slags teleportering av bevisstheten. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:03 | |
![]() | Makan! Tipper at det er det forteste du har flydd for egen maskin noen gang. :-) Men Aran, min gode venn gjennom mange, mange år, hva tenker du om trådtemaet da? Hvor havner du når du dør? Hva skjer med deg? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:08 | |
![]() | Hva som skjer med oss etter døden tror jeg er noe avhengig av vår egen bevissthet og våre valg her på jorden. Bevisstheten lever videre og får ofte et utvidet perspektiv. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:09 | |
![]() | Våre valg? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:21 | |
![]() | Jeg er bare et vanlig menneske og skal ikke ta på meg noen oppgave i å presentere noen sikkerhet i hva som skjer med de enkelte mennesker etter kroppens død. Dette er det den store bevisstheten eller altet eller Gud som styrer . Men flere slike omfattende nær døden opplevelser (NDO) forteller oss , etter hva jeg kan se, at de valg man gjør på jorden, og spesielt det menneske vi selv utvikler oss til å bli får konsekvenser for oss etter kroppens død. Folk som har hatt NDO kan fortelle om at de valg de gjorde i det jordiske liv mot andre mennesker og andre skapninger, disse valg får de føle fra den andres / objektets perspektiv. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-11 23:43 | |
![]() | Det er uansett en tro, ikke viten. Og kanskje kan vi også snakke om håp. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-12 01:29 | |
![]() | "Tro" er noe veldig svevende. Håp er et ord som beskriver noe dypt menneskelig. Ofte har Cristina i Romania sagt til meg at hun har et håp om et liv ut av fattigdommen. Håpet kan holde oss oppe i de vanskeligste situasjoner. HÅP er et godt ord synes jeg. | |
| alone | 2018-10-12 09:18 | |
![]() | Jeg personelig tror på et godt og anderledes liv etter døden :) | |
| Hårfint - Ikke medlem lenger | 2018-10-12 22:06 | |
![]() | Livet efter döden är kunskap...förståelse..och frid..sen återkommer vi tillbaka till jorden för att lära ut detta till en ny generation.. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 00:09 | |
![]() | Høres bra ut! Hadde gjerne sett at det er sånn. | |