Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 466

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-20 16:40
Antall innlegg: 235

Å gjøre opp for seg, betale tilbake, er vel og bra og en selvfølgelighet. Eller hva?

"Alle kan begå feil...". Det er en bevisst handling over tid dette her.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-20 22:32
Antall innlegg: 1807

Nei, selvfølgelig ingen formildende omstendighet at det er en bevisst handling som har pågått i ganske lang tid. Men selv om det er et ganske alvorlig lovbrudd, så skal det ikke settes i samme bås som lovbrudd begått mot mennesker/dyr, eller? "Ondskapen" i handlingen har stor betydning (synes i hvert fall jeg) for om vedkommende skal tilgis eller ikke. Dette er en tankeløs handling, men ikke ondskapsfull.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-20 22:45

Er det noen som har satt det i samme bås som lovbrudd mot mennesker og dyr? Er det? I så fall, informer meg. Dette må vi komme til bunns i.

Det er ikke en tankeløs handling, tvert i mot. Å loppe skattebetalernes penger til seg er ondskapsfullt, joda.

Men når han har fått og tatt sin straff så må vi videre. Det er klart.

Cygnus2018-10-21 12:16
Antall innlegg: 44845

Tankeløs, abelon? En svindler gjør vel sin svindel fullt tenkende! Jeg har skrevet hauger av reiseregninger i mitt liv, og kan forsikre deg om at å skrive falske regninger ikke kunne gjøres i ørske!
Men det jeg lurer på, er hvordan kom Aftenposten på å etterforske dette?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-21 16:28

Morosamt! Min definisjon av "tankeløs" er at vedkommende ikke har brukt tankene sine på riktig måte. Selvfølgelig har han tenkt, men da feil tanker... Så skal jeg sjekka hva wikipedia sier om ordet TANKELØS. Kanskje jeg har brukt feil ord? Mulig det.
Egentlig har jeg litt mer lyst til å spøke nå, etter alt dette "alvoret" som har vært i disse trådene. Så derfor sier jeg som Hareide: Korsfest ham! Og ta ham ned ganske raskt etterpå, for det er meldt dårlig vær, men han får bære korset de få meterne fra "korsfestelsesplassen" til stortinget. (som jo har god lagringsplass).

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-21 16:58

Wikipedia sier at Tankeløs betyr ubetenksom; så da har jeg, som ikke er så "vel bevandret" i Ordenes verden brukt feil ord. Jeg blir ikke korsfesta for det; men får en liten refs i fra nestor Cygnus!

Cygnus2018-10-21 18:28

Veldig morsomt, abelon!! ;)

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-21 21:20

Da lærte jeg noe nytt! Ubetenksom er et ord det er lettere å forstå betydningen av (for meg!). Men TANKELØS var det verre med... Kan lure på hvordan det ordet kom inn i hodet og ut på papiret; når jeg ikke visste hva det betød (eller betydde?). Det ordet passer ikke for meg nei.
Må vel nesten takke for korrigeringa; så jeg ikke bruker det ordet feil i viktige sammenhenger; for eksempel på stortingets talerstol. Er det noen her som har drømt om å stå der tro?

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-21 21:25

Jeg drømmer om at du, abelon, skal stå der. En vakker dag! Men for hvilket parti? Svar oss, abelon, svar oss.

Ps Ubetenksomt, det kan du vel heller ikke kalle "reiseregningstuntet" til MK....

bris12018-10-22 12:20
Antall innlegg: 2601

Vet ikke hva abelon vil kalle det, men jeg tenker at det "stuntet" var veldig betenksomt. Han må ha brukt en del tid på dette for å komme opp i det beløpet som er offentliggjort. Veldig fornøyd med både partileder og Stortingets behandling av saken.

berita2018-10-22 14:04
Antall innlegg: 848

Cygnus, dette skal ha startet i Sverige.

Aftenposten 20. sept.:

"Den svenske avisen Aftonbladet har i en serie artikler gransket reiseregningene til medlemmene av Riksdagen. Der kommer det frem at det offentlige har fått betale utgifter som fremstår som private.

De aller fleste avsløringene handler om mindre beløp, men for noen har det likevel fått konsekvenser."

www.aftenposten.no/v...te -fant-de

De svenske resultatene skal ha inspirert Aftenposten til å kreve norske politikeres reiseregninger utlevert.

Cygnus2018-10-22 14:36

Tusen takk, Berita! Interessant. Og atter en gang ser en hvir viktig det er med undersøkende og selvstendig journalistikk (jf også Tolgasaken)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?